instellen aanvoerwater vaillant CV-ketel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkie52
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-03-2024
Mijn vraag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MoLA4xkH9qRCYeYs9OvyH76dfdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sw7Y1pEYlevMSc84jAOvh7lt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WcrCmJGK0GKLKQClEFS7Sim8ttI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/81tXQsqSAfbdwvl56xElRLND.jpg?f=fotoalbum_large
Ik wil van mijn Vaillant ecoTEC Plus VHR 25-32 cw4 de aanvoerwarmte CV verhogen. Als ik op het kraantje links druk voor de warmwatertemperatuur krijg ik rechts de mogelijkheid om te wijzigen. Bij het radiatortje links krijg ik die mogelijkheid niet (zie foto's) Gaarne uw reacties.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Erg karige topic start.

Sowieso niet verhogen want dan gaat je HR Ketel uit zijn condensatiegebied en fors meer verbruiken. De kunst is juist je systeem waterzijdig inregelen en de aanvoer verlagen. Zie topic hier op Tweakers.
Gas besparen door middel van CV tuning deel IV

NB: zal vast via je thermostaat instellingen kunnen of via installateursinstellingen op je ketel. Google is your friend.

[ Voor 19% gewijzigd door MotorBeast op 13-01-2024 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk in de handleiding, hoofdstuk 8.4.... Overigens binnen twee minuten gevonden.

Maar... Waarom zou je dit willen? Standaard staat hij ingesteld op 75 graden, is dat niet voldoende? Je ketel gebruikt nu cv-water van 60 graden, wordt je woning nu niet warm genoeg?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkie52
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-03-2024
Dank voor de reacties. Wij hebben in de woonkamer alleen vloerverwarming en ik ondervond dat bijmenging naar het vloerverwarmingscircuit met een aanvoer van 60 gr C. de kamer te langzaam op temperatuur kwam. Aanvoer staat nu 10 gr hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat is je stookcyclus? Zet je de verwarming 's nachts uit of op 16 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

rikkie52 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:47:
Dank voor de reacties. Wij hebben in de woonkamer alleen vloerverwarming en ik ondervond dat bijmenging naar het vloerverwarmingscircuit met een aanvoer van 60 gr C. de kamer te langzaam op temperatuur kwam. Aanvoer staat nu 10 gr hoger.
Maar er gaat geen water van +60 graden je vloer in, dat wordt teruggemengd naar een graad of 30. Is het dan niet veel verstandiger om te sleutelen aan de mate van bijmening?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1