Afzuigingkap gaat vanzelf aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kinnemans
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 05-08-2024
Hallo allemaal,

Wij hebben in ons huis een Klarstein Laurel 60 afzuigkap. Fijn ding! Vanmiddag kwamen we na een kort bezoek bij de bouwmarkt thuis en stond de afzuigkap op stand 2 aan. Wij hadden hem al sinds anderhalve dag niet aan en nu lijkt het alsof hij vanzelf is aangegaan. Dat was zo een anderhalf uur geleden, en sinds ik hem heb uitgeschakelt is hij ook niet meer vanzelf aangegaan.

In het verleden hadden wij dit wel eens als je met te natte vingers aan de tiptoetsen had gezeten, maar gezien het zo een anderhalf dagen geleden was dat we hem überhaupt gebruikt hebben lijkt mij dat nu niet de oorzaak.

Iemand een idee hoe het kan dat zo een afzuigkap vanzelf aan kan springen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafs
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-08 21:25
Heb je toevallig een kat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kinnemans
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 05-08-2024
Jazeker, maar die is een oude zak van 16 jaar en het zou mij héél erg verbazen als die aan die knoppen gaat zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafs
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-08 21:25
Kinnemans schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:46:
[...]

Jazeker, maar die is een oude zak van 16 jaar en het zou mij héél erg verbazen als die aan die knoppen gaat zitten :P
Ja oke, dat lijkt me dan niet. Al heb ik onze katten ook rare capriolen uit zien halen als ze weer eens achter elkaar aan zaten :+

Het enige wat ik kon vinden wat AEG aanraad is even de stekker eruit en er weer in omdat er een miscommunicatie zou kunnen zijn met het mainboard en de overige elektronica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:28
Heb je toevallig een afstandsbediening ook?
Wij hebben precies hetzelfde, maar bij ons ligt dat aan onze telefoons (gek genoeg met name bij een iPhone 13 pro...). Wanneer wij een bericht ontvangen en de telefoon ligt binnen 2 meter van de afzuigkap, wil deze nog wel eens aan gaan.

Geen flauw idee waardoor het komt, maar er lijkt iets van interferentie te zijn tussen de twee apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is het mogelijk dat hij een sensor heeft voor de hoogte van vochtigheid/CO2?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-08 20:13
Kinnemans schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:05:
Hallo allemaal,

Wij hebben in ons huis een Klarstein Laurel 60 afzuigkap. Fijn ding! Vanmiddag kwamen we na een kort bezoek bij de bouwmarkt thuis en stond de afzuigkap op stand 2 aan. Wij hadden hem al sinds anderhalve dag niet aan en nu lijkt het alsof hij vanzelf is aangegaan. Dat was zo een anderhalf uur geleden, en sinds ik hem heb uitgeschakelt is hij ook niet meer vanzelf aangegaan.

In het verleden hadden wij dit wel eens als je met te natte vingers aan de tiptoetsen had gezeten, maar gezien het zo een anderhalf dagen geleden was dat we hem überhaupt gebruikt hebben lijkt mij dat nu niet de oorzaak.

Iemand een idee hoe het kan dat zo een afzuigkap vanzelf aan kan springen?
Bij ons bleek het de garage afstandsbediening van de buren te zijn. Koste vijf jaar, maar toen waren we er achter.
Pagina: 1