Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:58
Ik heb sinds kort zonnepanelen op mijn schuur laten leggen, de pv installateur heeft hiervoor in de schuur een nieuwe groepenkast opgehangen.

Op deze bestaande groepenkast wil ik nu ook de elektra van de schuur op aansluiten.
In de schuur komt nu een 3 fase binnen, en zit er nog een extra 3 fase groep voor de aansluiting van de omvormer.

Ik wil in totaal (nu eerst) 3 groepen extra creeren in deze meterkast om mijn schuur van stroom te voorzien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6YxlF_IA0cbwND07yFjqwrbotZU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gKaDOWi7mhkeUCk4iLY0rwfa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XaOehhH7yqcJacOAXpmrwCoX33U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q6D1KH5STQwskRJd9S1RUqnu.jpg?f=fotoalbum_tile

- Linkergroep = 3 fase vanuit huis
- Rechtergroep = 3 fase voor invoeding van de omvormer.

Zie de foto's voor de situatie in de schuur op dit moment.
Wat ben ik nodig om 3 extra groepen te realiseren? Ik dacht zelf een 3 polige aardlekautomaat welke ik dan nog rechtsonder kan plaatsen. En dan op de bovenste rails 3 losse automaten voor elke groep.

Echter zit ik dan alleen nog met het feit hoe ik die aardlekschakelaar ga aansluiten op mijn "binnenkomende" 3 fase groep (links) Ik zie namelijk dat ze een rail hebben gebruikt om de pv groep met de 3 fase groep te verbinden. Deze zou dan komen te vervallen toch? Omdat ik anders mijn aardlekautomaat niet kan aansluiten?

Ben benieuwd naar eventuele tips, of suggesties over hoe het anders te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:05
Hoe zit de 3-fase kabel van de schuur in de meterkast in huis aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
Uszka schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:14:
Hoe zit de 3-fase kabel van de schuur in de meterkast in huis aangesloten?
In huis is de kabel ook aangesloten op een 3-fase groep, welke naar de schuur gaat. Zie onderstaande foto.
Deze zit linksboven in de meterkast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N84dqK-GYtKVXf3JXkwscQpn2EE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4SLKCwU2KN825JCTIeAlj6uJ.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 8% gewijzigd door CrazyFool op 13-01-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
CrazyFool schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:17:
[...]

In huis is de kabel ook aangesloten op een 3-fase groep, welke naar de schuur gaat. Zie onderstaande foto.
Deze zit linksboven in de meterkast.

[Afbeelding]
Welke weer op de aardlekschakelaar daaronder zit verwacht ik. Dan hoef je niet nog eens een aardlek in de schuur te plaatsen want dat is toch niet selectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-04 13:43
Uszka schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:26:
[...]

Welke weer op de aardlekschakelaar daaronder zit verwacht ik. Dan hoef je niet nog eens een aardlek in de schuur te plaatsen want dat is toch niet selectief.
Dan zou ik eerder de aardlek in huis weghalen of vervangen voor een andere.

En om de vraag verder te beantwoorden van TS, die rail kan blijven zitten. Je kan bedrading bovenop de hoofdschakelaar aansluiten en dan naar je aardlek(automaat)
Het beste is 3 aardlekautomaatjes over 3 fases verdeeld.

Achter die rail zitten nog kooiklemmen voor bedrading

[ Voor 4% gewijzigd door IplugNplay op 13-01-2024 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
@Uszka @IplugNplay

Helemaal linksonder is geen aardlek, dat is mijn kook groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Waar zit je 3-fase aardlek van de schuur dan. Of ziet die bij de twee aanwezige 3-fase aardleks gestoken?
Pagina: 1