Wolly schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:57:
[...]
Nee, als de nieuwe machine er staat zal je partner er niet op zitten te wachten dat je die terugstuurt. Maar dat je meer dan een week alles probeert maar blijkbaar nog niet een paar schroefjes en een slangetje hebt losgepeuterd is ook wel een ander uiterste.
Beeld je eens in dat je het met een uurtje (overdreven tijd) hebt opgelost, dat geeft een supergevoel

Dat zal vast een supergevoel geven en ik ga het ook nog wel proberen. Maar dan verkoop ik hem gewoon.
Verder weet ik niet of je het hele verhaal gelezen hebt, het probleem was namelijk eerst alleen maar dat de wasjes langer duurde. Door dit te proberen te verhelpen is het probleem alleen maar erger geworden. Maar door drukte op het werk had ik ook niet al te veel tijd om nog verder te kijken. Aangezien ik 0,0 kennis van witgoed heb, heb ik hier dus advies gevraagd of het slim is een monteur te laten komen. Dat was vrijdag, toen kreeg ik het advies een nieuwe pomp te bestellen. Daarna kwam er een behoorlijke discussie los over mogelijke andere oorzaken, maar met een heel vol weekend en de pomp die nog niet binnen was, kan ik vanavond pas verder kijken. Het ontbreekt dus meer aan de tijd, dan aan de wil. Die machine ga ik vanavond wel open schroeven. In het ergste geval krijg ik hem niet meer in elkaar, maar dan komt er toch een nieuwe. Maar die filmpjes zagen er allemaal niet zo spannend uit, dus ik denk dat het allemaal wel goed moet komen.
Mijn eerste wens is dat hij smart is, maar wel voor de toekomst. Dit omdat we nu nog een vast energiecontract hebben. Maar zodra die afgelopen is stap ik over naar dynamisch. En ja, ik weet dat je die tarieven een dag van tevoren kan zien. Maar ik verwacht dat dit ooit zal gaan veranderen en dat je het pas korter van te voren weet. Het is dus vooral om te kunnen sturen op moment van energieverbruik.
En als ik dan toch naar smart apparatuur kijk, dan heb ik een sterke voorkeur voor de integratie in Home Assistant, zodat ik alles overzichtelijk in 1 dashboard kan zetten en ook vanuit daar acties uit kan laten voeren.
Zoals dus ook aangegeven in onderstaande reactie:
DataGhost schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:30:
Dan kan je bijvoorbeeld je was plannen op het moment dat de zon schijnt, en je kan een berichtje krijgen als de was klaar is. Handig bijvoorbeeld als de wasmachine op zolder staat of op een andere plek waar je hem niet zomaar hoort. Ook heb ik een automation geschreven die detecteert wanneer mijn wasmachine een kookwas aan het draaien is, als de laatste meer dan een maand geleden is krijg ik een berichtje dat ik dat weer eens moet doen. En als de deur dicht zit zonder dat er een programma (al dan niet op startuitstel) ingesteld staat krijg ik ook een bericht om deze open te zetten. Je kan er vast nog meer mee maar dit zijn in ieder geval de dingen die ik aan mijn oude wasmachine geautomatiseerd heb.
Dat van die kookwas is wel een goede, die ga ik ook op mijn lijstje zetten
[
Voor 64% gewijzigd door
Phoolie op 15-01-2024 16:46
]