Oude behuizing voorzien van nieuwe hardware?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olero
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-04-2024
Ik heb in een grijs verleden (nou ja, mijn haar is nu grijzer dan toen...) zelf een desktop in elkaar gezet (zie de lijst onderaan)

Veruit het meest imposante (zeker qua gewicht ) van het geheel is de enorme behuizing die ik destijds heb aangeschaft, een Silverstone Fortress FT02S (uitvoering: Silverstone Fortress FT02S)

Ik wil graag mijn huidige hardware vervangen door wat nieuwer (maar bij voorkeur wel tweedehands) spul. Ik vraag me daarbij wel af of ik er een nieuwer moederbord (nu zit er een ATX socket 1155 in) erin kan zetten. Weet iemand welke moederborden er wel, en niet in kunnen? Zouden alle ATX formfactor borden er nog inpassen? Het nieuwe moederbord wordt dan mijn startpunt om de onderdelen stapje voor stapje te vervangen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7 3770K Boxed€ 279,43€ 279,43
1MoederbordenGigabyte GA-Z68X-UD7-B3€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenAsus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenWD Velociraptor WD6000HLHX, 600GB€ 172,14€ 172,14
1BehuizingenSilverstone Fortress FT02S€ 0,-€ 0,-
1MonitorsDell Ultrasharp U2711€ 0,-€ 0,-
1PC speakersetsCreative Inspire T6160€ 0,-€ 0,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro C1€ 0,-€ 0,-
1ToetsenbordenLogitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 0,-€ 0,-
1MuizenLogitech MX518€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LP 16GB 1866MHz CL9€ 0,-€ 0,-
1Optische drivesSamsung SH-S223C Zwart€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair Professional Gold AX850€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial m4 CT512M4SSD2 512GB€ 0,-€ 0,-
1GeheugenkaartlezersSilverstone FP35B€ 16,73€ 16,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 468,30

[ Voor 83% gewijzigd door Olero op 13-01-2024 09:42 ]

Beste antwoord (via Olero op 13-01-2024 09:42)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:16

Quad

Doof

@Olero achter je wenslijst linkje zie je onderaan genereer RML. Plak die code in de startpost en je hebt wat we zoeken. :)

Tip, voor het overzicht zou ik de randapparatuur even elders neerzetten.

Je kan een nieuwe lijst maken en daarvoor componenten samenstellen. Ik zou eerst kijken wat je nodig hebt of wilt hebben. Wat is je doel?

Lees daarvoor dit topic even door: CKA beleid
Wat anders gaat gebeuren is dat we met losse flodders gaan schieten, dat wordt chaos, want dan krijg je zoveel verschillende info dat je niet meer weet wat je doel is.

Wat je twee vragen betreft:
Qua specs is de voeding zeker toereikend, daar heb je destijds niet op bespaart, dat is top. hij is alleen ~13 jaar oud, en wil je dergelijke oude componenten op nieuw spul gaan zetten? Ik niet.

SSD kan je meestal eenvoudig clonen, maar als je nieuwe hardware erin zet, is er maar 1 advies, schone installatie. De type SSD is ook al niet meer van deze tijd. Ik adviseer je daarin om een fatsoenlijke grootte SSD te zoeken, bijvoorbeeld één van 2TB met een NVME interface en M.2 aansluiting.

[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 13-01-2024 09:33 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Olero schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 20:34:
Ik heb in een grijs verleden (nou ja, mijn haar is nu grijzer dan toen...) zelf een desktop in elkaar gezet (zie, als de link werkt; https://tweakers.net/productcollectie/wijzig/185081/ ).
Nope je moet even een wenslijstje aanmaken (of gewoon je lijst hier in tekst kopiëren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:41

Klippy

Still Game

Of een inventaris aanmaken, maar we kunnen ook gewoon hier kijken uitvoering: Silverstone Fortress FT02S

Alle specs staan er bij, dus elk ATX bordje past gewoon.
Een oudere kast heeft soms wat minder goede ondersteuning voor 2.5 inch SSDs of door de harde schijf slots wat minder ruimte voor een videokaart, maar hier valt dat goed mee zo te zien. Kan een kaart in tot bijna 31 cm lengte en die eventuele SSDs kan je prima in een 3.5 inch wegwerken met een beugeltje of tie wrapje.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7 3770K Boxed€ 279,43€ 279,43
1MoederbordenGigabyte GA-Z68X-UD7-B3€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenAsus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenWD Velociraptor WD6000HLHX, 600GB€ 172,14€ 172,14
1BehuizingenSilverstone Fortress FT02S€ 0,-€ 0,-
1MonitorsDell Ultrasharp U2711€ 0,-€ 0,-
1PC speakersetsCreative Inspire T6160€ 0,-€ 0,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro C1€ 0,-€ 0,-
1ToetsenbordenLogitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 0,-€ 0,-
1MuizenLogitech MX518€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LP 16GB 1866MHz CL9€ 0,-€ 0,-
1Optische drivesSamsung SH-S223C Zwart€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair Professional Gold AX850€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial m4 CT512M4SSD2 512GB€ 0,-€ 0,-
1GeheugenkaartlezersSilverstone FP35B€ 16,73€ 16,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 468,30

Even in een RML gezet; zie kop genereer RML.
Maar zoals @Klippy al zegt, kan prima. Gewoon even meten qua CMs voor de GPU en eventueel voor CPU fan.
Een populaire nVidia 4070 kan er makkelijk in, evenals de grote 7800XT van AMD.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olero
Ah, heel erg bedankt @Quad ! En @br00ky, als het goed is heb ik in het starttopic nu ook een wenslijst toegevoegd.

Fijn dat de behuizing nog zo veel mogelijkheden heeft, ik ga eens rondkijken bij de vraag & aanbod sectie om daar hopelijk wat geschikte vervanging te vinden.

Een paar aanvullende vraagjes:

- Is mijn huidige voeding nog toerijkend? Qua vermogen zou het wel gaan lijkt me. Of zijn er bij nieuwere moederborden, videokaarten etc andere aansluitingen bijgekomen die deze voeding niet heeft?

- Ik ga er sowieso een nieuwe SSD in zetten. Is het tegenwoordig eenvoudig(er) om de huidige SSD te clonen naar een nieuwe SSD? En deze dan vervolgens als hoofdschijf/master aanwijzen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Olero achter je wenslijst linkje zie je onderaan genereer RML. Plak die code in de startpost en je hebt wat we zoeken. :)

Je kan een nieuwe lijst maken en daarvoor componenten samenstellen. Ik zou eerst kijken wat je nodig hebt of wilt hebben. Wat is je doel?

Wat anders gaat gebeuren is dat we met losse flodders gaan schieten, dat wordt chaos, want dan krijg je zoveel verschillende info dat je niet meer weet wat je doel is.

Qua specs is de voeding zeker toereikend, daar heb je destijds niet op bespaart, dat is top. hij is alleen ~13 jaar oud, en wil je dergelijke oude componenten op nieuw spul gaan zetten? Ik niet.

SSD kan je meestal eenvoudig clonen, maar als je nieuwe hardware erin zet, is er maar 1 advies, schone installatie. De type SSD is ook al niet meer van deze tijd. Ik adviseer je daarin om een fatsoenlijke grootte SSD te zoeken, bijvoorbeeld één van 2TB met een NVME interface en M.2 aansluiting.

[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 13-01-2024 09:33 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olero
Quad schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 09:31:

Super bedankt voor de snelle antwoorden! Ik snap je losse flodder opmerking, maar ben dan ook nog echt in de oriënterende fase vanwaar ik zelf lekker ga rondzoeken (heel in het kort is het doel: Voor weinig geld een aardige upgrade te maken en zelf weer eens lekker met componenten te gaan "klooien"). Wat dat betreft heb ik aan jouw antwoorden voor nu dan ook voldoende. Thanks!
Pagina: 1