Een wiki maken in Office 365

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-07 08:38
Mijn vraag
...
Ik dacht dat <titel> een van de meest simpele dingen zou zijn die je zou kunnen doen in office maar het valt me een beetje tegen.
Mijn ervaring: vooral powerapps en een beetje power automate maar niet bz veel bv sharepoint

Na veel gezoek heb ik de optie gevonden om een wiki document library toe te voegen aan een sharepoint site maar die bestaat uit maar een document met deafult tekst met wat summiere uitleg. Een optie om pagina's toe te voegen is nergens te bekennen, en nergens is onder de nieuw document buttons van de site iets te bekennen wat met wiki library te maken heeft.

Denk dan, oke, ik maak gewoon en subfolder van de documents folder van de site. Noem die wiki en begin daar word documenten in te maken. Als het maar doorzoekbaar is.

Als ik echter op de home vd site een item wil laten verwijzen naar deze folder kan dat niet. Als ik het item bewerk en de hyperlink wil veranderen mag ik niet typen en alleen maar documenten kiezen en geen mappen.

Voor dat ik een halve dag bezig ben gefrustreerd te raken zou ik wat advies over hoe dit iha wordt opgelost zeer op prijs stellen.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:41

g0tanks

Moderator CSA
HanslH schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 10:48:
Na veel gezoek heb ik de optie gevonden om een wiki document library toe te voegen aan een sharepoint site maar die bestaat uit maar een document met deafult tekst met wat summiere uitleg.
Even voor de duidelijkheid, bedoel je hiermee dat je de Wiki Page Library app hebt geprobeerd? Create and edit a wiki - Microsoft Support

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-07 08:38
Ja, precies die heb ik gelezen en een wiki aangemaakt. Het was mij niet duidelijk hoe langs die weg een uit meerdere pagina's bestaande wiki kan maken. Nergens een plus icoontje, add page optie. Nergens onder het knopje nieuw (onder word document excel do etc een optie wiki pagina). Ik kreeg de indruk dat ik de hele wiki in een grote lap tekst moet zetten.
Insteek is ook dat de wiki makkelijk is te onderhouden door deskundigen zonder it affiniteit.
Zit nu naar het office onderdeel notes te kijken.
Edit bedoel OneNote ipv Notes

[ Voor 13% gewijzigd door HanslH op 12-01-2024 15:43 ]

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paltenburg
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 12:04
nvm

[ Voor 199% gewijzigd door paltenburg op 25-03-2024 14:24 ]