Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Valk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09-05 21:15
Een goede,

Ik heb sinds enige weken even een samsung AU7092 aan de muur geplakt.

Het gekke is het beeld, en soms geluid, hapert en dat zijn de zenders die ik vanuit bed kijk....

Het lijkt te gaan om de AD die achter de HD staat bij info.

Over die combinatie HD AD is eigenlijk niks te vinden.

Alle zenders zonder die AD zijn perfect, BBC, VRT, npo politiek

Ik heb ook een 43" samsung AU7090, doet geen AD en is storingsvrij op de NPO

Een 43" AU8002 doet het goed met HD AD

Heb er even een nieuwe kabel aangehangen, met all krullen er nog in, geen verbetering...

Lang geleden kon teveel signaal ook een probleem zijn, verzwakker er tussen 0 verbetering

22" samsung full hd ( lekker draagbaar ) Geen AD perfect beeld op NPO 1 2 3

Weet iemand waar de AD voor staat, en kan ik dat uitzetten oid.

Ik heb volgens de factuur een 7040 gekocht, maar daar heb ik als laatste gekeken

Ik kan er op internet ook niet echt iets over vinden, hopelijk weten de kenners wat

Alvast bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:36
Ik denk dat AD voor Audio Description staat, een extra geluidspoor waarbij wordt verteld wat er op het beeld gebeurd. Dit heeft geen enkele invloed op het beeld of de ontvangst. Ik neem maar even aan dat je Ziggo of een andere kabelaar gebruikt, wat zie je bij de signaalinfo bij de foutfrequentie, uncorrectables hoort op nul te blijven staan, als dit niet het geval is is het signaal naar de tv verstoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:12

FeaR

In GoT we trust

Bart Valk schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:38:
Heb er even een nieuwe kabel aangehangen, met all krullen er nog in, geen verbetering...
Kabel waar tussen? In andere woorden, hoe kijk je TV? Ik kan uit de tekst niet opmaken of dat via bijvoorbeeld CI+ is, externe decoder, satelliet, etc.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Valk
Oops, ziggo kabel via 4444 inlog, inlog 5555 maakt niet uit, is allebei HD AD 1080i, zou UHD op 5555 moeten zijn, helaas

[ Voor 24% gewijzigd door Bart Valk op 13-01-2024 16:36 . Reden: foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

hcQd schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:32:
Ik denk dat AD voor Audio Description staat, een extra geluidspoor waarbij wordt verteld wat er op het beeld gebeurd. Dit heeft geen enkele invloed op het beeld of de ontvangst.
Zoekende in de online handleiding van de kom ik dan op Pagina 138 waar dit inderdaad een optie is en uitgeschakeld kan worden. Alleen ben ik, net als jij, van mening dat dit eigenlijk geen verband kan hebben met de klachten zoals genoemd in TS. Deze setting zal ook al uit staan aangezien het anders wel gemerkt was? Heb je immers dubbele audio.
Bart Valk schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:09:
ziggo kabel via 4444 inlog, inlog 5555 maakt niet uit, is allebei HD AD 1080i
Zie hierboven, pagina 138 van de handleiding staat hoe je AD uit kan zetten. In het kort: Instellingen - Algemeen - Toegankelijkheid - Instellingen voor Gesproken omschrijving. Al denk ik dat die functie al uit staat, anders hoorde je extra audio, maar checken kan altijd. De "AD" die je ziet is een extra dienst op/bij de zender geleverd worden. Gebruiken van deze dienst is een setting in de TV.
22" samsung full hd ( lekker draagbaar )
Aanname van mijn kant, hiermee wil je zeggen dat je de 22" op de slaapkamer hebt gezet en toen geen problemen ondervond? Indien dat het geval is snap ik dat AD de boosdoener lijkt, technisch kan ik die niet verklaren.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 13-01-2024 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Valk
Ja ik heb de 22" aangesloten op de nieuwe kabel.... geen enkel probleem met NPO 1 2 of 3

Ik heb geen spraakgids aan staan of iets staat allemaal uit.

Multi geluid uitgang levert alleen geluid dubbel op via luidspreker en bluetooth

Beeld blijft blokken.

In de ondersteuning signaal informatie gaat de BER vaak naar 2000 en het signaal naar 0% vandaar de niewekabel en maar een verzwakker geprobeerd, beide staan nu op 100%. signaal en kwalitiet

Het ergst is het als er veel veranderd in het beeld, omschakelen, handen bewegen, kijk vaak praatprogramma's en handbeweging en dan blokken en geen geluid, alsof de bandbreedte onvoldoende is voor alle zenders tegelijk , maarja het is alleen deze TV de AU8002 werkt prima met AD.

NPO 1 2 en 3 zijn wel scherper dan BBC VRT etc die geen AD hebben
Vanmorgen een programma met een klein beeldje met persoon aan de zijkant, daar was niks van te zien bijna

Advanced Definition zoiets.... HD AD zoeken leverde mij ADHD op

Het is mijn eerste post dus ik kan nog niet alles zoals jullie, wel bedankt voor het meedenken

[ Voor 9% gewijzigd door Bart Valk op 13-01-2024 18:43 . Reden: foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Bart Valk schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:19:
Advanced Definition zoiets.... HD AD zoeken leverde mij ADHD op
Kon je ADHD maar uitzetten zoals een setting op een TV :P

Ontopic, "AD" staat voor "Audio Description". Als het ware een extra dienst die de zender meelevert. Altijd, ongeacht de TV. Het hangt van de TV af of deze Audio Description ondersteunt en daarmee het AD icoon weer zal geven, je moet deze setting zelf inschakelen. Zie het als ondertiteling, die wordt op NED 1, NED 2 en NED 3 veelal meegezonden maar die moet je als gebruiker zelf activeren. Maar "AD" staat op jouw TV uit en het probleem is er nog steeds, AD is voor mijn gevoel niet de goede kant van de oplossing.
...bedankt voor het meedenken
We denken nog even verder, typisch issue.

Het laat me ergens ook niet los dat Tweakers de Samsung AU7092 alleen kent als buitenlands model en Ziggo stelt dat dit toestel niet gecertificeerd is, ten opzichte van de Samsung AU7090. Alleen met niet gedecoreerde zenders als NED 1, NED 2, etc maak je daar geen gebruik van dus in die hoek kan het ook niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Valk
Het enige wat ik me nog bedacht is dat de 7090 en 7092 zeer waarschijnlijk dezelfde processor hebben en de 7090 de DA uitschakelt omdat de proc het niet red, de 8002 kan het wel andere serie en ook buitenlandsmodel, for that matter.

De AD staat er alleen bij de NPO verder nergens, dus hij detecteert het dus uit het signaal.

Ik had een 7040 gekocht om Nederlands te zijn, heb een 7092 gekregen achteraf, omruilen voor 7090 die hebben ze nog wel.... En ik denk firmware/software update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Valk
Ook duck duck go en yahoo komen er niet uit, HD AD. NPO site kan de vragen niet aan, time out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:36
Ook de Duitse zenders hebben AD, ZDF heeft ook nog een extra geluidsspoor voor slechthorenden waar het achtergrondgeluid veel zachter is. Heb je daar ook problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Valk
Inderdaad, ZDF ARD hebben HD AD met 720p, dat gaat goed, niks geen last
Met 1080i lijkt het dus fout te gaan met HD AD, 1080i HD is perfect zoals npo politiek

Ik zie ook niks wijzigen in audio menu of toegankelijkheid, helemaal niks

BBC en VRT hebben volgens mij ook een extra geluidsspoor, denk ik, maar 0 last en 1080i, scherper dan ZDF

Die AD staat ook feitelijk in het beeld deel, pas na het dolby teken begint het geluid, volgens mij, zo belangrijk is Audio Description niet, denk ik

[ Voor 55% gewijzigd door Bart Valk op 13-01-2024 22:59 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Valk
Net maar WNL gefilmd voor de TV leverancier, soms niks van te maken, wat zegt hij, zij nou

Even een filmpje van 5 minuten live tv, en zie wat er gebeurd en waar de storing zit

YouTube: tv beeld npo 1 HD AD

[ Voor 49% gewijzigd door Bart Valk op 14-01-2024 12:37 . Reden: toevoeging ]

Pagina: 1