Rj45 stekker verbrand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvE
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:12
Goedemorgen, vorige week heb ik een aantal reolink cameras opgehangen met poe, na een week deed een camera het plots niet meer. Na een korte inspectie was het probleem duidelijk. De rj45 stekker was verbrand zoiets heb ik nog nooit gezien, zijn er mensen die weten hoe dat kan of die dat ook hebben gehad?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMjwx_Kwn7TAWzQ37Hs5o_-2GXM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hn3mDDO3oBDKC5IZhl69BGe4.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 16:56
De camera wordt gevoed via POE neem ik aan? Dan zal er ergens kortsluiting ontstaan zijn gok ik, danwel in de elektronica van de camera of vocht in een stekkerverbinding ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:41
Ik heb dat ook gehad met mijn POE camera.
Was vocht ingekomen en daardoor kortsluiting en stekker ook zo 'verbrand'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvE
Stekkers zien er ook aardig vochtig uit dus vocht zou goed kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Ik kan me vergissen maar het lijkt erop of het folie ook in de connectoren is meegeknepen/aangesloten.....
Folie en het "trekkoordje" dat in een nieuwe utp kabel zit knip of snij je altijd af, en je knijpt alleen de 8 adertjes aan in de connector.
Wellicht kan het geen kwaad wat ik zeg, maar het viel me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvE
Trekkoortje knip ik altijd af en de folie ook zo dicht mogelijk bij de mantel, iemand nog suggesties om de verbinding goed water dicht te maken? Lasdoos is geen optie helaas ivm de grote connectoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor gebruik in buitenlucht moeten alle onderdelen voldoen aan IP67 - en ook correct gemonteerd worden. Dat voorkomt dat vocht erbij komt en dit soort grap gebeurt.

De camera lijkt een Reolink RLC-810-A te zijn. De camera zelf is dan in ieder geval wel IP66 (volgens FAQ) / IP67 Ivolgens marketingblurb) geschikt. Ik vind op de site van Reolink alleen een quick start guide dat niet meer zegt over installatie van kabels dan dat je het door een nok in de basis moet leiden, en ook op de support site staat niet meer dan de oneliner:
Make sure the power ports are not exposed to water or moisture or blocked by dirt or other elements.
Ik zie dat je daar een soort mof rond de kabel/connector hebt. Is dat IP67 geschikt? Heb je misschien merk + model ervan? Het lijkt namelijk niet op de witte 'waterproof lid' die met de camera meegeleverd zou zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 12-01-2024 12:40 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvE
Het betreft de camera uit deze kit: https://m.reolink.com/product/rlk16-800b8/#specifications die mof er omheen is om de connector waterdicht te maken, die was bijgeleverd maar werkt dus niet goed. Een rare ontdekking wat ik heb gedaan is dat er op sommige onderdelen van de camera gewoon spanning staat, moet de nvr misschien nog geaard worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:56
Slecht contact van de kabel naar de contactpunten van de RJ45 en een Poe stroom zal dit ook kunnen veroorzaken.
Door het slechte contact zal er een warmteontwikkeling ontstaan en als dat 24/7 doorgaat verbrand de boel.
Ook kan er bij een aangeknepen RJ45 makkelijk vocht komen tussen de ader en de connector en zo corrosie veroorzaken waardoor de weerstand hoger wordt en ook warmte ontwikkeling tot gevolg heeft

Het is altijd een slecht idee om zelf RJ45's aan te knijpen, gebruik in dit soort situaties van die "toolless" RJ45's waar een LSA strip inzit zodat de (stugge) ader van de kabel tussen de vorkjes geduwd wordt, die ader wordt dan ingesneden en zo krijg je een echte las waar ook geen vocht tussen kan komen.

Nee die camera hoeft niet geaard te worden, Poe voeding is galvanische geïsoleerd en je kunt hooguit wat statische lading gevoeld hebben van de 48V Poe spanning die op de kabel aders staat.

PS.
Voor buiten connectoren kun je overwegen om als alles goed werkt de connector in te pakken in siliconenkit.

[ Voor 19% gewijzigd door Ben(V) op 13-01-2024 09:43 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1