Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-05 10:20
Ik zoek een?
Oplossing om mijn game pc en werk laptop op een beoogd beeldscherm (G8 OLED) te gebruiken met mijn steelseries apex pro toetsenbord en steelseries rival 650 muis

Wat is je budget?
Budget is momenteel geen beperking

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een game pc die is aangesloten aan een Steelseries Apex Pro toetsenbord en Rival 650 draadloze muis. Daarnaast heb ik een laptop voor mijn werk. Momenteel heb ik de Samsung Odyssey G8 Oled in het vizier om als nieuwe monitor aan te schaffen. Voordat ik dat doe wil ik graag weten of en hoe ik het beste beide systemen (laptop en PC) kan gebruiken op de monitor met de aanwezige toetsb. en muis. Gezien de G8 een usb c up en down aansluiting heeft, hopelijk op eenvoudige wijze.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb flink wat gegoogled en reddit afgestruind maar nog geen antwoord hoe dit het beste is aan te sluiten op de G8 oled.

Welke vragen heb je hier nog over?
Of mijn beoogde opstelling mogelijk is of dat er extra spullen voor bij gekocht moeten worden. (USB hub? KVM switch?)

[ Voor 15% gewijzigd door Jaapoes op 12-01-2024 12:45 ]

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:20

FeaR

In GoT we trust

Monitoren vallen niet onder Beeld en Geluid maar onder Harde waren, ik verhuis het topic die kant op: BGK > VB

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:19
Je zou ook kunnen overwegen om de Philips of het MSI model met exact hetzelfde QD-OLED paneel als de Samsung G8 aan te schaffen. Deze twee monitoren hebben namelijk een ingebouwde KVM switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Redblader schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:59:
Je zou ook kunnen overwegen om de Philips of het MSI model met exact hetzelfde QD-OLED paneel als de Samsung G8 aan te schaffen. Deze twee monitoren hebben namelijk een ingebouwde KVM switch.
Ja klopt, had ik ook gezien maar vooralsnog gaat mijn voorkeur naar de Samsung.. Ook wel afhankelijk van hoe ik dit het beste kan oplossen.
Ik denk dat er een USB hub tussen moet? Of een KVM switch?

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:19
Jaapoes schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:52:
[...]

Ja klopt, had ik ook gezien maar vooralsnog gaat mijn voorkeur naar de Samsung.. Ook wel afhankelijk van hoe ik dit het beste kan oplossen.
Ik denk dat er een USB hub tussen moet? Of een KVM switch?
Voor de functionaliteit die je wil kan je een KVM-switch gebruiken, als je in de pricewatch kijkt dan lijkt dit een prima optie. de gebruikersreviews op Tweakers zijn positief in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Zou het volgende niet kunnen werken?
- een USB-C naar USB-C (3.1) kabel van mijn laptop naar de USB upstream connector op de G8
- een USB-C naar USB-A hub waar ik mijn toetsenbord en muis aan hang en die in de USB downstream connector op de G8

Pagina: 1