HUE koppelen aan Alarm installatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPjotter
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 28-02 08:42
Heeft er iemand al eens een alarm installatie gekoppeld aan HUE?

Nu heb ik het gedaan d.m.v. een relaid die geschakeld word bij alarm.

Het relaid schakeld dan een HUE wand schakelmodule.

Dit werkt, maar wat er nu gebeurd:

Als de verlichting UIT is op het moment van alarm, dan gaat idd overal het licht AAN.

Als de verlichting AAN is op het moment van alarm, dan gaat alle verlichting UIT.

Wat ik eigenlijk wil bereiken is dat bij alarm altijd de lichten aan gaan, of aan blijven!

Wie heeft voor mij de tip?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 13:19
Wat voor alarminstallie heb je? En heb je daar zelf beheer over?

Als je zelf de relais uitgangen kan aanpassen , dan moet je zorgen dat het relais niet pulst ,maar vasthoud. En misschien moet je ook de aktie aangeven wanneer het relais geactiveerd moet worden.

Ik doe eigenlijk exact het zelfde met een Sonoff module aangesloten op een Galaxy alarmsysteem, daar heb ik het relais van het alarmsysteem schakelen alleen bij alarm en deze schakeld potentiaal vrij op de s1 en s2 op een Sonoff mini module.

[ Voor 77% gewijzigd door vincedd op 15-01-2024 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier gaat (met behulp van Home Assistant) als de Unifi camera's een persoon of auto detecteren op een vreemd tijdstip de Hue verlichting (binnen en buiten) aan. Kan je alarm integreren met iets als Home Assistant of andere smarthome functionaliteit?

[ Voor 21% gewijzigd door pagani op 15-01-2024 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPjotter
Bedankt voor je reactie!,

Het is niet bij mezelf thuis, maar bij een klant.

Het alarm systeem word beheerd door een beveiliging's monteur.

Bij alarm word er geen puls gegeven maar een houd m idd vast. (12V) Om dat aan te kunnen sluiten op HUE aktor zit er een 12v relais tussen voor een potentiaal vrij contact.

Maar misschien laten pulsen vanuit alarm centrale juist de oplossing, de schakel aktor van HUE zal dan de lampen steeds aan en uit zetten bij alarm.

( De klant had gevraagd of ik Hue kon koppelen met het alarm, Dit soort dingen zie ik weer als leuke uitdaging aan. haha
Zomers werkt t perfect, alleen s'winters staat de verlichting al aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPjotter
pagani schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:49:
Hier gaat (met behulp van Home Assistant) als de Unifi camera's een persoon of auto detecteren op een vreemd tijdstip de Hue verlichting (binnen en buiten) aan. Kan je alarm integreren met iets als Home Assistant of andere smarthome functionaliteit?
Bedankt voor je reactie

Ik heb m zelf niet in beheer, en denk dat dit systeem te "dom" is om smarthome functie te integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Geen ideale situatie, maar met een potentiaalvrij contact moet dit zeker lukken.

De wandschakelaar module van Hue kan scenes doorlopen. Standaard zal hij hij aan/uit verzenden, maar je kunt ook bij 'eerste/tweede/derde druk op de knop' een bepaalde scene activeren. Als die scene gewoon standaard 'alle lampen fel' is, dan moet het goed gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fb90NSLyrpllPKNM7nccACcIWGs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Du3KtidZ8LEARNC7vzoOmGV9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPjotter
ouweklimgeit schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:18:
Geen ideale situatie, maar met een potentiaalvrij contact moet dit zeker lukken.

De wandschakelaar module van Hue kan scenes doorlopen. Standaard zal hij hij aan/uit verzenden, maar je kunt ook bij 'eerste/tweede/derde druk op de knop' een bepaalde scene activeren. Als die scene gewoon standaard 'alle lampen fel' is, dan moet het goed gaan.

[Afbeelding]
Bedankt voor je reactie,

Deze optie heb ik inderdaad ook al ingesteld, maar dit gaf hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:07

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Moet je er dan niet een bi-stabiel relais tussen zetten? De puls schakelt het relais en het relais schakelt niet uit als de puls weer wegvalt. Moet je er dus wel een herstelknop bij plaatsen, want anders gaat het licht nooit meer uit :+

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPjotter
Thijsmans schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 09:51:
Moet je er dan niet een bi-stabiel relais tussen zetten? De puls schakelt het relais en het relais schakelt niet uit als de puls weer wegvalt. Moet je er dus wel een herstelknop bij plaatsen, want anders gaat het licht nooit meer uit :+
Die zit er denk al op, want zodra het alarm word uitgezet gaan de lampen weer aan of uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:07

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

En juist daarom klinkt het dus juist niet als een bi-stabiel relais (latching relay). Of praten we langs elkaar?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPjotter
Voor degene die het leuk vinden om te weten,

Ik heb het opgelost met het volgende:

Vanuit het alarm systeem komt er op moment van alarm 12V vrij

Daaraan vast heb ik deze gezet zie link

https://www.soldeerbout-s..._query=knipper&results=54

Vervolgens heb ik hieraan

https://www.karwei.nl/ass...Aod0EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Nu gaat de verlichting op het moment van alarm aan en uit, en dit blijft zich herhalen totdat het alarm uitgezet word.

Gr Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarm jv
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-05-2024
Dat lijkt me een super oplossing, ben al tijd naar zoiets op zoek !
Ik heb ook een alarm die 12 volt geeft zolang het alarm afgaat, waaraan ik de Hue wil koppelen, zodat ALLE Lampen gaan knipperen.

Kan je ajb een schema geven, hoe je de bedradingen hebt aangesloten ?, met Velleman MK111 Interval timer Mini Kits bouwpakket en de Hue Wall-witch ?

Alvast bedankt !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alarm jv
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-05-2024
Alles binnen gekomen.
De MK111 gesoldeerd (was voor een soldeerleek best wel even spannend) en de uitgangen van MK111 interval timer rechtstreeks aan de Hue Wall Switch aangesloten.

Eerst even de Hue Wall Switch op de juiste manier programmeren in de HUE App.
Gemakkelijk om die te programmeren en te controleren op juiste werking, als je hem in de hand hebt en nog niet op MK111 hebt aangesloten !

Zodra Alarm afgaat brengt de 12Volt uitgang van de MK111 de lampen aan het knipperen via de Hue Wall Switch.

@RPjotter RPjotter: Rene: Erg gemakkelijk en nogmaals dank voor de juiste oplossing !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPjotter
Sorry voor de later reactie,

Maar super leuk om te lezen dat je hiermee ook geholpen bent!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 11:17
Ik had een alarmsysteem waarbij een potentiaal vrij contact uit het alarmsysteem kwam.
Ik had hierop een simpel zigbee deursensor aangesloten (simpelweg het ingebouwde reedcontact verwijderen en hier het potentiaalvrije contact op aangesloten).
Dit was een goedkopere oplossing dan een wall switch.

Dit had ik voor zowel een alarmsituatie als systeem in/uit. Kan je mooier de verlichting sturen.
Alarmsysteem aan, verlichting uit
Alarmsysteem uit en minder dan x lux, verlichting aan.
gaat het alarm af dan alle verlichting op 100% sterkte, behalve bij brandalarm! (veel rook en licht verblind meer)
Pagina: 1