Overeenkomst om meubels over te nemen bij uit elkaar gaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike1002
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-07 20:35
goedemorgen,

Vanwege een echtscheiding moeten wij de meubels gaan verdelen. nu neemt 1 van ons de woning over en bijna alle meubels. nu word er niet bij elke meubel stil gestaan en een prijs bepaald dus wil ik een overeenkomst maken waar in staat dat de desbetreffende persoon de meubels overneemt behalve .... zijn hier standaard concepten voor? ik kon deze zo snel niet vinden op Google. en zijn er dingen die er in moeten staan? ben benieuwd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee, gewoon een lijst, desnoods met verduidelijkende foto, per object.

"lijst van goederen" kan je eens opzoeken in een samenlevingscontract. Heel spannend is het niet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:10
Lijstje van de inboedel maken, naam erbij voor wie het is, beiden een poot eronder als je het er mee eens bent en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

Barrycade

Through the...

Uszka schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:21:
Lijstje van de inboedel maken, naam erbij voor wie het is, beiden een poot eronder als je het er mee eens bent en klaar
Klinkt simpel, en zo zou het moeten gaan maar ik heb hele gevechten zien gebeuren over een beschuitbus een bijbehorende broodtrommel.
Maar als je in redelijke harmonie uit elkaar gaat hoeft dat natuurlijk niet zo te gaan ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-09 18:39
Barrycade schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:24:
[...]

Klinkt simpel, en zo zou het moeten gaan maar ik heb hele gevechten zien gebeuren over een beschuitbus een bijbehorende broodtrommel.
Maar als je in redelijke harmonie uit elkaar gaat hoeft dat natuurlijk niet zo te gaan ;)
‘Spreien, kandelaars, servetten, handdoeken, zijden bloemen, complete serviezen, kaasschaven, kerstballen, noem het maar op. Alles is weg’

Maar even serieus,

Maak een lijst met alles wat belangrijk voor jou is. Ga niet inventariseren op vork niveau, want dat lokt alleen maar strijd uit. Dit is gewoon een pleister die er hard en snel afgetrokken moet worden.
Staar je nooit blind op wat het heeft gekost, maar ga veel meer uit van wat het voor jou betekend.
Fijn dat de grote hoekbank 12.000 euro heeft gekost, maar je zit zo misschien in een apaprtement en dan past dat kreng geeneens.
Die oude Indonesische houtwerk dekenkist van je opa is veel belangrijker.

Kortom: Ga de situatie niet aan om ''te winnen'' maar om zo snel mogelijk het geregeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:38
Hou er rekening mee dat meubels na aankoop vrijwel niets meer waard zijn. Til er niet te zwaar aan, op het grote plaatje van de verdeling is het verwaarloosbaar.

offtopic:
In verband met een grote verbouwing al mijn meubels op marktplaats gezet, courant maatwerk uit duurdere winkels. Uiteindelijk de helft naar de kringloop gebracht, andere helft via marktplaats voor totaal een paar honderd euro.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike1002
het gaat niet om de waarde. maar het lijkt mij verstandig op papier te hebben staan dat ik alle meubels houd behalve dit en dat. zodat er achteraf geen gezeur kan komen dat ineens heel het huis leeg gehaald word. maar een papier met daarop de voorwerpen die zij neemt en dat ik de rest overneem met allebei de handtekening eronder is voldoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Misschien een rare vraag, maar je stelt toch samen met je advocaat of mediator een echtscheidingsconvenant op waarin de boedelverdeling beschreven staat? Waarom leg je de vraag daar niet neer?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike1002
Question Mark schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:59:
Misschien een rare vraag, maar je stelt toch samen met je advocaat of mediator een echtscheidingsconvenant op waarin de boedelverdeling beschreven staat? Waarom leg je de vraag daar niet neer?
Je bent scherp alleen zijn we niet getrouwd dus is dit niet van toepassing. In ons samenlevingscontract staat dat de meubels ieder door de helft is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vergeet de gastendoekjes niet..

YouTube: Moeder Jan Smit Gerda Smit 'Alles is weg'

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mike1002 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:36:
In ons samenlevingscontract staat dat de meubels ieder door de helft is.
Reciprozaag?
Contract is contract :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Mike1002 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:36:
[...]

Je bent scherp alleen zijn we niet getrouwd dus is dit niet van toepassing. In ons samenlevingscontract staat dat de meubels ieder door de helft is.
Ah, dan is er dus geen sprake van een echtscheiding zoals in je TS staat, maar ga je "uit elkaar".

Ik denk dat het handig om te zoeken op "akte van verdeling" en "finale kwijting". Van de eerste zijn online wel wat voorbeelden van te vinden. Vergeet niet een "finale kwijting" op te nemen. Daarmee regel je dat de boel afgehandeld is, en men niet achteraf nog kan komen "zeuren".

Zet beide in een document, en onderteken het beide. Dan heb je het wel aardig geregeld. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gewoon een excell lijstje onderaan de streep zet je eventueel nog een bedrag ter vereffening handtekening eronder en klaar. Moeilijker hoef je het niet te maken, blijf vooral ook lief voor elkaar maar dat moet wel wederzijds zijn.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
WON >>> AZ

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:50
Los van de gastendoekjes,
Meer iets van bankstel vs bed (als dat een beetje uitkomt natuurlijk). Het is niet letterlijk in euro's te doen maar soms is het verdelen voor 1 partij helemaal niet wenselijk omdat geen plek etc.etc.
Zolang de verstandhouding nog OK is het gewoon op papier zetten en alles wat niet op papier staat is wie het 1e komt :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Jullie hebben dus geen echtscheiding, aangezien je niet getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt. Daarom heb ik de titel even aangepast.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:33
Frogmen schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:23:
Gewoon een excell lijstje onderaan de streep zet je eventueel nog een bedrag ter vereffening handtekening eronder en klaar. Moeilijker hoef je het niet te maken, blijf vooral ook lief voor elkaar maar dat moet wel wederzijds zijn.
Ik wilde dit gaan tikken, maar @Frogmen is me voor.

Aangezien jullie geen juridische overeenkomst, dus het is vrij simpel: lijstje maken en een naam erachter zetten wie het mag hebben. Je hoeft niet naar een advocaat, mediator of zelfs een notaris. Briefje aan elkaar sturen met de mededeling dat je uit elkaar gaat en daar de lijst aan toevoegen.

Sterkte met de situatie. Want alle geintjes over gastendoekje zijn leuk, maar het is een kutsituatie natuurlijk.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Cass Casey schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:42:
[...]

Ik wilde dit gaan tikken, maar @Frogmen is me voor.

Aangezien jullie geen juridische overeenkomst, dus het is vrij simpel: lijstje maken en een naam erachter zetten wie het mag hebben. Je hoeft niet naar een advocaat, mediator of zelfs een notaris. Briefje aan elkaar sturen met de mededeling dat je uit elkaar gaat en daar de lijst aan toevoegen.

Sterkte met de situatie. Want alle geintjes over gastendoekje zijn leuk, maar het is een kutsituatie natuurlijk.
Voor de duidelijkheid wij hebben dit ook gebruikt bij onze echtscheiding, moeilijker hoeft het echt niet te zijn.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1