Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:23
Samen met mijn vriendin hebben we bij de rabobank allebei een persoonlijke rekening maar ook gezamenlijk een en/of rekening. Voor die rekening betalen we sowieso maar ook voor een extra (2e) pas betaal je elke maand een beetje geld. Op zich suf, want die (fysieke) pas gebruiken we nauwelijks. Alles gaat prima met mobiel betalen via je telefoon of horloge en die ene keer dat je dan toch een pas nodig hebt (eoa ouderwets tankstation; buitenland, I dunno) zijn we toch veelal samen en is er dus altijd een hoofdpas mee.

Ons idee was om de 2e pas op te zeggen en legden dit voor bij de Rabobank. Zij gaven initieel aan dat dit wel kon en dat 't verstandig was dat we op "de kleintjes lette", maar toen we de hoofdpas op een tweede apparaat probeerden te koppelen kregen we dat met geen mogelijkheid door de bankautorisatie heen.

Normaliter activeer je je google wallet vanuit de rabobank-app maar dat lukt niet als je geen pas hebt want je koppelt je pas aan een mobiel betaalapparaat en niet je rekening. Ook het koppelen in google wallet (zonder de rabobankapp) obv nummer/expiry etc geeft een foutmelding.

Kortom, zijn er mensen die 1 pas voor en/of hebben die deze delen met meerdere google wallets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 01:07

Barrycade

Through the...

Denk dat je verkeerd denkt, dus de een heeft de pas op de telefoon en de andere de fysieke pas.
Dan heb je je beoogde effect.
Als je echt op de kleintjes wil letten, bij Revolut allebei een gratis account en dan kan je ook een een e/o aanmaken. Dan kan je helemaal los qua virtuele kaarten in je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Barrycade schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:01:
Denk dat je verkeerd denkt, dus de een heeft de pas op de telefoon en de andere de fysieke pas.
Dan heb je je beoogde effect.
Dat kan uiteraard, maar we zijn "gewend" om allebei met de telefoon te betalen en passen blijven over 't algemeen vaak thuis.
Als je echt op de kleintjes wil letten, bij Revolut allebei een gratis account en dan kan je ook een een e/o aanmaken. Dan kan je helemaal los qua virtuele kaarten in je telefoon.
Klopt; die hebben we ook reeds; overstappen voor en/of daarheen zou kunnen. Zeker nu iDeal ook werkt wordt dat wel steeds interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 01:07

Barrycade

Through the...

Bij De rabo zitten de virtuele passen aan de fysieke vast. Zijn eigenlijk kopietjes. Dus als je allebei dus via de telefoon wil betalen zit je aan fysieke passen vast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:55
Wij zitten niet bij de Rabobank, maar volgens mij zijn passen meestal persoonsgebonden, of ze nou virtueel of fysiek zijn. Natuurlijk kun je je gegevens meegeven aan een ander, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling.
Op je bankpas staat niet voor niets ook je naam (en niet de naam van álle houders van de rekening).

Dat betekent dat als je bij een en/of allebei wilt kunnen betalen met een pas (al dan niet virtueel), je officieel allebei je eigen nodig hebt. En als je 'tegen de regels in' er 1 wilt delen, je inderdaad tegen meer ongemak en onmogelijkheden zou kunnen oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:00
ascent schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:56:
Samen met mijn vriendin hebben we bij de rabobank allebei een persoonlijke rekening maar ook gezamenlijk een en/of rekening. Voor die rekening betalen we sowieso maar ook voor een extra (2e) pas betaal je elke maand een beetje geld. Op zich suf, want die (fysieke) pas gebruiken we nauwelijks. Alles gaat prima met mobiel betalen via je telefoon of horloge en die ene keer dat je dan toch een pas nodig hebt (eoa ouderwets tankstation; buitenland, I dunno) zijn we toch veelal samen en is er dus altijd een hoofdpas mee.

Ons idee was om de 2e pas op te zeggen en legden dit voor bij de Rabobank. Zij gaven initieel aan dat dit wel kon en dat 't verstandig was dat we op "de kleintjes lette", maar toen we de hoofdpas op een tweede apparaat probeerden te koppelen kregen we dat met geen mogelijkheid door de bankautorisatie heen.

Normaliter activeer je je google wallet vanuit de rabobank-app maar dat lukt niet als je geen pas hebt want je koppelt je pas aan een mobiel betaalapparaat en niet je rekening. Ook het koppelen in google wallet (zonder de rabobankapp) obv nummer/expiry etc geeft een foutmelding.

Kortom, zijn er mensen die 1 pas voor en/of hebben die deze delen met meerdere google wallets?
nee want dat gaat dus niet zoals je merkt. rest van het verhaal. is --

[ Voor 5% gewijzigd door Fr33z op 13-01-2024 13:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:17
Fr33z schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:35:
[...]

nee want dat gaat dus niet zoals je merkt. Wij hebben het precies zo gedaan als Barrycade vertelt, 1 iemand heeft de fysieke pas en de ander de virtuele via de mobiel. 1 pas op 2 wallets op 2 devices gaat niet.
Maar, als jij dan in Limburg betaalt en je vriendin een minuut later in Groningen, wordt je pas dan niet geblokkeerd vanwege mogelijke fraude?

Want volgens de regels mag de pas alleen maar door de eigenaar worden gebruikt, en niet door een partner? Eigenlijk ben je dus fraude aan het plegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:00
President schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:38:
[...]

Maar, als jij dan in Limburg betaalt en je vriendin een minuut later in Groningen, wordt je pas dan niet geblokkeerd vanwege mogelijke fraude?

Want volgens de regels mag de pas alleen maar door de eigenaar worden gebruikt, en niet door een partner? Eigenlijk ben je dus fraude aan het plegen?
-

[ Voor 49% gewijzigd door Fr33z op 13-01-2024 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
President schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:38:
[...]

Het systeem gaat er in dat geval vanuit dat de transactie later pas verwerkt is en dat je met helicopter naar Groningen gevlogen bent.

Dergelijke trigger zou de helpdesk overspoelen met geblokkeerde passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Fr33z schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:52:
[...]

nou nou, dit gaat wel heel snel met grote woorden meteen. Ff tikkie terug graag. Het zou kunnen dat dat gebeurt inderdaad, want er staat ongetwijfeld in de voorwaarden dat je die pas niet mag delen. Dus ja je overtreed daarmee dat voorschrift. Gezien het een en/of rekening is en het dus om geld van ons beide gaat (en we getrouwd zijn dus alles is sowieso samen) vinden we dat zelf geen bezwaar. Mocht de bank wat anders willen en. bijv. de pas blokkeren dan gaan ze hun gang maar.
Als er in de voorwaarden, die je geaccepteerd zult hebben, staat dat je de pas niet mag delen, dan moet je dat dus niet doen. Dat jij dat niet bezwaarlijk vindt is niet relevant, tenminste in de ogen van de klanten waarvan de pas werd geblokkeerd toen de bank dat deed omdat de bank fraude vermoedde. Zeker als er daadwerkelijk fraude aan de hand was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:28
Ik weet niet of je gebonden bent aan de Rabobank maar ik heb bij ING op beide telefoons (prive en werk) Apple Pay geactiveerd en kan met beide telefoons draadloos betalen zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Bobo221 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:16:
Ik weet niet of je gebonden bent aan de Rabobank maar ik heb bij ING op beide telefoons (prive en werk) Apple Pay geactiveerd en kan met beide telefoons draadloos betalen zonder extra kosten.
We zijn niet perse aan de rabobank gebonden met de en/of rekening; tijdens onze trip naar Noorwegen hebben we met Revolut kunnen betalen vanaf 1 rekening middels twee watches dus daar wordt 't wel ondersteund. Dat het dus technisch allemaal kan is een feit. In dit geval is het puur een extra geintroduceerde beperking van de Rabobank.

Ik kan wel deels mee in het argument van @President want op deze manier *kun* je eenvoudig fraude opsporen. Of ze dat bij Revolut ook daadwerkelijk doen weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:43
ascent schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:56:
Samen met mijn vriendin hebben we bij de rabobank allebei een persoonlijke rekening maar ook gezamenlijk een en/of rekening. Voor die rekening betalen we sowieso maar ook voor een extra (2e) pas betaal je elke maand een beetje geld. Op zich suf, want die (fysieke) pas gebruiken we nauwelijks.
Je betaalt dan ook niet alleen voor de fysieke pas, maar ook voor de mogelijkheid om allebei (met een middel) te kunnen betalen vanaf die rekening.
Je hebt voorgelegd de 2e pas op te zeggen en dát kon? Lijkt me evident. Maar hebben ze ook gezegd dat je 1 pas samen kon en mocht delen in een wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ascent schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:57:
[...]

We zijn niet perse aan de rabobank gebonden met de en/of rekening; tijdens onze trip naar Noorwegen hebben we met Revolut kunnen betalen vanaf 1 rekening middels twee watches dus daar wordt 't wel ondersteund. Dat het dus technisch allemaal kan is een feit. In dit geval is het puur een extra geintroduceerde beperking van de Rabobank.

Ik kan wel deels mee in het argument van @President want op deze manier *kun* je eenvoudig fraude opsporen. Of ze dat bij Revolut ook daadwerkelijk doen weet ik niet zeker.
De reguliere banken hebben een 1op1 koppeling van fysieke pas/digitale pas. (dit is geen kopie, gezien de digitale passen andere nummers hebben)
Zo werken hun.

De fintech's hechten daar niet zo aan, en laten je meerdere digitale passen aanmaken.
Zo werken hun.

Dus nee, bij de regulier ABN/Rabo/ING kan het niet wat je vraagt, bij de fintechs wel.

(en gezien de digitale pas bij de reguliere banken geen kopie is, maar een ander pasnummer zal de distance check tussen betalingen ook niet automatisch getriggerd worden)

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 15-01-2024 11:07 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:43
YakuzA schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:06:
(en gezien de digitale pas bij de reguliere banken geen kopie is, maar een ander pasnummer zal de distance check tussen betalingen ook niet automatisch getriggerd worden)
Wat zowel logisch als vreemd is; zowel de fysieke pas als de digitale pas zijn natuurlijk persoonsgebonden en die persoon kan niet vlak na elkaar in Groningen en Maastricht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moisie77
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-03 09:37
Ik hoop dat je mijn bericht nog leest;
Ik heb vandaag een andere telefoon in gebruik genomen en wilde ook mijn Rabo bankpas koppelen aan de Google Pay van de tweede telefoon. Aanvankelijk lukte dit niet.
Ik heb toen de pas van de wallet afgegooid op de eerste telefoon. Erna in de Rabo app de pas ook ontkoppeld. Erna op telefoon één de pas opnieuw gekoppeld aan de wallet. Dit lukte ook op de tweede telefoon. Op beide telefoons staat dus een wallet app (Google) & een Rabo app.
Ik gebruik of de ene, of de andere telefoon; of dit problemen oplevert bij beider (simultaan) gebruik, weet ik niet.
Pagina: 1