Loden waterleiding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniedeklussert
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-01-2024
Help me out!

Ik dacht even de wc te renoveren. Alleen kom ik een loden leiding tegen… deze leiding komt vanuit de begane grond, maar dat is de hoofdleiding die alle andere leidingen voorziet van water..

Overal in het huis is het al vervangen. Alleen het stuk vanuit de watermeter tot de wc is van lood. Echter kan ik niet bij de leiding, omdat deze in de muur verwerkt zit. Ik denk dat de leiding rond de 4m lang is. Verder is alles vervangen…

Wat zouden jullie doen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omsI80HMlRoizsByz0UwGP859PU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/irRHtbndB01Lz1tt7YMoKILS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyJO4mq3jnMBmcD0xHXxVo1cGDw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9hV0kJtrFLdaUEeIIS1EmD8L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 19:27
Anniedeklussert schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:40:
Help me out!

Ik dacht even de wc te renoveren. Alleen kom ik een loden leiding tegen… deze leiding komt vanuit de begane grond, maar dat is de hoofdleiding die alle andere leidingen voorziet van water..

Overal in het huis is het al vervangen. Alleen het stuk vanuit de watermeter tot de wc is van lood. Echter kan ik niet bij de leiding, omdat deze in de muur verwerkt zit. Ik denk dat de leiding rond de 4m lang is. Verder is alles vervangen…

Wat zouden jullie doen?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie geen lood, alleen koper, kan je het wat dichterbij tonen? Tot aan de kraan zie ik koper/koperoxidatie (kan geen kwaad) welke zo te zien door een mantel gaat.

Kan je duidelijk laten zien waar jij ziet dat het lood is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:29
pennywiser schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:45:
[...]

Ik zie geen lood, alleen koper, kan je het wat dichterbij tonen? Tot aan de kraan zie ik koper/koperoxidatie (kan geen kwaad) welke zo te zien door een mantel gaat.
Koper steekt zo te zien in een loden pijp aan de onderzijde.

@Anniedeklussert Handige plek voor een hoofdkraan met aftap...?

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 19:27
The Lord schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:47:
[...]

Koper steekt zo te zien in een loden pijp aan de onderzijde.

@Anniedeklussert Handige plek voor een hoofdkraan met aftap...?
Maar is het een mantel of gaat het over in een loden leiding? Zo ja, vervangen. Dat kan nooit veel werk zijn, 1 verdieping vanaf de meter en je bent nu toch bezig.

Regel bij de Hornbach kunststof/flexibele leiding. Dat scheelt buigen. Sluit het aan op het zichtbare stuk koper leiding met een knel overgang. Beneden zal het idem dito zijn. Het is na de meter zeg je, dus is het jouw werk niet dat van de watermij.

[ Voor 23% gewijzigd door pennywiser op 12-01-2024 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02:19

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Anniedeklussert Je hebt een eigen topic gekregen.

Persoonlijk zou ik al het lood zonder uitzondering afkoppelen en niet meer gebruiken en dus een nieuwe leiding trekken, hoe moeilijk dat ook is.

[ Voor 54% gewijzigd door twain4me op 12-01-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:28
Ik zie ook geen lood, en hoe ziet het er bij de watermeter uit?
Pagina: 1