Gezocht E-MTB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
Gezien hier menig ervaren man en vrouw is wil ik de vraag hier wel even kwijt.

Gezocht:

29 inch
500+ watt batterij
70nm+ motor
hardtail
Budget +/- 2K

Voor 2 K heb je geen sterk merk en daarom zoek ik hier naar namen die niet merk zijn en waar de gebruikers wel tevreden over zijn. Voor mij is het gebruikte materiaal belangrijker dan de naam.

Wie kan me de richting wijzen? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-12-2024
Hoi Crust,

Na een aantal jaren op een Specialized Turbo Levo gereden te hebben ben ik over gestapt op een Cube.

Je zou dan denken dat dit een stap terug is, maar dat valt te betwijfelen. De Specialized stuurt fantastisch maar de Brose motor is hier de zwakke schakel.

De Cube is uitgerust met de Bosch CX motor van de 4e generatie en die is super betrouwbaar.

Ik ben van mening dat je goed moet kijken naar de onderdelen die er op zitten. Het merk is dan iets minder belangrijk.

Als voorbeeld; De specialized, die ik had, kost nu ruim €10.000 en de Cube € 7000. De Cube is met betere onderdelen afgemonteerd en voorzien van ( misschien wel ) de beste motor die er op de markt is.

En als je bv in Leersum kijkt bij de Cubestore waar ze regelmatig licht beschadigde nieuwe Cube's aanbieden. Dan heb je een nieuwe EMTB voor een bedrag tussen de €3400 en €4000.

Maar als je voor gebruikt gaat dan kan je natuurlijk met Google de onderdelen even bekijken op kwaliteit.

Ps ik zou bij een EMTB nooit voor een hardtail gaan. Punt 1, hij is veel te zwaar om onafgeveerd te zijn en punt 2, je hebt geen last van het wegtrappen van energie in de vering ( natuurlijk kost het energie maar je hebt ook een grotere energie bron mee...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Mate68 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:36:
Hoi Crust,

Na een aantal jaren op een Specialized Turbo Levo gereden te hebben ben ik over gestapt op een Cube.

Je zou dan denken dat dit een stap terug is, maar dat valt te betwijfelen. De Specialized stuurt fantastisch maar de Brose motor is hier de zwakke schakel.

De Cube is uitgerust met de Bosch CX motor van de 4e generatie en die is super betrouwbaar.

Ik ben van mening dat je goed moet kijken naar de onderdelen die er op zitten. Het merk is dan iets minder belangrijk.

Als voorbeeld; De specialized, die ik had, kost nu ruim €10.000 en de Cube € 7000. De Cube is met betere onderdelen afgemonteerd en voorzien van ( misschien wel ) de beste motor die er op de markt is.

En als je bv in Leersum kijkt bij de Cubestore waar ze regelmatig licht beschadigde nieuwe Cube's aanbieden. Dan heb je een nieuwe EMTB voor een bedrag tussen de €3400 en €4000.

Maar als je voor gebruikt gaat dan kan je natuurlijk met Google de onderdelen even bekijken op kwaliteit.

Ps ik zou bij een EMTB nooit voor een hardtail gaan. Punt 1, hij is veel te zwaar om onafgeveerd te zijn en punt 2, je hebt geen last van het wegtrappen van energie in de vering ( natuurlijk kost het energie maar je hebt ook een grotere energie bron mee...).
Ik twijfel tussen deze twee... Ik kan van die versnelling soorten en dergelijk niets af... Kent u het wel?

https://www.bike-discount...-one-625-lightgrey-n-rose
https://www.bike-discount...-jealous-hybrid-8.0-625-1

Ik ben 1.77m dus denk dat de tweede maat 18 beter gaat zijn voor mij dan de L cube.

Geen vering als je bospaden ga doen die toch wat technisch zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mate68
Twee mooie fietsen. Op papier is het moeilijk om een maat te bepalen. Ik zou toch even gaan passen.

Ik zou wel voor vering achter gaan. Die achtervering ga je zeker missen. Nu neem je je voor om bospaden te gaan rijden, maar zodra je even op een E-mtb stapt dan merk je dat het allemaal zo makkelijk gaat dat je moeilijkere tracks gaat zoeken. En waarom zou je geen achtervering nemen?
En anders proefrijden en ervaren ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mate68
Ook even ter overweging. De Radon heeft een ouder Bosch systeem. Dit zou voor mij wel een puntje zijn. De Cube heeft een generatie 4 Bosch systeem, deze is nieuwer en verder doorontwikkeld.

De gemonteerde onderdelen zijn niet echt super maar om mee te beginnen is het allemaal prima. Je kan altijd upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Mate68 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 21:28:
Twee mooie fietsen. Op papier is het moeilijk om een maat te bepalen. Ik zou toch even gaan passen.

Ik zou wel voor vering achter gaan. Die achtervering ga je zeker missen. Nu neem je je voor om bospaden te gaan rijden, maar zodra je even op een E-mtb stapt dan merk je dat het allemaal zo makkelijk gaat dat je moeilijkere tracks gaat zoeken. En waarom zou je geen achtervering nemen?
En anders proefrijden en ervaren ;-)
Cube Reaction Hybrid 625 SLT 2021 ik kan deze in de buurt krijgen van iemand die hem wegdoet. Wat zou ik hier nog voor bieden? Valua wise? Prijs is overeen te komen. Deze is beter als de andere 2 denk ik qua afstelling.

https://mtbdatabase.com/b...-reaction-hybrid-slt-625/

Ik ga wel bospaden doen maar volgens geen extreme dingen. Hiervoor had ik een hardtail batterijloos en daarmee deed ik ook met mak de paden die ik toen deed en weer ga doen... dusja lijkt me het dan niet nodig een achtervering te hebben. Heb al eens op een dubbele vering gezeten, dit was verwarrend. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
Het is helemaal afhankelijk van de staat. En ga proefrijden.

Vwb de achtervering, van een juist afgestelde achterdemper ga je niet van in de war raken. Als het goed is voel je namelijk niet dat er geveerd wordt.

Maar als je een goed gevoel hebt bij deze fiets dan is het natuurlijk allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Mate68 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:03:
Het is helemaal afhankelijk van de staat. En ga proefrijden.

Vwb de achtervering, van een juist afgestelde achterdemper ga je niet van in de war raken. Als het goed is voel je namelijk niet dat er geveerd wordt.

Maar als je een goed gevoel hebt bij deze fiets dan is het natuurlijk allemaal goed.
Wanneer ik doorbreek met men rapcarriere en geld geen issue meer is. :p

Heb in ieder geval al een kapotte spiegel. Nu kan ik de stukken terug bij elkaar krijgen. :p

[ Voor 8% gewijzigd door Crust op 06-02-2024 17:52 ]

Pagina: 1