Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 13:54
Ik heb het volgende probleem met het openen van office documenten op een QNAP nas.

Als user1 een document op de nas opslaat vanuit office (word/excel etc) dan kan een andere user deze niet openen. De volgende melding komt dan in beeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAlAH6aDTwZa-gsuUrnumNDcpFU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LDglai4nVDPFj1IaxW8FQn4k.jpg?f=user_large

Indien het bestand eerst op het bureaublad wordt opgeslagen en dan naar de NAS gesleept gaat het goed.

De permissies op de share zijn dat iedereen kan lezen en schrijven, en als ik de rechten opvraag staan deze ook gewoon goed. (hence, het bestand kan ik gewoon openen, maar office gooit deze fout).

Paar zaken zijn er aan de hand:
De PC's zitten in een AD(Samba) domein die wordt gehost door de QNAP nas. De office installaties zijn gedaan vanuit een office 365 tenant. Deze zijn verder niet gekoppeld. Vermoedelijk ligt hier ook de basis van dit probleem.

Nu kan je zeggen, gooi alles in sharepoint. Of stop met het samba4 domeintje, maar goed. Dat is voor nu even geen makkelijke oplossing.

Heeft iemand enig idee waar office deze sharepoint permissie zet? Ik vind het an sich idioot dat dit gebeurt aangezien die share helemaal geen sharepoint share maar Office het blijkbaar wel als zodanig behandeld.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.