Nero + Plextor + Adaptec 1505 = Buffer underrun!

Pagina: 1
Acties:

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Bij een vriend van mij heb ik een plextor 4/12 + adaptec 1505 geinstalleerd. Allemaal leuk en aardig maar als ik van de hd een audio cd wil branden krijg ik na 10/20% een buffer underrun.
Continu zit de buffer vol en in een klap gaat tie naar de 50% en loopt terug naar 0 => cd verknald.

Alles werkt verder perfect. Het kan misschien aan zijn systeem liggen want dat is wel erg traag. K6/200 + 256ram + samsung 20-gig.

Ik heb alleen nero erop staan (laatste versie 5.5.40) en de aspi drivers geladen. Ook heb ik cacheman geinstalleerd en goed geconfigureerd.

Wat ook vreemd is dat bij de speedmessurment test de mp3 gelezen worden op 4x VAN DE HARDE SCHIJF!:( dit is ook niet normaal denk ik..

Als iemand mij zou kunnen helpen... bedankt!

• SanduTje
Niemand???

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is maar een simpel ISA kaartje, en als je een test draait op 2* Gaat het dan wel goed ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Plextor minimumeisen: Bus master SCSI kaart, pentium 133 en nog wat details.

Adaptec 1505 is een mooi voorbeeld van een niet-bus master SCSI kaart. Gewoon vervangen door een Adaptec 2910, 2904 of een NCR810.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• SanduTje
Hij doet het ook niet op 2x...

Ik heb wel nog een Tekram 315U pci scsiadapter liggen, zou dit het wel kunnen oplossen??

bedankt voor de reacties

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Ik ken die kaart niet, maar sowieso is een PCI scsi kaart beter dan een ISA scsi kaart (eventuele uitzonderingen daargelaten :D ), dus dat lijkt me wel een goed idee.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Ik zou een (2e hands) Adaptec 2920 of 2940 aanschaffen.
Want die 1505 is inderdaad de bottleneck.

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 10:56

CORVETTE

---- American V8 ---

Ik heb zelf 2 1505's gehad werkt perfect. Een van die kaartjes zit nu een een PI 200 met 32 MBram. Branden gebeurt met een plex 12x scsi en lezen met een 40x plex. Dit geeft geen problemen. Behalvr dat cpu gemiddeld 70% bezig is. Maar geen misslukkelingen erussen.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 12:51

dijkmane

biertje ?

Op vrijdag 07 september 2001 16:17 schreef SanduTje het volgende:

Alles werkt verder perfect. Het kan misschien aan zijn systeem liggen want dat is wel erg traag. K6/200 + 256ram + samsung 20-gig.
tis maar wat je traag noemt !!

ik brand al jaren met een p133 met 32 Mb met nero op4 speed in win95 .

maar wel met een adaptec PCI kaart 2940, ik zou het in de SCSI kaart zoeken.

specs : wil je niet weten

Verwijderd

Ik heb een Compaq Deskpro XL P133 met onboard SCSI (welke weet ik niet) uit het jaar nul.
Wanneer ik brand vanaf de SCSI HDD naar mijn SCSI Plextor 4/2/20 kan dat soms op 2 speed maar vaak niet sneller dan 1x.
Wanneer ik brand vanaf de ook onboard IDE naar de SCSI Plex gaat alles wel goed.
oftewel, SCSI shit is gewoon te oud. Dit zal bij jou ook wel het geval zijn.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:19

Marc H

- - Is wakker - -

Heb zelf een plextor 4-12 met caddy, gehad in een pentium 120, met zo'n Adaptec 1505 kaartje, werkte perfect. Zat 32 of 64 mb geheugen in, en nooit problemen gehad.

Die plextor werkt trouwens nog steeds :) Heb er alleen zaterdag een 24x10x40 lite-on bijgekocht.

Staat de terminatie van de scsi wel goed?

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• SanduTje
Op maandag 10 september 2001 01:14 schreef Marc H het volgende:
Heb zelf een plextor 4-12 met caddy, gehad in een pentium 120, met zo'n Adaptec 1505 kaartje, werkte perfect. Zat 32 of 64 mb geheugen in, en nooit problemen gehad.

Die plextor werkt trouwens nog steeds :) Heb er alleen zaterdag een 24x10x40 lite-on bijgekocht.

Staat de terminatie van de scsi wel goed?
Das nou weer wazig, bij jou werkt tie wel... |:(

Ik heb deze combinatie (plextor 4/12 + 1505) zelf voor een tijd gebruikt, zonder enige problemen.

Klinkt misschien lomp maar ik wil die pci-kaart het liefst zelf houden en de brander met die 1505 aan de praat zien te krijgen.. :) het is blijkbaar wel mogelijk.

Marc H: heb jij nog "speciale" acties ondernomen om die brander aan de praat te krijgen? (hij is goed geterminate btw)

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:19

Marc H

- - Is wakker - -

Op maandag 10 september 2001 14:49 schreef SanduTje het volgende:

[..]

Das nou weer wazig, bij jou werkt tie wel... |:(

Ik heb deze combinatie (plextor 4/12 + 1505) zelf voor een tijd gebruikt, zonder enige problemen.

Klinkt misschien lomp maar ik wil die pci-kaart het liefst zelf houden en de brander met die 1505 aan de praat zien te krijgen.. :) het is blijkbaar wel mogelijk.

Marc H: heb jij nog "speciale" acties ondernomen om die brander aan de praat te krijgen? (hij is goed geterminate btw)
Nee verder niets bijzonders. Alleen heb ik de interrupt en/of het io adres van de 1505 gewijzigd, omdat hij ruzie had met een van de andere insteekkaarten die in mijn pc zat (welke? geen idee, 't is alweer een tijdje geleden dat ik met die combi aan de slag ben geweest).

Verder geen truuks uithgehaald in windows, speciale configs, enz... Gewoon met Adaptec Easy CD Creator. Ik heb daarna een paar keer windows geinstalleerd, en zonder trucs werkte het. Op die scsi kaart zaten trouwens nog meer apparaten, te weten een externe zipdrive, en een HP scanner. Heb op dezelfde kaart ook een Yamaha CDR-400T gehad, en dat heeft ook nooit problemen opgeleverd.

probeer het eens zonder insteek kaarten, behalve de scsi kaart. misschien dat er toch een conflictje ergens zit

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Pagina: 1