Laptop voor een camgirl

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje010
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-01-2024
Geachte forumleden.

Ik ben voor een vriendin op zoek naar een laptop die zij gaat gebruiken om als camgirl op verschillende sites te streamen.

Budget is tot 1000 euro.

Gewicht maakt niet zoveel uit, schermgrootte zo'n 15 of 16 inch.

Belangrijk is dat ze goed haar shows kan streamen op die sites.

Nog een dingetje, de laptop mag ook niet te veel en het liefst geen geluid maken.

Ze werkt nu met een acer aspire 5 met i5 en 8gb ram. Werkt prima, alleen de acer, en dit is de derde al,
Geeft te snel de geest betreffende het beeldscherm.

Graag jullie aanbevelingen

Beste antwoord (via adje010 op 13-01-2024 15:03)

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-05 18:59

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

uitvoering: ASUS VivoBook S 14 Flip TN3402YA-LZ149W

Touchscreen -> en dus "steviger" scherm ,flip model dus kantelbaar en in meerdere standen te gebruiken, verder prima specs voor wat simpel video/foto-editing voor andere websites en marketing ;)

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
MacBook klinkt als een goede oplossing.
Geen fans dus kan je prima op bed zetten en maakt geen geluid daarnaast ook nog een goede webcam.

Ook bij een MacBook is het trouwens niet aan te raden om op het scherm te gaan zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:53
Als het blijkbaar zo snel kapot gaat zou ik een degelijke pc kopen met monitor die je dan overal neer kunt zetten/hangen met draadloos toetsenbord en muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:08

g0tanks

Moderator CSA
Heeft ze een aparte camera of is de ingebouwde webcam ook nog van belang?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje010
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-01-2024
Macbook was mijn idee ook, maar is voor haar geen optie. Je weet hoe vrouwen soms kunnen zijn. Los beeldscherm vind ze ook niks, is lastig om stabiel op bed te zetten en bij verandering van locatie is het ook niet handig.
Ze heeft een losse camera

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-05 16:06
Wat gaat er mis met de beeldschermen van die Acer laptops? Als dat drie keer is gebeurd, dan is dat geen toeval meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Een laptop op bed zetten moet je dan ook nooit doen. Tenzij er een houten tafeltje oid onder zit, maar nooit een laptop direct op stof (dekbed, kussen, stoffen bank, enz) zetten, dat houdt geen één laptop lang vol...

Acer aspire is niet geschikt om veel mee te nemen, daar zijn ze te fragiel voor (heb je al gemerkt). Acer travelmate zijn wel daarvoor.

HP envy en HP elitebook series zijn ook geschikt, of evt hp probook (met metalen behuizing).
HP pavilion en HP zonder serie naam zou ik niet doen.

Lenovo, Dell, Microsoft enz hebben daar vast ook prima laptops voor maar daar weet ik de series zo niet van uit m'n hoofd.

Welke laptops er het minste geluid maken geen idee trouwens. Maar oververhitten (door hem op stof te zetten) gaat daar niet bij helpen natuurlijk 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:03
eric.1 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 21:52:
Wat gaat er mis met de beeldschermen van die Acer laptops? Als dat drie keer is gebeurd, dan is dat geen toeval meer.
Ik vermoed oppakken aan de rand van het scherm, icm met een relatief goedkope/slecht ontworpen bezel kan dat zomaar schade veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Aanvulling op @dragon2 : Lenovo Thinkpad T, X (=licht en duurder tov T) en L (=budget T). Dell Latitude of iets minder zakelijk en duur(der): XPS. Microsoft is niet echt een laptopboer, en hun Surface is peperduur.

Hoe dunner een laptop, hoe duurder.

De meeste genoemde laptops hierboven zijn zakelijke. Meestal daardoor: iets robuuster. Maar aan het scherm optillen vind geen enkele laptop leuk. Met de dunne randen die er nu zijn, zit je dus vol op het scherm. Een konijn til je ook niet aan zijn oren op ;-)

[ Voor 34% gewijzigd door kdekker op 12-01-2024 22:08 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-05 18:59

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

uitvoering: ASUS VivoBook S 14 Flip TN3402YA-LZ149W

Touchscreen -> en dus "steviger" scherm ,flip model dus kantelbaar en in meerdere standen te gebruiken, verder prima specs voor wat simpel video/foto-editing voor andere websites en marketing ;)

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
O ja: ik had al twee keer een goede zakelijke laptop bij Tweakers V&A. Iets tussen de 700 en 900 euro. Eenmaal een Thinkpad-T en 1x een HP Elitebook. Beide 14". Beide al meerdere jaren geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:58

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Koop gewoon een fatsoenlijke USB webcam (of DSLR als je echt chique wil gaan) met een fatsoenlijke lange USB verlengkabel eraan. Kun je letterlijk alle hoeken van de kamer laten zien. Zet een PC of laptop ergens zodat zichtbaar is wat er gestreamed wordt (maar waar de laptop dus niet ligt te happen naar adem op dekens ofzo); desnoods hang je een TV aan een wandbeugel voor zover nog niet aanwezig, stuur je daar de stream naar toe om te monitoren.

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 12-01-2024 22:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:42
Losse webcam (eventueel met verlengkabel) en draadloos keyboard/muis/touchpad is de meest gebruikte setup wat ik zo zie op de bekende sites.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 12-01-2024 22:25 ]

Pagina: 1