:strip_exif()/f/image/XwSP8u98YZ75CNQKzOUtR0MC.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien niet het juiste forum, maar ik leg het graag voor aan alle Tesla en autoliefhebbers hier…
Ik had in November een aanrijding met een paal, ik heb hier toen ook foto’s gedeeld van de schade aan onze model Y. De paal leek niet beschadigd. Ik naar een Tesla schadeherstelbedrijf, daar kan ik 9 februari terecht voor herstel, kost €2700 als het portier gerepareerd kan worden (zij zeggen van wel, kan prima) en ik heb aangegeven dat ik het zelf betaal. Verzekering zei dat ik het niet hoefde te melden als ik het zelf betaal.
Kreeg ik vorige week te horen van de verzekering dat de gemeente een claim heeft ingediend voor schade aan de paal. Het is een laadlantaarn, waar geladen kan worden. De lantaarn doet het nog prima en opladen ook, er staan elke dag auto’s te laden. Er zit wel een verfstreep waar onze Tesla de paal heeft geraakt. Ik heb zelf geen brief gehad van de gemeente, ik kreeg dit van de verzekering te horen. De paal zit niet los en staat niet scheef. Er is helemaal niks mee aan de hand behalve die verfstreep.
Ik vroeg de verzekering wat het bedrag is wat de gemeente wil claimen, dat is nog niet bekend. En wat dan de schade is aan de paal, dat is ook niet bekend. En hoe de gemeente weet dat mijn auto de paal heeft geraakt, dat is ook niet bekend. De verzekering zegt dat deze palen misschien wel camera’s hebben.
Ik ontken niet dat ik er tegenaan ben gereden, en ik wil ook best voor de schoonmaak van de verfstreep betalen. Maar ik vind het een vreemd verhaal, dat de gemeente een vage claim (zonder bedrag, zonder indicatie wat de schade is, ook zonder indicatie om welke paal het gaat… alleen het kenteken van onze auto en de stad waar de aanrijding plaatsvond) indient zonder dat ik daar eerst over ben geïnformeerd.
Hebben jullie zoiets meegemaakt? Ben ik verplicht om het schadeformulier in te vullen? Dat hoefde dus niet voor de schade aan onze auto omdat ik het zelf betaal, maar nu dus wel vanwege deze schadeclaim.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen hierover !