Pc start uit zichzelf opnieuw op midden in game

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem7112
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-02-2024
Hoi,

Ik heb gister een tweedehands computer gekocht, echter start deze als ik in game zit soms uit het niks opnieuw op.

Ik heb dit inmiddels drie keer gehad. Een keer tijdens het spelen van CSGO en twee keer tijdens het spelen van Ark survival evolved

Zou iemand weten waar dit door kan komen?

Dit zijn de componenten van mijn pc:

Behuizing: Corsair 110R Tempered Glass
Processor: Intel Core i7-10700KF - 8 Cores
Koeling: Fluisterstil: Cooler Master MA410P
Moederbord: MSI MPG Z490 Gaming Plus
Geheugen: Kingston HyperX Fury RGB 32GB DDR4-3200
Videokaart: ASUS TUF Gaming RTX 3080 10GB
Harde schijf: SSD M.2 1000GB Samsung 970 Evo
Voeding: 750 Watt Cooler Master

De harde schijf is voor verkoop geformatteerd en er is opnieuw windows op geïnstalleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Willem7112 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:37:
Hoi,

Ik heb gister een tweedehands computer gekocht,
Van een particulier of een winkel? In het tweede geval kan je teruggaan.
Zou iemand weten waar dit door kan komen?
Op dit moment kan het nog van alles zijn. Je zult eerst moeten gaan troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Welke 750w Cooler Master is het exact?

Met hoeveel aparte kabels is de voeding aangesloten op de videokaart?

Op welke BIOS versie draait het moederbord?

Wat is de temperatuur van de cpu als je aan het gamen bent? uitvoering: Cooler Master MasterAir MA410P vind ik namelijk behoorlijk ondermaats voor een 10700KF welke >200w kan verstoken.

[ Voor 46% gewijzigd door Uszka op 13-01-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem7112
br00ky schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:06:
[...]

Van een particulier of een winkel? In het tweede geval kan je teruggaan.
Was van een particulier
[...]

Op dit moment kan het nog van alles zijn. Je zult eerst moeten gaan troubleshooten.
Naar welke dingen zou ik moeten gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem7112
Uszka schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:11:
Welke 750w Cooler Master is het exact?

Met hoeveel aparte kabels is de voeding aangesloten op de videokaart?

Als ik zo snel kijk zie ik 1 kabel

Op welke BIOS versie draait het moederbord?

Zou ik eerlijk gezegd niet weten, hoe kan ik dat checken

Wat is de temperatuur van de cpu als je aan het gamen bent?
Ook hier weet ik het niet en ook niet hoe ik dat moet checken.

uitvoering: Cooler Master MasterAir MA410P vind ik namelijk behoorlijk ondermaats voor een 10700KF welke >200w kan verstoken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een PC die zonder foutmelding of BSOD uitvalt en reboot, daarbij is het probleem vrijwel altijd de voeding of anders de temps van CPU of GPU. Er is heel weinig anders waarbij het probleem op deze manier voorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Welke Cooler Master voeding is het exact?

Voeding aansluiten met 2 aparte kabels naar de videokaart. Niet gaan daisy chainen met een 3080 en een voor nu nog onbekende voeding.

Installeer HWinfo64 om bios versie en temperatuur te monitoren.

[ Voor 8% gewijzigd door Uszka op 13-01-2024 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem7112
Uszka schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:46:
Welke Cooler Master voeding is het exact?
Coolermaster MA410P

Voeding aansluiten met 2 aparte kabels naar de videokaart. Niet gaan daisy chainen met een 3080 en een voor nu nog onbekende voeding.

Direct vanuit de voeding 2 vierpins aansluitingen naar de videokaart?
Voeding is een 750 watt van coolermaster

Installeer HWinfo64 om bios versie en temperatuur te monitoren.

[ Voor 4% gewijzigd door Willem7112 op 13-01-2024 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem7112
De BIOS: A.30, 10/13/2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je een oplossing wil zal je met meer info moeten komen. Er wordt om van alles gevraagd en je geeft op bijna niets antwoord. Daarmee kom je er echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem7112
PilatuS schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:15:
Als je een oplossing wil zal je met meer info moeten komen. Er wordt om van alles gevraagd en je geeft op bijna niets antwoord. Daarmee kom je er echt niet.
Sorry, ik probeer alles uit te zoeken, maar ben geen expert op dit gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem7112
Welke voeding het exact is zou ik niet weten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:05
v&a aangeboden: Game PC GeForce RTX 3080 Intel i7-10700KF
Lijkt de advertentie te zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Willem7112 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:17:
Welke voeding het exact is zou ik niet weten
Haal de zijpanelen van de behuizing en lees het merk en type af en/of maak daar foto's van en post deze hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem7112
Klopt, fijne verkoper, die helpt gelukkig mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Mogelijk is er bij het vervoer iets los/scheef getrokken. Alles opnieuw aansluiten zou kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem7112
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4gx34JMwbyjbfUNCDeYB6EVWeA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FhJgvmbN00xAUyizzan6QOr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Goedkope rommel uit China dus geen geen Cooler Master. Of het nou het probleem is of niet, daar moet je niet mee blijven draaien. Edit: Cooler Master staat er wel bij, maar ik heb zo mijn twijfels. Dit lijkt mij geen EU model, tenzij ik het fout heb. Vind het maar een raar ding.

[ Voor 37% gewijzigd door PilatuS op 13-01-2024 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
PilatuS schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:41:
Goedkope rommel uit China dus geen geen Cooler Master. Of het nou het probleem is of niet, daar moet je niet mee blijven draaien. Edit: Cooler Master staat er wel bij, maar ik heb zo mijn twijfels. Dit lijkt mij geen EU model, tenzij ik het fout heb. Vind het maar een raar ding.
Niet zo dramatisch doen. Voeding is uitvoering: Cooler Master MWE 750 White 230V - V2 . Niet iets wat ik zou adviseren in zo'n systeem maar een bom is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Uszka schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:55:
[...]

Niet zo dramatisch doen. Voeding is uitvoering: Cooler Master MWE 750 White 230V - V2 . Niet iets wat ik zou adviseren in zo'n systeem maar een bom is het ook niet.
Dacht dat het rommel uit China was, goed dat het niet zo is.

Hoe dan ook is het nog wel prima mogelijk dat de voeding niet goed is. Maar eerst naar de temps kijken zou ik sowieso doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:21
Zoals @Uszka zei eerste even HWinfo64 installeren en de cpu, gpu, chipset ,vrm temps controleren.

Stap 2 is een memtest gezien dit de meest bizarre problemen op kan leveren.

Wat momenteel de beste memtest is die ook nog bruikbaar is voor een "leek" maar als alternatief voor een Dos memtest wat toch wat ingewikkelder is kan je deze proberen:

https://www.techpowerup.com/download/techpowerup-memtest64/

Blauwe "download" knop links en dan een server selecteren.

Als je na 6-8 passes geen errors heb dan zal je memory waarschijnlijk goed werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ARepiuk
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-06 21:38
Beste mede-tweakers,

Hier de verkoper van de betreffende PC.

De reacties en conclusies die ik lees kan ik niet begrijpen. Door de beperkte informatie is er ook geen goede conclusie te trekken.

De componenten zijn kwalitatief goed en ruimschoots voldoende om zwaardere taken/spellen aan te kunnen.

Ik heb de PC zelf 3 jaar lang zonder problemen gebruikt tot het moment van verkoop. De onderdelen en aansluitingen hiervan zitten nog precies hetzelfde als bij assemblage door het bedrijf waar de PC gekocht is. Ook koeling en temperatuur heb ik nooit issues mee gehad. Lijkt mij ook niet dat een spel als CS:GO dit kan veroorzaken. Ik heb deze computer geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd voor het overdragen. Ik heb de koper gemeld dat hij nog wel alle drivers moet controleren voor installatie en updates. Dit kan mogelijk al een oorzaak zijn. Of er iets tijdens het transporteren van de PC is voorgekomen kan ik niet beoordelen. De PC is werkend gezien en getest voor de overname.

Ik ga morgen met de koper kijken naar oplossingen op locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:53
Zit de stekker in een geaard stopcontact?

Euhm... \n ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ARepiuk schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:25:
Lijkt mij ook niet dat een spel als CS:GO dit kan veroorzaken.
Blijkbaar wel natuurlijk als de TS aangeeft dat het zo gaat.

Verder kan een spel als CS prima op een zeer hoge framerate lopen waardoor zowel CPU, GPU als voeding flink wordt belast. Dat de voeding het dan niet aan kan of dat de temps te hoog worden wat een spontane reboot geeft kan prima. Blijkbaar is er gewoon ergens iets mis, maar betekend niet dat jou iets te verwijten valt. Soms komen problemen gewoon voor en dat is niemand aan te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARepiuk
PilatuS schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:32:
[...]

Blijkbaar wel natuurlijk als de TS aangeeft dat het zo gaat.

Verder kan een spel als CS prima op een zeer hoge framerate lopen waardoor zowel CPU, GPU als voeding flink wordt belast. Dat de voeding het dan niet aan kan of dat de temps te hoog worden wat een spontane reboot geeft kan prima. Blijkbaar is er gewoon ergens iets mis, maar betekend niet dat jou iets te verwijten valt. Soms komen problemen gewoon voor en dat is niemand aan te rekenen.
Hij heeft het met alle spellen die hij geïnstalleerd heeft 😄. Mijn punt is dat het zeer onwaarschijnlijk is dat CS:GO met deze componenten voor een crash zou zorgen. Volgens mij zeg ik niks raars als deze componenten weinig belast worden door dit spel te spelen. Ik heb zelf meerdere spellen op de pc gespeeld en nooit problemen ervaren. COD warzone vraagt een stuk meer en heeft perfect gedraaid op eerst 1080p en later op 1440 op medium/high settings. Of is mijn conclusie complete onzin? Ik zou de oorzaak meer verwachten doordat een van de componenten niet meer goed functioneert of de drivers/windows geven een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ARepiuk schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:25:
[...]

Hij heeft het met alle spellen die hij geïnstalleerd heeft 😄. Mijn punt is dat het zeer onwaarschijnlijk is dat CS:GO met deze componenten voor een crash zou zorgen. Volgens mij zeg ik niks raars als deze componenten weinig belast worden door dit spel te spelen. Ik heb zelf meerdere spellen op de pc gespeeld en nooit problemen ervaren. COD warzone vraagt een stuk meer en heeft perfect gedraaid op eerst 1080p en later op 1440 op medium/high settings. Of is mijn conclusie complete onzin? Ik zou de oorzaak meer verwachten doordat een van de componenten niet meer goed functioneert of de drivers/windows geven een probleem.
Als je CS een ongelimiteerde framerate geeft gaat de GPU sowieso naar 100% en de CPU heeft het ook flink zwaar, met daarmee de voeding ook. Ja, CS is lichter, maar dat maakt niet uit als je de framerate tot de max laat gaan. COD draait misschien op 150 fps en CS op 400 fps waarbij de GPU het even zwaar heeft. Alleen als de framerate een limiet heeft zal de GPU het minder zwaar hebben. Dat er problemen met de temps of voeding kunnen komen met een spel als CS kan prima, daar is niets onwaarschijnlijks aan.

Een PC die zomaar uitvalt zonder error, dat zal niet door iets als drivers komen. Indien de drivers het probleem zijn krijg je een BSOD en geen PC die uitvalt. Een PC die vastloopt of uitvalt daarvan is de oorzaak vrijwel altijd compleet anders. Ook met defect RAM valt de PC niet uit, maar krijg je een BSOD. Als de TS dus zegt dat de PC uitvalt en geen error geeft moet het bijna wel de voeding of de temps zijn.

Het kan bijvoorbeeld ook prima dat de PC bij jou het nog goed deed en nu de CPU koeler door vervoer ietsjes anders is gaan zitten waardoor er nu wel een probleem is.

Hoe dan ook, de oorzaak achterhalen is testen. Wat doet de CPU temp onder 100% belasting met een tool als LinX of Prime. Wat doet de GPU temp met iets als Furmark. Indien de temps goed zijn onder belasting dan moet je het richting voeding gaan zoeken. Misschien is het nog iets als het moederbord, maar dat is minder waarschjijnlijk. Tijd om het een en ander te testen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ARepiuk
Bedankt voor jouw reactie en hulp 👍🏼. Ik zal morgen samen met de koper dit controleren om te kijken of dit een van de oorzaken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
ARepiuk schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:25:

De componenten zijn kwalitatief goed en ruimschoots voldoende om zwaardere taken/spellen aan te kunnen.
Wat betreft de voeding ben ik het daar niet mee eens. Erg lage kwaliteit, geen full range input en de 230vO modellen hebben een behoorlijk hoge ripple. Daarnaast hebben de PCIe kabels 18awg draad zodat het gebruiken van 2 aparte kabels naar de videokaart een vereiste is anders is het spanningsverlies te groot en kan het systeem onstabiel worden cq crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARepiuk
Het was waarschijnlijk al duidelijk dat ik geen expert ben. Waarom zou deze voeding die al 3 jaar geen problemen geeft nu opeens niet goed genoeg zijn? Ik denk niet dat de huidige bezitter meer vraagt van de pc dan dat ik 3 jaar lang heb gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door ARepiuk op 13-01-2024 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ARepiuk schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:58:
Het was waarschijnlijk al duidelijk dat ik geen expert ben. Waarom zou deze voeding die al 3 jaar geen problemen geeft nu opeens niet goed genoeg zijn? Ik denk niet dat de huidige bezitter meer vraagt van de pc dan dat ik 3 jaar lang heb gedaan.
Alle hardware gaat een keer kapot of deels kapot. Dat iets het gisteren nog deed zegt helaas niets over morgen met zulke dingen. Voor een voeding is het sowieso een heel ander verhaal omdat er onderdelen in zitten die slechter kunnen worden terwijl de voeding nog wel blijft werken. Er zitten flink veel onderdelen in een voeding die na verloop van tijd slechter worden. Dan kan een voeding 1 jaar terug prima 600W max aan en vandaag nog maar 400W max. Verder kunnen er pieken en dalen komen waarbij 12V kort even geen 12V meer is, maar een stukje minder of meer. Gebeurt dat dan valt de PC zomaar uit. Iedere voeding gaat een keer kapot of kan steeds wat minder vermogen stabiel leveren. Er is een reden waarom het niet aan te raden is om een voeding 15 jaar lang te gebruiken omdat ze na verloop van tijd gewoon minder worden. Bij een matige voeding komen problemen vaak een stuk sneller.

Ik had hier trouwens een voeding liggen uit een oude PC die ik alleen gebruikte om mijn systeem met water te vullen. Er is toen een punt gekomen dat het ding niet eens aan een pomp van 10W stabiel stroom kon leveren. Laat staan wat er met een volledige PC zou gebeuren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Het was waarschijnlijk al duidelijk dat ik geen expert ben.
Ik zou de reacties hier vooral niet persoonlijk nemen. We proberen allemaal TS te helpen. We gaan er niet vanuit dat jij hem willens en wetens in de problemen hebt gebracht :). Ik waardeer je houding dat je actief met hem aan de slag gaat om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
De voeding kreeg niet voor niets maar 3 jaar garantie want meer hoeft er gezien de kwaliteit niet van verwacht te worden.

Probeer eerst eens met 2 aparte kabels naar de videokaart als je bij de pc bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem7112
Nickname55 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:29:
Zit de stekker in een geaard stopcontact?
Ik woon in een huurhuis, is er een manier hoe ik dat zou kunnen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem7112
br00ky schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:18:
[...]

Ik zou de reacties hier vooral niet persoonlijk nemen. We proberen allemaal TS te helpen. We gaan er niet vanuit dat jij hem willens en wetens in de problemen hebt gebracht :). Ik waardeer je houding dat je actief met hem aan de slag gaat om het op te lossen.
Hier ga ik als koper en tevens TS nog graag op in, ik wil de verkoper absoluut niet in een slecht daglicht zetten. Ik word erg goed geholpen en dat waardeer ik enorm, zowel door de verkoper als iedereen die op dit topic reageert.

Dankjulliewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem7112
Ik ben op dit gebied ook geen expert, morgen ben ik van plan temperaturen te checken, bios te updaten en eens naar de stroomkabels te kijken. Wat zijn dingen die ik aan dit lijstje van checks moet toevoegen?

Ik ben een absolute rookie op dit gebied, die elk uitleg filmpje of wat dan ook is van toegevoegde waarde voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:57
Als je foto maakt van stopcontact kan ik het zo met 90% zekerheid zeggen.
Woon je in België ? Een metalen pin steekt uit midden in het stopcontact.
Woon je in Nederland? Aan zijkant zitten 2 metalen klemmen, (haaks op de gaten waar je je stekker insteekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem7112
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TA_mbL2pCO9RzvpcrANkhEUW6yo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jlCB5zXeRr1EKewk4jTnFPOQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:39

Kheos

FP ProMod
99ruud99 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 03:42:
Als je foto maakt van stopcontact kan ik het zo met 90% zekerheid zeggen.
Woon je in België ? Een metalen pin steekt uit midden in het stopcontact.
Woon je in Nederland? Aan zijkant zitten 2 metalen klemmen, (haaks op de gaten waar je je stekker insteekt)
Maar dat zegt natuurlijk enkel iets over het stopcontact, niet over de aarding. Zit er een kabel op die pin / klemmen? Loopt die kabel naar het aardingspunt (pin in de grond, centraal punt...)
Vandaar de 90% zekerheid waarschijnlijk 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als je naar de temperatuur gaat kijken, kijk even in de bios of je functie kan vinden met betrekking tot een overhittings-beveiliging.

Ik had ooit eens een crash op mijn pc gehad door oververhitting, en na een reset meldde het bios: CPU Overheated.

Zuig daarom ook de fans even voorzichtig schoon. Soms zit er zoveel stof in dat je daar een Perzisch tapijt uit kan halen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 14-01-2024 09:58 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:57
Het lijkt me heel sterk dat een verhuurbedrijf een geaard stopcontact niet aansluit aan de aarding. (Oke, dan is hij dus niet geaard, maar je snapt wat ik bedoel)

Dit stopcontact is 90% zeker geaard @Willem7112 . Mocht je heel zeker willen zijn dan kan je een multimeter kopen en aarde uitmeten. Want ik denk dat stappenplan van kheis veel te ver gaat voor jouw begrip (niet onaardig bedoeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem7112
PilatuS schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:31:
[...]

Als je CS een ongelimiteerde framerate geeft gaat de GPU sowieso naar 100% en de CPU heeft het ook flink zwaar, met daarmee de voeding ook. Ja, CS is lichter, maar dat maakt niet uit als je de framerate tot de max laat gaan. COD draait misschien op 150 fps en CS op 400 fps waarbij de GPU het even zwaar heeft. Alleen als de framerate een limiet heeft zal de GPU het minder zwaar hebben. Dat er problemen met de temps of voeding kunnen komen met een spel als CS kan prima, daar is niets onwaarschijnlijks aan.

Een PC die zomaar uitvalt zonder error, dat zal niet door iets als drivers komen. Indien de drivers het probleem zijn krijg je een BSOD en geen PC die uitvalt. Een PC die vastloopt of uitvalt daarvan is de oorzaak vrijwel altijd compleet anders. Ook met defect RAM valt de PC niet uit, maar krijg je een BSOD. Als de TS dus zegt dat de PC uitvalt en geen error geeft moet het bijna wel de voeding of de temps zijn.

Het kan bijvoorbeeld ook prima dat de PC bij jou het nog goed deed en nu de CPU koeler door vervoer ietsjes anders is gaan zitten waardoor er nu wel een probleem is.

Hoe dan ook, de oorzaak achterhalen is testen. Wat doet de CPU temp onder 100% belasting met een tool als LinX of Prime. Wat doet de GPU temp met iets als Furmark. Indien de temps goed zijn onder belasting dan moet je het richting voeding gaan zoeken. Misschien is het nog iets als het moederbord, maar dat is minder waarschjijnlijk. Tijd om het een en ander te testen dus.
GPU hitte zegt 60 te zijn ongeveer, vrij constant.
Ook bij dit stopte de pc er random mee en startte die opnieuw op

LinX en Prime kan ik online niet echt vinden, krijg dan veel vage sites bij LinX en bij Prime vooral amazon en een gek drankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Willem7112 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:39:
[...]

GPU hitte zegt 60 te zijn ongeveer, vrij constant.
En de cpu?
Dat loopt 7 versies achter. *knip* we hebben te maken met een particuliere verkoper. Deze opmerking is dus niet gepast.

[ Voor 51% gewijzigd door br00ky op 14-01-2024 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem7112
Ik heb bij een ander spel (rocket league), wat ik kon limiteren qua fps geen problemen gehad

Dus het lijkt alleen problemen op te leveren als hij maximale performance vraagt van de componenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem7112
Uszka schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:45:
[...]

En de cpu?

Kon ik nergens echt goed zien eigenlijk

[...]

Dat loopt 7 versies achter. *knip* we hebben te maken met een particuliere verkoper. Deze opmerking is dus niet gepast.
Bios is geüpdatet, heeft helaas niks opgeleverd

[ Voor 16% gewijzigd door br00ky op 14-01-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Willem7112 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:49:
[...]

Bios is geüpdatet, heeft helaas niks opgeleverd
Heb je HWinfo64 al geïnstalleerd? Daar vindt je alle informatie en temperaturen die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem7112
Uszka schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:59:
[...]

Heb je HWinfo64 al geïnstalleerd? Daar vindt je alle informatie en temperaturen die je nodig hebt.
Ah ja daar gaf het normale temperaturen, pc gaat naar het bedrijf waar het gekocht is voor inspectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Van wat ik zo lees is het denk ik toch de voeding die problemen geeft.
Pagina: 1