Ieder jaar organiseer ik een LAN Party voor onze scouting groep. De groep bestaat meestal uit een man of 15. Alles qua netwerk infrastructuur is goed geregeld, en hebben we eigenlijk nooit problemen mee. Het gaat voornamelijk om de games die we spelen en de manier waarop, en ik was benieuwd hoe jullie dit doen.
Omdat we van de scouting zijn is de leeftijd vrij gevarieerd van 18 jaar tot 40 jaar. En dus is de hardware ook vrij gevarieerd, van een oude laptop uit het jaar 0 tot de high end gaming pc's van dit jaar.
Nu hebben we in de loop der jaren een leuke map aan spellen verzameld, die bestaan uit allemaal USB executables, waardoor je dus het spel niet hoeft te installeren maar wel kan spelen.
Lijst van games die we nu voornamelijk spelen.
- Call of Duty 4 - Modern warfare
- Flatout 2
- Red alert 2
- battlefield 1942
- knights and merchants
- Track mania
Het probleem is dat er altijd 1 of 2 pc's zijn die op een of andere manier het spel niet kunnen openen, of na 5 minuten crashen of als enigste niks zien op de LAN omgeving, maar bij een ander spel weer wel.
Hierdoor loop ik zelf eigenlijk heel de dag als technische dienst rond om alles te fixen, door settings op de pc te wijzigen, en soms lukt het dan wel, maar vaak ook niet.
Hoe delen jullie de games richting de mensen?
Gebruik je alleen nieuwe games via steam/epic games/ubisoft?
Of gewoon spellen die je moet installeren, en heb je daar nooit problemen mee gehad?
...
Omdat we van de scouting zijn is de leeftijd vrij gevarieerd van 18 jaar tot 40 jaar. En dus is de hardware ook vrij gevarieerd, van een oude laptop uit het jaar 0 tot de high end gaming pc's van dit jaar.
Nu hebben we in de loop der jaren een leuke map aan spellen verzameld, die bestaan uit allemaal USB executables, waardoor je dus het spel niet hoeft te installeren maar wel kan spelen.
Lijst van games die we nu voornamelijk spelen.
- Call of Duty 4 - Modern warfare
- Flatout 2
- Red alert 2
- battlefield 1942
- knights and merchants
- Track mania
Het probleem is dat er altijd 1 of 2 pc's zijn die op een of andere manier het spel niet kunnen openen, of na 5 minuten crashen of als enigste niks zien op de LAN omgeving, maar bij een ander spel weer wel.
Hierdoor loop ik zelf eigenlijk heel de dag als technische dienst rond om alles te fixen, door settings op de pc te wijzigen, en soms lukt het dan wel, maar vaak ook niet.
Hoe delen jullie de games richting de mensen?
Gebruik je alleen nieuwe games via steam/epic games/ubisoft?
Of gewoon spellen die je moet installeren, en heb je daar nooit problemen mee gehad?
...