Windows opeens niet meer geactiveerd.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 07:34
Mijn vraag

Sinds gister middag kreeg ik de melding dat mijn windows opeens niet meer geactiveerd zou zijn. Terwijl ik gewoon een legitieme versie heb gekocht bij deze PC in 2019.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10 + Office 2016

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Windows 10 opnieuw geïnstalleerd, alle windows hulp dingen op hun websites doorlopen.

Ik kan sinds dien mijn office (versie 2016) ook niet meer gebruiken daar krijg ik een fout melding.

Na het opnieuw installeren van win 10, gaf hij aan dat windows legitiem was en geactiveerd. En 10 minuten later kreeg ik weer de melding dat ik Win10 moet activeren. Wat dus niet meer gaat. :?

Ik heb niks geks gedaan in settings oid. Geen pirated software rotzooi op mijn pc dit kwam uit het niks. Enigste wat ik mij nu bedenk is dat het bijna op de dag af nu 5 jaar geleden is dat ik deze licensie heb gekocht. En het lichtelijk opvallend is dat hij er nu opeens mee stopt? Wie o wie kan mij op de goede weg helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 18:49
Ik denk dat in dit verhaal cruciaal is waar je de licentie gekocht hebt. Via een officiële winkel, via je opleiding, via een particuliere zoekertjes website of gewoon via iemand die je kent? Ik ben geen expert, maar ik kan mij inbeelden dat bepaalde niet zo koosjer codes die rondgaan, mettertijd gedeactiveerd worden. Of als de licentie op teveel toestellen geactiveerd werd. Ook mogelijkheid: heb je grote hardware veranderingen gedaan sinds je de licentie gebruikte? En tot slot: de key en dus je licentie kan beperkt zijn in tijd. Dan komen we terug bij de eerste optie: van wie of wat kocht je de licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:12
Je hebt de licentie 5 jaar geleden gekocht

windows vraagt nu gewoon die licentie opnieuw in te voeren

wat gebeurt er als je die invoert?

als je hem niet meer hebt
even bij microsoft inloggen en daar je key opzoeken

[ Voor 23% gewijzigd door boyette op 13-01-2024 05:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Windows 7 key opnieuw invoeren hielp bij mij. Begonnen met Windows 7 en na elke gratis upgrade nu 11.

Ik heb dus de key van Windows 7 (op cd) gebruikt.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 07:34
Nou was even een puzzel, maar ik heb de boel weer werkend. Windows 10 opnieuw geïnstalleerd, hielp niet. Toen office 2016 verwijderd want die gaf al ook sinds die Windows activatie melding ook al een fout melding bij opstarten.

Office verwijderd en opnieuw geprobeerd te installeren en dat ging niet meer. Office removal tool gedownload en toen office 365 (nieuw gekocht) geïnstalleerd. Dat ging wel, pc opnieuw opgestart, melding van activatie was weg.. En nu 2 dagen later ook niet meer terug gekomen. Ik heb het vermoeden dat er bij office 2016 iets niet goed zat. Of als ik google mag geloven gebeurd dat afentoe bij random gebruikers dat Windows die melding geeft. Maar hoe die dat oplossen lees je dan weer nergens.

Lang verhaal kort.

Geen idee wat er nu precies allemaal aan de hand was. Als ik de product key invoerde kreeg ik ook de melding dat hij niet geactiveerd kon worden. Betreft gewoon een legaal gekochte key door mij uit 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Mandrake466 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 05:38:
Windows 7 key opnieuw invoeren hielp bij mij. Begonnen met Windows 7 en na elke gratis upgrade nu 11.

Ik heb dus de key van Windows 7 (op cd) gebruikt.
Dit werkt niet meer voor W10 en 11. Dat is een paar maanden geleden dichtgezet. Wie nog met een schone install W10/11 installeert moet daar een W10/11 key invullen die niet voor W7/8 is geweest.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1