interessante projecten in de Blockchain

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07 11:00
Dag Allen,

er zijn zoveel projecten aan het ontwikkelingen in de crypto wereld en vroeg me af welke projecten jullie volgen of er aan meedoen ??

ik zelf ben door de FOMO ingerold in gala.games
deze zijn bezig om :
- https://music.gala.com/
- Films
- Games
- Social media REP
en nog meer in de visie
naar de blockchain te brengen ...

dus welke volgen jullie of welke projecten zijn er nog meer

btw mijn doel is om niet gala te promoten , deze projecten zijn bekend bij mij en ik vroeg me af jullie ook andere projecten in de web3/ blockchain kenden

DYOR is required :)

[ Voor 28% gewijzigd door kaltun op 13-01-2024 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28
Bestaat er al een crypto loterij? (naast de normale koersontwikkelingen :P )

Mij lijkt het wel wat dat je gewoon ergens wat BTC/ETH opzet en dat je dan automatisch elke maand meespeelt en bij winst ook gewoon het bedrag meteen op je adres gestort krijgt. Misschien soort smartcontract?
Bestaat zoiets al?
Met zo'n loterij moet je toch een betere winkans kunnen realiseren dan andere loterijen waar veel aan de strijkstokken blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
Emcee schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:30:

Mij lijkt het wel wat dat je gewoon ergens wat BTC/ETH opzet en dat je dan automatisch elke maand meespeelt en bij winst ook gewoon het bedrag meteen op je adres gestort krijgt. Misschien soort smartcontract?
Bestaat zoiets al?
Met zo'n loterij moet je toch een betere winkans kunnen realiseren dan andere loterijen waar veel aan de strijkstokken blijft hangen.
vast wel dat er zulke contracten zijn, ook soort MLM / pyramide spellen .. maar voor gokken/loterijen zijn er strengere regels .. dus ik denk dat iets moeilijker gaat dan andere projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
nu is de crypto ook bezig met URLs

https://ens.domains/nl/
huurbasis

en

https://unstoppabledomains.com/
eigendom

wat vinden jullie hiervan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-09 10:41
Je vergeet de grootste speler in de markt van domain names nl. $ENS (Ethereum Name Service)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
BootjeVaren schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:51:
Je vergeet de grootste speler in de markt van domain names nl. $ENS (Ethereum Name Service)
dat heb ik toch genoemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:27
Persoonlijk denk ik dat blockchain toch eigenlijk is bedoeld voor coins, en niet per sé voor andere tech. Het gebied waarop het écht iets toevoegt, is verder zeer nihil, zeker in onze Westerse samenleving waarin een hoop gewoon al goed geregeld is bij partijen die je daadwerkelijk kán vertrouwen.

Ben wel een aantal keer via mijn werk in aanraking gekomen met https://www.velocitynetwork.foundation, zeker een vet project en ook met serieuze backing. Die moet ik toch eventjes aan dit topic toevoegen vind ik :)
Emcee schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:30:
Zeker, ik kan me uit mijn eerste bullrun nog Wagerr herinneren.

Maar de koersgrafiek zegt genoeg :) het maakt uiteindelijk niet uit of je nou een prima idee lanceert of niet, het moet ook nog eens van de grond komen. Tegelijkertijd zijn er ook heeeel veel projecten die wél van de grond komen, maar feitelijk een scam zijn en waren.

Sowieso, voor alle shitcoins altcoins geldt: er zit een wereld van verschil tussen 'goed idee'/'succes' en 'stijgende koersen waar je stinkend rijk van wordt'. Het is gewoon niet zo dat de goeie ideeën een goeie investering zijn of juist vice versa...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
Persoonlijk denk ik dat blockchain toch eigenlijk is bedoeld voor coins, en niet per sé voor andere tech. Het gebied waarop het écht iets toevoegt, is verder zeer nihil, zeker in onze Westerse samenleving waarin een hoop gewoon al goed geregeld is bij partijen die je daadwerkelijk kán vertrouwen.
Cola was ook bedoeld als medicijn of net als de eerste mobiel wat ook bedoelt was als alleen voor de telefonie en check waar mobiele telefoon nu is ...

het technologie gaat gewoon door ..

( helaas ben ik een gala fanboy ) maar check wat zij willen doen of aan het ontwikkelen zijn

https://film.gala.com/

https://music.gala.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
tevens zijn ze ook bezig om AI naar de blockchain te brengen ( vraag me niet hoe 🙈)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
kaltun schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:41:
tevens zijn ze ook bezig om AI naar de blockchain te brengen ( vraag me niet hoe 🙈)
Wie niet? De helft van de cryptos maken die claim ongeveer.

Maar kan je uitleggen wat nou de USP van Gala is? Als je als artiest je muziek wil verkopen, waarom zou je dat dan via hun doen en niet direct zelf? En hoe is het uberhaupt gedecentralizeerd? Film nodes hosten schijnbaar geen films, wat doen ze dan wel? Ik heb door hun light paper gescrolled, en heel veel over hoeveel tokens ze printen als rewards, maar niet zoveel over wat ze nou echt gaan toevoegen, en hoe het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:42
Heeft Gala zijn momentje in de vorige run (2021) al niet gehad? Zijn weer een hoop nieuwe projecten in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaltun
Alpina schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 22:54:
Heeft Gala zijn momentje in de vorige run (2021) al niet gehad? Zijn weer een hoop nieuwe projecten in ieder geval.
bullrun is bullrun, je moet kijken wie actief zijn in de bearmarket en gala is gewoon door gegaan met ontwikkelen..en je moet ook naar de community kijken ;)
er zijn al paar projecten die gala 1:1 hebben gecopieerd.. kijken wie het overleeft
survival of the fittest

btw mijn doel is niet gala te promoten, deze projecten zijn bekend bij mij en ik vroeg me af jullie ook andere projecten in de web3/ blockchain kenden
Zijn weer een hoop nieuwe projecten in ieder geval.
kun je wat / paar opnoemen ?

[ Voor 7% gewijzigd door kaltun op 13-01-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
Sissors schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 20:09:
[...]

Wie niet? De helft van de cryptos maken die claim ongeveer.

Maar kan je uitleggen wat nou de USP van Gala is? Als je als artiest je muziek wil verkopen, waarom zou je dat dan via hun doen en niet direct zelf? En hoe is het uberhaupt gedecentralizeerd? Film nodes hosten schijnbaar geen films, wat doen ze dan wel? Ik heb door hun light paper gescrolled, en heel veel over hoeveel tokens ze printen als rewards, maar niet zoveel over wat ze nou echt gaan toevoegen, en hoe het zou moeten werken.
naar mij weten willen ze met muziek soort spotify achtig iets worden in de web3/ blockchain en met movies als netflix ofzo ..
inmiddels kun je de app van hun al downloaden en gebruiken via playstore/appstore : STGE
Eerlijk gezegd ben ik niet zo technisch onderlegd om je exact uit te leggen wat het inhoudt, maar ik begrijp wel dat de transacties van alle gegenereerde data tussen games, muziek, film, social media, enzovoort, worden verwerkt met de GALA-munt als gasfee. Deze gasfee wordt "geburned" en keert terug naar de blockchain, waar de miners (nodes van GALA) het vervolgens weer delven/minen ( dit is een leek taal :D )
gala heeft zijn eigen chain opgezet op L1 van eth

btw mijn doel is niet gala the shillen - promoten , deze projecten zijn bekend bij mij en ik vroeg me af jullie ook andere projecten in de web3/ blockchain kenden

[ Voor 11% gewijzigd door kaltun op 13-01-2024 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scosec
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-09 13:29
Decred blijf ik een interessante vinden. Die weten echt waar ze mee bezig zijn

https://decred.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:42
kaltun schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:03:
[...]

thank you ...

zitten paar interessante er tussen
kende ook paar uit je lijst zoals die meritcirlce

zit jij hierin of heb je nieuw project gegoogled :)
Ik google niets haha, zit vanaf september vorig jaar al nieuwe projecten af te struinen. Van dit lijstje heb ik rio, galileo, propc, beam(merit circle), gfal gehad zo even snel.

Winst pakken en verder zoeken. Voor nu heb ik alleen AI coins maar dat is niet echt toepasselijk op jouw onderwerp.

Alhoewel ik die medische projecten om vroegtijdig bv kanker op te sporen dmv AI echt reuze interessant vind en het zou mooi zijn als we hier echt wat mee kunnen in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:08

DataGhost

iPL dev

kaltun schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:33:
[...]

naar mij weten willen ze met muziek soort spotify achtig iets worden in de web3/ blockchain en met movies als netflix ofzo ..
inmiddels kun je de app van hun al downloaden en gebruiken via playstore/appstore : STGE
Maar wat doen ze dan wat Spotify nu niet kan en waar ze blockchain voor nodig zouden hebben? Het enige wat ik nu kan zien is een muziekdienst met het overweldige aantal van 91 artiesten, waarvan ik er maar van twee ooit gehoord heb (Snoop Dogg en Will and the People) met slechts een handjevol tracks en een zeer onintuitieve interface. Zo te zien moet je tracks kopen (als NFT) en is er maar een beperkt aantal van, is een redelijk deel van de tracks al uitverkocht en ehhhhhhh... vragen ze 0.39 ETH voor 1 track? 7(8)7 Dat is godverdomme 2k euro. Daarvan kan ik 16 jaar Spotify Premium gebruiken en "meer dan 1 track" luisteren, waaronder die ene die ik zojuist bekeek. En voor de meeste mensen is het financieel gezien totaal onbereikbaar. Ik snap niet precies wat ze proberen op te lossen dus. Dit zijn gewoon NFTs. Dit businessmodel werkte jaren geleden met veel lagere prijzen al nauwelijks en is door streamingservices grotendeels doodgebloed, waarom zou een reboot daarvan met prijzen die een paar duizend keer over de kop gaan dan wel werken?

Als ik verder kijk lijkt het dat je "tokens" krijgt als mensen de tracks luisteren die jij als NFT hebt gekocht maar voor die kosten en met zo'n kleine library heb ik geen vertrouwen in dat dat een heel populaire dienst gaat worden. Om iets aan je "investering" over te houden moeten mensen namelijk de dienst ook actief gebruiken en daar zijn veel betere alternatieven voor. Kijk maar eens hoe moeilijk een behoorlijk bekende dienst als Tidal het had (en heeft) om een userbase op te bouwen. Ze claimen nu iets van 5 miljoen users na bijna tien (!) jaar terwijl uit gelekte interne info blijkt dat het echte aantal krap een derde daarvan is. In perspectief: Spotify heeft meer dan 400 miljoen gebruikers waarvan meer dan 160 miljoen betalende. Snoop Dogg heeft daarop enkele miljarden (!) plays en 31 miljoen maandelijkse luisteraars, terwijl Gala op krap een half miljoen plays in totaal blijft steken (en daar heb ik ook nog vraagtekens bij). Gala moet hier dus mee gaan concurreren, en ook met Apple Music, Youtube Music, Amazon Music, Tidal. En op die diensten kan je dezelfde nummers ook gratis afspelen als je dat wilt.

Ik kan me dus op geen enkele manier voorstellen hoe. Het is namelijk alleen maar een interessante dienst als je een aantal NFT-tracks gekocht hebt, maar als ze allemaal uitverkocht zijn is er dus ook geen reden om die dienst te gebruiken. En als iedereen die de dienst gebruikt tracks heeft ben je dus allemaal elkaar "tokens" aan het heen en weer schuiven. Net als verjaardagscadeautjes eigenlijk, A geeft aan B, B geeft aan C, C geeft aan A, netto gaat niemand erop vooruit. Of je moet dus full FOMO gaan zoals je in je OP al zegt te zijn en direct zoveel mogelijk tracks kopen, zodat de dienst dus minder aantrekkelijk wordt voor anderen en je eigenlijk daarmee je eigen ruiten ingooit, immers geen plays = geen tokens.

Als dat het enige is wat "muziek naar de blockchain brengen" blijkbaar inhoudt dan klinkt dit eigenlijk precies zoals elke andere NFT of coin en het gaat weer alleen maar om geld, dat is het enige "USP" en daar is niets nieuws aan. Het garandeert verder niet dat de dienst blijft werken, dus als hier onvermijdelijk de stekker uitgetrokken wordt heb je weer een waardeloos token waarvoor je misschien andere tokens hebt gekregen die net zo waardeloos zijn geworden. Terwijl als ik een CD koop in de winkel deze ook blijft werken als de winkel ermee stopt, en deze daarna ook nog door te verkopen is.

Mocht je er graag zoveel geld in stoppen kan je beter een platenlabel beginnen en beginnende of zelfs bestaande artiesten contracteren. Kost ballpark evenveel volgens mij, maar je ROI kan veel hoger zijn. Dat blijft een inkomstenbron als de artiest populair wordt en dat blijft. Met als verschil dat het niet vasthangt aan een gekke third-party dienst met NFTs.

Overigens vond ik aan pas bij het typen van de vorige alinea een play-knop, die staat namelijk niet bij specifieke tracks maar alleen bij de artiest zelf. Dus een fijne player is het ook niet.

[ Voor 14% gewijzigd door DataGhost op 13-01-2024 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
dank je voor je uitegebruide mening en je tijd :)
DataGhost schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:51:
[...]

Maar wat doen ze dan wat Spotify nu niet kan en waar ze blockchain voor nodig zouden hebben?
Het is een innovatie op het blockchain gebied .. beter dan still zitten :)
En naar mijn weten is dat de artiesten hierop gaat verdienen ( net zoals de luisteraar en node draaiers , vraag me niet hoe )
vragen ze 0.39 ETH voor 1 track? 7(8)7 Dat is godverdomme 2k euro.
1 eth is rond 2300 ( op moment van schrijven )dus 0.39 is ong €930,- ( is nog steeds veel geld i know ) Maar dit is meestal secondary aankoop , normaal kost het limited edition van 100 stuks max per stuk 925 $music ( zeg maar 100 dollar), deze muziek NFT kun je op marktplaats ( zoals opensea) voor duurder door verkopen ( hoe interesanter de zanger de duurder zijn nft ) en mocht er veel fomo zijn van een artiest is zijn muziek binnen no time uitverkocht en dan krijg je idd zulke absurde bedragen
(heb zelf collectie van snoop gekocht voor 5k door de fomo en ik heb niet eens kiet gespeeld , dik in de verlies :) , maar ik kijk ook voor langere periode)

Je hoeft de muziek niet te kopen , je kun een account aanmaken op de website en gewoon muziek luisteren.. kopen van muziek betekent dat je investeerd ( of voor doorverkoop of verhuren) STGE app is veel te summier, onoverzichtelijk

Heb je een track , deze kun je verhuren door in een node te laten draaien , hoemeer deze muziek gedraaid word hoe meer je $Music verdient

Hou er rekening mee dat dit een innovatie , ze starten vanuit niets ( scratch) .. en idd meeste zo niet 99% van de artiesten zijn onbekend , maar wat is er zo erg aan dit ? alleen bekender artiesten kunnen goede muziek maken ?

En dat de library zo klein is , logisch ... ze zijn pas begonnen ... hoelang heeft het geduurd voordat spotify zo groot werd ? en tevens net als hoe jij reageert , als je non-crypto mensen over crypto begint haken ze meteen af
maar intussen word library groter en groter door (onbekende) artiesten

Mijn mening ik dat jij veel te negatief naar deze ontwikkelingen kijkt, geen idee waarom, waarschijnlijk heb je eigen reden,
en nogmaals ik probeer dit ( gala ) hier NIET te promoten enkel laat zien wat er allemaal gebeurd .. of het nu succesvol wordt zien we later wel ...
again , ik waardeer je input

*typos :)

[ Voor 9% gewijzigd door kaltun op 13-01-2024 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Normaal rekent Google netjes uit wat ik erin stop maar dit keer liet 'ie inderdaad gewoon de koers van 1 ETH zien in plaats van de waarde van 0.39. Alsnog is bijna 1k niet iets wat ik in een enkel nummer op een onbekende dienst ga stoppen. Dus op die manier komen ze in ieder geval niet aan nieuwe klanten die niet al heel diep in de crypto zitten.

Ik vind er niks erg aan hoor, ik geef alleen aan waarom ik er geen leven in zie. Muziek is "moeilijk". Als je het over muziek-streamingservices hebt is het gangbaar dat je een bijna "volledige" library tot je beschikking hebt. Dat wil zeggen dat in ieder geval meer dan 95% van de populaire artiesten erop beluisterbaar is en aangezien muziekvoorkeuren veel breder zijn dan dat heb je er graag ook een zeer groot deel van de minder bekende artiesten erop. Ze hebben maar 338 tracks (give or take een paar, ik heb ze handmatig geteld) in hun hele library staan. Dat past in z'n geheel op een enkele DVD en dat heb je in een paar dagen in z'n geheel beluisterd. Op Spotify heb ik 131 publieke playlists gemaakt ingedeeld op genre/mood en vele daarvan hebben meer dan 338 tracks erin. Mijn road trip-playlist bijvoorbeeld heeft 5280 tracks erin. Om even 338 tracks voor een complete streamingservice in perspectief te zetten.

In de praktijk ken ik niemand die geabonneerd is op meer dan 1 muziek-streamingservice. Dus als je graag meer dan een handjevol artiesten luistert ben je bij Gala niet aan het juiste adres. Dan moet je om de haverklap van app wisselen om ook andere artiesten te kunnen beluisteren. Daar heeft vrijwel niemand zin in dus dan ga je ook snel kijken of het niet anders kan. Ik heb de eerste 15 artiesten in het overzicht van Gala eens opgezocht op Spotify en 14 daarvan waren daar ook te beluisteren. In de praktijk zal je die muziek dus gewoon via Spotify gaan beluisteren. Dat is dus ook geen selling point voor Gala. Aan je eigen plays verdien je toch niks (lijkt me) dus daarvoor hoef je Gala niet te blijven gebruiken. Zo komt dat al snel in een neerwaartse spiraal want je zal niet de enige zijn die zo redeneert. Of je moet bots gaan opzetten die "jouw muziek" "beluisteren" maar dat zie ik ook snel opdrogen als inkomstenbron. Immers, als er geen geld in komt kan het ook niet meer uitgekeerd worden. En dat vind ik ook ontzettend het doel voorbij schieten.

Sure, Spotify moest ook ergens beginnen maar dat deden ze met een heel andere insteek en ook om daadwerkelijk een probleem aan te pakken. Dat probleem was piraterij en de grootste oorzaak daarvan was toegankelijkheid en gebruiksgemak voor een betaalbare prijs. CD's waren relatief behoorlijk duur en als je maar enkele nummers wilde beluisteren kon dat niet zonder de hele CD te kopen. Als je muziek in de auto of op de fiets wilde luisteren maar ook in de huiskamer betekende dat dat je met een stapel CD's moest gaan zeulen, elke keer heen en weer. Dus piraterij was veel makkelijker, dat had al die problemen niet. Om succesvol een streamingdienst op te zetten was het dus belangrijk dat in het begin al veel toegankelijk was. Ik kan de precieze aantallen niet vinden maar door contracten af te sluiten met grote platenmaatschappijen kon Spotify direct in het begin al een gigantisch aanbod streamen wat het voor velen aantrekkelijk maakte Spotify te gaan gebruiken (met of zonder abonnement). Maar de opzet van Gala betekent dat ze diezelfde grote platenmaatschappijen (die de rechten beheren) moeten gaan overtuigen om op HUN platform tracks te gaan minten. Alleen hebben die platenmaatschappijen stuk voor stuk voldoende middelen om dat zelf te doen, dus zullen de artiesten die daaronder vallen niet op Gala te beluisteren zijn. Nu niet en in de toekomst ook niet. In dat opzicht kunnen ze niet eens concurreren met andere streaming-services die gewoon royalties afdragen per play.

Bij Gala zie ik dus én geen probleem wat ze op proberen te lossen en ook geen goede oplossing voor wat ze aanbieden, niet eens een goede service. Het enige wat ik zie is een NFT-platform wat in wezen niet anders is dan andere NFT-platforms, met als verschil dat de manier waarop je "investering" rendeert (anders dan deze doorverkopen aan een ander die nog niet doorheeft dat het niet werkt) alleen maar is door gebruik van een service die niet heel aantrekkelijk is om te gebruiken.

Dus bovenstaande dingen gaan heel weinig mensen over de streep trekken de service te gaan gebruiken. Dat heeft weer als gevolg dat je aan de NFTs die je hebt gekocht vrijwel niks terugverdient en dat zie jij dus ook. Ik ben heel benieuwd hoeveel je aan die 5k "investering" "verdiend" hebt, over hoeveel tijd dat geweest is en wat voor trend daarin te zien is (toenemend, gelijkblijvend, afnemend). Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je het terug gaat verdienen. Wil je daar wat cijfers over delen, of liever niet?

Verder moet je me niet verkeerd begrijpen. Ik kijk helemaal niet negatief naar dit soort ontwikkelingen, tenminste dat is niet mijn insteek. Ik wil eigenlijk heel graag dat er een keer iets wordt gedaan met alle beloftes achter deze techniek. Maar ik interesseer mij volledig niet in het "je wordt hier stinkend rijk mee"-aspect/stereotype wat het nog steeds heeft, waarvan ik overigens aanneem dat jij er ook graag van af wilt zodat mensen er positiever tegenover staan. En ik sta er dus ook helemaal niet op die manier ($$$) in. Als ik er mijn oordeel over geef probeer ik zaken praktisch tegen elkaar af te wegen en kijk ik dus puur naar het gebruik van een dienst en het nut ervan. Op dat vlak blijft het helaas redelijk negatief, omdat ik nog nooit iets ben tegengekomen wat niet om "je wordt hier stinkend rijk mee" gaat. Het is altijd geld dit, coin dat, NFT zus, reward zo. En zelfs bij de dingen zoals blockchain-domeinnamen, die theoretisch een probleem zouden kunnen aanpakken, gaat het in de praktijk eigenlijk alleen maar om geld geld geld en is het binnen de kortste keren onbetaalbaar voor de personen waarop het eigenlijk gericht is. Dat nog afgezien van (wederom) de bruikbaarheid ervan, want die domeinnamen werken maar in twee browsers die nauwelijks marktaandeel hebben, dus je bereik is ook minimaal. En op dat punt kan je eigenlijk net zo goed op Tor gaan zitten.

Het zou zo verfrissend zijn als er een keer iets nuttigs werd verzonnen, hoeft nog niet eens super-revolutionair te zijn, wat niet direct kapot wordt gemaakt door speculanten. En zoiets wil ik heel graag tegenkomen, maar dat is nog niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
DataGhost schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:07:
Maar ik interesseer mij volledig niet in het "je wordt hier stinkend rijk mee"-aspect/stereotype wat het nog steeds heeft, waarvan ik overigens aanneem dat jij er ook graag van af wilt zodat mensen er positiever tegenover staan
mijn insteek is niet hier om mensen over te halen om in gala te investeren ...

ik wilde gewoon weten of nog meer projecten zijn in de blockchain (wat voor mij ) interesant kan zijn, de reden dat ik gala genoemd heb, ze niet alleen met gaming industrie maar ook film en muziek ( wat jij kennelijk afkeurt)

er zijn al tig projecten die over betaalmiddelen gaan, dit vind ik niet zozeer interesant...

wat vind jij van

en

is dit innoverent ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

kaltun schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:59:
[...]

mijn insteek is niet hier om mensen over te halen om in gala te investeren ...
Dat zeg ik ook niet. Mij lijkt dat je zsm van het geld-/speculatiestigma af wilt en een betere publieke opinie wilt hebben over blockchaintechnologie. Dan worden meer mensen erin geïnteresseerd en dan hoef je ook niet net zo hard terug mensen over een kam te scheren "als je non-crypto mensen over crypto begint haken ze meteen af".
ik wilde gewoon weten of nog meer projecten zijn in de blockchain (wat voor mij ) interesant kan zijn, de reden dat ik gala genoemd heb, ze niet alleen met gaming industrie maar ook film en muziek ( wat jij kennelijk afkeurt)
Dat wil ik ook wel weten dus. En ik keur het niet af, dan heb je denk ik toch niet goed gelezen wat ik schreef. Iedereen mag z'n ding doen. Ik vind het alleen geen nuttig gebruik van blockchaintechnologie en er gebeurt eigenlijk vrijwel niets wat niet al op normale manieren kan.
wat vind jij van

en

is dit innoverent ?
Die heb ik ook al genoemd in mijn vorige reactie. Theoretisch nog het meest "veelbelovende" van alle projecten die ik langs heb zien komen (zijn er niet zo heel veel dus ik laat me graag verrassen). Alleen de praktijk is een beetje jammer.

Op de site van ENS wijst een van de "lees meer" linkjes naar een "account suspended" pagina, dat wekt al niet veel vertrouwen. Verder lijkt het niet wezenlijk anders dan een alternatieve DNS-root, wat in de afgelopen decennia ook al meermaals is geprobeerd en eigenlijk altijd zonder succes. Ik denk dat Tor de enige is die dit een beetje gelukt is, maar ook dat heeft dagelijks "maar" twee miljoen gebruikers, dat is afgerond naar boven 0,04% van de internetgebruikers. Net als Tor (en andere alternatieve roots) heb je er een speciale browser voor nodig, het werkt in ieder geval niet met de gangbare browsers, en zonder support daarvan krijg je dit gewoon niet bruikbaar voor normale mensen die niet eens weten dat verschillende browsers bestaan. En een SSL-certificaat erop aanvragen kan je ook vergeten, dus wordt je verkeer gewoon onversleuteld verstuurd en is het vatbaar voor alle simpele aanvallen. Dus dat lijkt me niet echt geweldig voor een service waarbij met "veiligheidsvoordelen" geschermd wordt. Je "kan" wel een SSL-certificaat gebruiken maar dan word je voor zover ik kan zien gedwongen een wildcard-certificaat te gebruiken wat niet van jezelf is, dus dat is ook een dikke no-go op het gebied van security.

Op het gebied van statische content kan je IPFS gebruiken, maar ja, dat is statisch dus. Kan je alsnog mirrors van sites mee maken en dat is ook gebeurd zo te zien, maar ook dit is niet echt iets wat met Tor niet al kan.

Unstoppabledomains heeft ongeveer dezelfde issues. Dus ik vind ze beide qua uitvoering nog niet echt je van het. Misschien dat ze daar in de toekomst nog wat aan kunnen veranderen.
Pagina: 1