"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Dat is namelijk vrij belangrijk...
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Daarom heb ik er 'denk ik' bij gezet. Ik heb aan de hand van ervaringen van anderen besloten welke ik ga kopen. Dan luister ik of ik hem mooi vind, en dan koop ik hem. (en als ik hem niet mooi vind dan koop ik hem niet).Op vrijdag 07 september 2001 16:54 schreef xipetotec het volgende:
Je heb besloten welke je wilt hebben, maar heb je ze wel beluisterd?
Dat is namelijk vrij belangrijk...
Ik ben zelf niet zo'n audiofiel, daarom ga ik eerst kijken wat goed is, dan pas luisteren of ik het mooi vind. Als ik zelf moet luisteren dan hoor ik het verschil waarschijnlijk niet eens
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
En daarnaast: wedden dat je extreme verschillen tussen speakers hoort.Op vrijdag 07 september 2001 21:12 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Als je het verschil niet hoort, waarom koop je dan zulke dure boxen??
* JvS vroeg zich al af: je koopt ze dan toch waar je ze gehoord hebt?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik weet dat het een stomme macho reden is, maar ja. Ik ben ook maar een kerel.
En ik koop mijn boxen niet perse waar ik ze gehoord heb. Dat ligt aan de klantvriendelijkheid, service en prijs verhouding. Ik ben wel zo gierig dat als ik ergens heel goed ben geholpen, maar ik zie het ergens anders veel goedkoper, dan koop ik het ergens anders.
Mijn BGG profiel
Anoniem: 33861
Veel mensen horen wel verschil, maar weten niet waar ze op moeten letten en kopen datgene dat op dat mement het minst slecht klinkt. Verkopers weten meestal ook niet wat nou precies 'goed' is, en daarom wordt bose nog steeds verkocht.Op vrijdag 07 september 2001 21:12 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Als je het verschil niet hoort, waarom koop je dan zulke dure boxen??
Voor die mensen is het fijn dat bv Chesky test-cd's samensteld waarbij wordt uitgelegd waar je bij de verschillende muziekstukjes op moet letten, kleine dingetjes die je op een goede set wel hoort en op een slechte niet. bv ademhaling van de muziekant, een meetappende voet, kleppen van een saxofoon etc.
Maar ook dingen als plaatsing, diepte etc.
Anoniem: 33861
Ik mag ook graag showen hoor, maar bij mij gaat het wel degelijk om de klank.Op zaterdag 08 september 2001 10:31 schreef ViNcE het volgende:
Ik koop dure boxen, omdat ik toch graag kwaliteit in mijn huis wil hebben. Het is een behoorlijke investering, die lang mee moet gaan. Daarnaast zal er wel iets patserigs in me zitten, die stoer wil doen met zijn boxen. Als ik het niet hoor, wil dat nog niet zeggen dat bezoek het niet hoort.
Ik weet dat het een stomme macho reden is, maar ja. Ik ben ook maar een kerel.
Die jezelf niet tekort, onderdruk je mannelijkheid (he bah)
en koop datgene dat het best klinkt, niet datgene dat er het geilst uit ziet.
Om die reden is B&O ook pure poep, veel looks, weinig prestatie.
Bedenk wel dat als er ooit iets met je speakers is je bij die goedkopere zaak waarschijnlijk veel meer moeilijkheden krijgt dan bij de klantvriendelijke zaak.En ik koop mijn boxen niet perse waar ik ze gehoord heb. Dat ligt aan de klantvriendelijkheid, service en prijs verhouding. Ik ben wel zo gierig dat als ik ergens heel goed ben geholpen, maar ik zie het ergens anders veel goedkoper, dan koop ik het ergens anders.