Muis probleem op computer

Pagina: 1
Acties:
  • 749 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertosjanko
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-01-2024
Hallo slimme mensen,

Ik heb een zelf samengestelde computer met illeg. windows 7 ultimate.
Nu ben ik bij het verhuizen mijn muis kwijt geraakt en heb ik 10 verschillende muizen geprobeerd waarvan geen enkele werkt op mijn computer.
Wat ik al geprobeerd heb is onderstaand:
De bekabelde muizen getest op andere laptops, maar deze werken dan wel.
Een PS2 adapter en een draadloze muis en toetsen bord geprobeerd, Hierbij werkt alleen het toetsenbord.
Mijn internetdongel via usb en toetsenbord via usb werken op alle poorten dus de usb poorten functioneren.
Daarnaast geprobeerd drivers van usb poorten te updaten en ook de disable en enable, zonder resultaat.

Wie kan me helpen?
Ik zie in de device manager of bij de apparaten geen muis terwijl dit een vele youtube filmpjes wel staat?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:19
Begin eerst je volledige setup te plaatsen.
Welke muizen heb je allemaal geprobeerd?

Laat vooral die ps2 adapter links liggen. En sluit gewoon op USB aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Windows 7, en je internet er nog op? Ga alsjeblieft upgraden/updaten, minimaal Windows 10, desnoods naar linux.

Wat je muis betreft, een usb muis zou op elke usb poort moeten werken. Een PS2 muis werkt alleen op de PS2 muis aansluiting, de groene meestal, niet de paarse. Een dongle werkt vaak alleen met de muis waar deze mee geleverd werd.

[ Voor 15% gewijzigd door W1LL3M op 12-01-2024 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertosjanko
Dank je voor je reactie.
Ik heb het puur geprobeerd op de groene PS2 poort om ook mede de usb poorten te testen
Wat wil je nog weten over mijn volledige set up?

Hij geeft melding als ik een Lenovo of hp muis (simpele bedrade muizen) inklik.
Device drive software installed succesfully.
Hij komt bij device manager onder de human interface devices te staan als HID ompliant device en USB input device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertosjanko
Ik zou hem graag willen updaten, heb ook even liggen proberen naar een legale windows 10 maar ik wil nu eerst de muis werkend krijgen en alle belangrijke dingen ervan afhalen.
Zou super blij zijn als jullie mij ermee kunnen helpen.
Ik heb ook geprobeerd met Alt+shift en numlock dan kan ik de cursor wel bewegen met de nummers en klikken.
Ik heb zo een idee dat de muizen niet herkend worden als een muis maar als een ander usb apparaat of dat er iets van software verdwenen is omdat deze niet in lijst van device manager staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 08:47
Wat gebeurd er als je een livecd (kan natuurlijk ook een bootable usb drive zijn) van linux gebruikt. Werkt de muis daar binnen wel?

[ Voor 22% gewijzigd door Webgnome op 12-01-2024 12:39 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:00

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Gooi er eerst eens een legale Windows (of ander OS) op, dan kunnen we verder. En post gerust de specificaties van je systeem (merk/type moederbord, CPU, GPU, PSU, dat soort dingen)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertosjanko
Ik weet niet hoe ik dat doe een livecd van linux zo ver gaat mijn computer skills niet, ook het omzetten naar een ander besturing systeem zal me niet alleen lukken en zeker niet zonder muis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:29

BCC

Een verloopje ps/2 naar usb werkt alleen met muizen die dat hardware matig ondersteunen. En dat zijn er niet zo veel.

[ Voor 14% gewijzigd door BCC op 12-01-2024 12:49 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 08:47
Robertosjanko schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:45:
Ik weet niet hoe ik dat doe een livecd van linux zo ver gaat mijn computer skills niet, ook het omzetten naar een ander besturing systeem zal me niet alleen lukken en zeker niet zonder muis
Google werkt wel toch? En volgens mij kun je nog wel 'muizen' door pijltjes toetsen zoals ik het las ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertosjanko
Videokaart GeForce GT 430
Moederbord Asus
Processor AND Phenom(tm) 2 X4 B50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertosjanko
Hej Webgnome,
Klopt google werkt en pijltjes met nummers ook.
Maar ik weet niet wat je bedoelt en hoe ik dat moet doen.

Is het niet op te lossen in de muis instellingen of device manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:10

skoozie

SCSI

De draadloze muis, is dat met een dongle of met bluetooth?
je USB poorten werken wel met andere aparaten?

Deze 2 om een defecte usb poort/controller uit te sluiten, hoewel er wel iets herkend wordt.

Je kan in Windows 7 safeboot starten (F8 spammen tijdens opstarten) en kijken of hij het daar wel doet. zo Ja, dan is het software/driver gerelateerd.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je zou eens kunnen beginnen met een legale licentie voor Windows 11 kopen en je PC updaten naar een OS dat wel nog wordt ondersteund. Windows 7 wordt inmiddels bijna 4 jaar niet meer ondersteund, tenzij je hele specifieke zakelijke software hebt die alleen op W7 draait kun je gewoon naar W11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:00

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Oon schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:57:
Je zou eens kunnen beginnen met een legale licentie voor Windows 11 kopen en je PC updaten naar een OS dat wel nog wordt ondersteund. Windows 7 wordt inmiddels bijna 4 jaar niet meer ondersteund, tenzij je hele specifieke zakelijke software hebt die alleen op W7 draait kun je gewoon naar W11.
Windows 11 wordt (zonder kunstgrepen) niet supported door die ouwe hardware (TS heeft een PhenomII X4...) maar W10 zou an sich moeten draaien.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

FooLsKi schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:58:
[...]

Windows 11 wordt (zonder kunstgrepen) niet supported door die ouwe hardware (TS heeft een PhenomII X4...) maar W10 zou an sich moeten draaien.
Oh, dat is wel hele oude hardware inderdaad. Dan is W10 een optie voor nu, maar dat verlegt het probleem alleen maar want W10 is volgend jaar ook EOL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:10

skoozie

SCSI

Ik snap dat je eerst wilt weten of je PC het doet voor je er geld tegen aan gaat gooien. Als die PC nog Win7 draait zal die vast geen Win11 ondersteunde hardware hebben. ik zie geen redern om niet naar Win10 te upgraden. Zo'n upgrade zou ook de problemen kunnen verhelpen als het niet een hardware issue is.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:38
Haal even een USB muis bij de Action dan kan je weer verder. PS/2 werkt bijna altijd alleen native.

https://www.action.com/nl...7/prologic-optische-muis/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Oon schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:00:
[...]

Oh, dat is wel hele oude hardware inderdaad. Dan is W10 een optie voor nu, maar dat verlegt het probleem alleen maar want W10 is volgend jaar ook EOL.
En dat gaat het muisprobleem ook niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertosjanko
Maar ik heb al 10 verschillende usb bekabelde muizen geprobeerd.
Ik zal anders een legale versie windows 10 proberen te verkrijgen en te installeren.
Als jullie denken dat dit een oplossing kan zijn en ik alle informatie op mijn computer behoudt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

pennywiser schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:01:
[...]

En dat gaat het muisprobleem ook niet oplossen.
Nouja... als je in deze tijd nog een PS/2 muis gebruikt met een niet-ondersteund besturingssysteem op verouderde hardware dan is het toch wel heel logisch dat niet alles lekker werkt.
Voor 50-100 euro heb je al iets met betere prestaties waar je wél nog een tijdje mee vooruit kunt, dus echt een excuus heeft TS ook niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 13:40
Andere invalshoek: heb je misschien specifieke software voor de vorige muis geinstalleerd? De-installeer eens alle software voor muizen (de oude maar ook de vervangende muizen, mocht je die geinstalleerd hebben). Zet dan eerst de PC uit, plug nieuwe muis in en dan de PC weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertosjanko
Je hebt gelijk.
Maar ik gebruikte een usb muis maar deze ben ik kwijt geraakt en de andere muizen werken niet.
En tegenwoordig zijn de besturingsystemen niet duur daarom zou ik als jullie dit als probleem oplossing zien een windows 10 aanschaffen en installeren.
Dan zit ik alleen met de oude hardware maar ik wil in ieder geval alle gegevens van de computer halen en zo lang die werkt en snel genoeg is voor wat te internetten, hoef ik geen nieuwe:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skoozie schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:00:
Ik snap dat je eerst wilt weten of je PC het doet voor je er geld tegen aan gaat gooien. Als die PC nog Win7 draait zal die vast geen Win11 ondersteunde hardware hebben. ik zie geen redern om niet naar Win10 te upgraden. Zo'n upgrade zou ook de problemen kunnen verhelpen als het niet een hardware issue is.
Ik zou als de muis werkt meteen overstappen naar Linux en geen cent meer in deze PC steken. Gewoon gaan sparen voor een nieuwe die windows 11 ondersteunt.

Voor 600 euro heeft TS een laptop die zijn huidige PC aan alle kanten voorbij rent en hij heeft overduidelijk geen zware eisen als hij nog met deze hardware werkt.

Windows 7 moet out of the box gewoon USB en PS/2 muizen ondersteunen. Je kan in het BIOS eens kijken of USB mouse/keyboard of USB legacy support ingeschakeld staat?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2024 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertosjanko
Ik ga eens zoeken of ik bepaalde software kan vinden en kan verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertosjanko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Het is jammer dat je je Windows 7 niet gratis hebt geupgrade naar 10 toen het kon.

[ Voor 6% gewijzigd door pennywiser op 12-01-2024 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Oon schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:04:
[...]

Nouja... als je in deze tijd nog een PS/2 muis gebruikt met een niet-ondersteund besturingssysteem op verouderde hardware dan is het toch wel heel logisch dat niet alles lekker werkt.
Voor 50-100 euro heb je al iets met betere prestaties waar je wél nog een tijdje mee vooruit kunt, dus echt een excuus heeft TS ook niet :)
Mogelijk dat het (automatisch) opnieuw installeren van drivers dmv Win 10 installatie de muis gelijk ook weer werkend krijgt. Geen garanties echter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:26

DataGhost

iPL dev

Dat lijkt me op geen enkele manier een legale licentie te zijn. Het enige wat je daarmee doet is iemand geld geven die jou misschien wel of misschien geen "werkende" key geeft, waar vervolgens van alles mis mee is zodat je licentie alsnog niet legaal is. Dan kan je bijna beter een volledig illegale licentie gebruiken (niet doen), zo komt er evenveel geld bij Microsoft terecht.

Je kan Windows 10 prima gebruiken zonder licentie door deze gewoon bij Microsoft te downloaden. Dan zie je alleen maar een watermerkje rechtsonder in beeld staan maar verder is het vrijwel volledig bruikbaar.

Maar voor je echte probleem wil je eerst een livecd/dvd/usb proberen om te kijken of een van je muizen daarmee wel werkt. Dat kan overigens ook gewoon de Windows 10 installer zijn. Als je muis daarin werkt is het geen hardware-probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door DataGhost op 12-01-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertosjanko
Zou je me kunnen uitleggen hoe ik dat kan testen met livecd/dvd/usb?
Ik zal nu proberen de windows installer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Hier wordt eigenlijk wel een beetje van je verwacht dat je dat in Google in kan typen als je het niet weet, daar staat het vol met uitleg. Zeker als je kennelijk wel een computer samen hebt weten te stellen. Maar de Windows installer doet voor jouw doel hetzelfde, dus gebruik die maar gewoon inderdaad. Als de muiscursor beweegt werkt het, anders niet. Zo simpel is het.

[ Voor 18% gewijzigd door DataGhost op 12-01-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Robertosjanko schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:22:
Zou je me kunnen uitleggen hoe ik dat kan testen met livecd/dvd/usb?
Ik zal nu proberen de windows installer
Het handigst via een USB met media creation tool van Windows 10

Test eerst die USB stick of die werkt in je USB poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertosjanko
Bij de windows installer krijg ik de fout melding C:\user\downloads\Windows10Upgrade9252. exe is not a valid Win32 application

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Robertosjanko schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:29:
Bij de windows installer krijg ik de fout melding C:\user\downloads\Windows10Upgrade9252. exe is not a valid Win32 application
Dan heb je nu Win 7 32 bits en dan kan je niet upgraden naar een 64 bits only OS zoals Win 10.

Dat wordt een schone herinstallatie of even starten om alleen te testen, vanaf USB stick zoals ik zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Je moet niet op "Update nu" drukken, maar op de knop "Hulpprogramma downloaden". Dan krijg je MediaCreationTool22H2.exe. Het lijkt er op dat je Windows 7 een 32-bits editie is dus waarschijnlijk werkt ook die tool niet, dus waarschijnlijk wil je die op je laptop of op een andere computer uitvoeren. Daarmee maak je een USB-stick waarmee je je computer kan opstarten en Windows kan installeren. Maar dat staat ook allemaal op de gelinkte pagina vermeld. Klik vooral even op "Het hulpprogramma voor het maken van installatiemedia (USB-flashstation, dvd of ISO-bestand) gebruiken om Windows 10 op een andere pc te installeren (klik voor meer of minder informatie)." op die pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Robertosjanko schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:24:
Hallo slimme mensen,

Ik heb een zelf samengestelde computer met illeg. windows 7 ultimate.
Eerlijk dat je dit meteen toegeeft maar dan kunnen we niet verder helpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.