Individuele kamers verwarmen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotAvailable
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-05 22:22
Hey allemaal,

Afgelopen jaar hebben wij op alle verdiepingen van ons huis airco's laten hangen welke wij gebruiken icm zonnepanelen om onze woning te verwarmen.
Het werkt in de regel allemaal prima, maar twee slaapkamers raken net niet comfortabel verwarmt omdat de warmte van de airco's deze kamers niet goed bereikt.

Ik zou deze kamers graag lokaal willen bijverwarmen, ofwel elektrisch of met de radiatoiren die ook op deze kamers aanwezig zijn.

Mijn vraag; wat zijn de opties om hier ook elektrisch te verwarmen of wat moet ik installeren/inrichten om lokaal op deze kamers met de bestaande radiatoren te verwarmen? De kamers zijn beide toe aan renovatie dus in feite is alles straks mogelijk.

Wij hebben een nest thermostaat om de radiatoren mee aan te sturen, deze hangt in de woonkamer welke verwarmt is middels airco. Hierdoor slaan de radiatoren dus nooit aan, omdat de ruimte waarin de nest meet altijd op een aangename temperatuur is. Is het mogelijk lokaal sensoren te hangen om de nest daarop te laten sturen?

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!

Groet!

Beste antwoord (via NotAvailable op 15-01-2024 08:48)

• PanicVenom
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-05 13:53
Ben zelf erg blij met een Tado systeem.
Volgensmij werkt dit goed samen met nest. Enkel de radiatorknop vervangen in de kamers, wanneer er dan vanuit die kamers warmtevraag is. gaat de cv aan en wordt alleen de kamer verwarmd.
let wel op dat je cv pomp kan moduleren. De snelheid is uitgelegd op je hele huis, een enkele radiator aansturen kan voor veel ruis zorgen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:58
Als de nest in de woonkamer toch niet in gebruik is, hang hem dan in een van de 2 kamers. Dan regelt hij die ene kamer, en kan je de andere kamer met de cv meestoken

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:33
Het meest simpel is om de radiatoren in de woonkamer dicht en in de slaapkamers (deels) open te draaien. Daarna warmte vragen in de woonkamer (neem aan dat Nest niet ook je airco aanstuurt), dan warmen je slaapkamers op en je woonkamer niet verder. Als het warm genoeg is zet je de thermostaat in de woonkamer weer laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotAvailable
StarC schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:35:
Het meest simpel is om de radiatoren in de woonkamer dicht en in de slaapkamers (deels) open te draaien. Daarna warmte vragen in de woonkamer (neem aan dat Nest niet ook je airco aanstuurt), dan warmen je slaapkamers op en je woonkamer niet verder. Als het warm genoeg is zet je de thermostaat in de woonkamer weer laag.
Mijn nest (woonkamer) geeft aan dat het binnen rond de 21C is doordat de airco de woonkamer verwarmt. Dan zou ik dus de nest al boven de 21C moeten laten aansturen, is dit dan geen overkill? Lees; Ga ik dan niet onnodig veel gas vebruiken omdat de radiatoren continu blijven verwarmen boven ongeacht de temperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotAvailable
Sgrovert schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:28:
Als de nest in de woonkamer toch niet in gebruik is, hang hem dan in een van de 2 kamers. Dan regelt hij die ene kamer, en kan je de andere kamer met de cv meestoken
Dit zou inderdaad een last resort optie zijn. Zijn er geen mogelijkheden om extra sensoren o.i.d. op 1 van de kamers te hangen en daar op aan te sturen? Ben nogal een leek als het gaat om de opties/uitbreidingen rondom de nest.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PanicVenom
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-05 13:53
Ben zelf erg blij met een Tado systeem.
Volgensmij werkt dit goed samen met nest. Enkel de radiatorknop vervangen in de kamers, wanneer er dan vanuit die kamers warmtevraag is. gaat de cv aan en wordt alleen de kamer verwarmd.
let wel op dat je cv pomp kan moduleren. De snelheid is uitgelegd op je hele huis, een enkele radiator aansturen kan voor veel ruis zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik had hetzelfde, maar dan met tado thermostaat (die de temp van de airco meet).
Radiators in woonkamer en keuken staan uit.

Ik verwarm veel te weinig om overal in m'n huurhuis de radiator knoppen te vervangen voor thermostaat knoppen en daarna nog een keer tado knoppen erop.

Ik heb uiteindelijk een losse tado thermostaatknop gekocht (een 2e thermostaat volstond niet) en die zet ik neer in de kamer die verwarmd moet worden. Werkt als een tierelier en was de goedkoopste oplossing.
Pagina: 1