Wie kan mij helpen?
Ik heb zowat al mijn haar al uit het hoofd getrokken en ben echt zwaar teleurgesteld.
Hoe kan dit in hemelsnaam??
Casus:
- Ik DE-installeerde per ongeluk whatsapp van mijn Pixel 7 pro
Wilde aanvankelijk via de play-store de app van mijn ticwatch verwijderen na een update daarvan omdat ie geen meldingen meer doorgaf.
Bleek dus de app van mijn Pixel te zijn die ik de-installeerde.
- Opnieuw installeren en drive-backup terugzetten zou je zeggen toch?
Prima, gedaan> Whatsapp ziet na verificatie van telefoonnummer ook dat er een (zeer recente) end-to-end backup aanwezig is van 1,5 GB
Herstellen:
Helaas; wachtwoord of 64-cijferige code nodig.
Nooit daarvoor iets hoeven ingeven, maar ik neem aan dat dat het wachtwoord van Drive/google is.
En die wordt niet herkend.
Wachtwoord vergeten, alle opties uitgelopen maar dan blijf je verstoken in een niet helpende help pagina.
Wachtwoorden veranderen en het nieuwe dan gebruiken bracht ook geen soelaas.
Geen back-up van oude chats mogelijk op dat moment dus.
In mijn Drive zie ik bij back-ups het Back-upbestand van Whatsapp staan, zeer recent zoals gezegd, maar met geen mogelijkheid aan te spreken om chatgeschiedenis weer terug te krijgen.
Door een aantal mislukte aanmeldpogingen krijg je dan een time-out van een aantal uur alvorens je weer kunt proberen.
(Note: je moet steeds Whatsapp verwijderen en opnieuw installeren om opnieuw in de herstel-loop te belenden)
Na die tussentijd echter is ineens het back-up-bestand geheel verdwenen!!!
Met geen mogelijkheid meer te vinden in Drive, alles geprobeerd.
Als ik nu opnieuw WA installeer dan wordt er dus geen back-up (die ik toch al niet kon draaien) gevonden.
Herstel lijkt daarmee ineens hopeloos geworden.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Whatsapp: Meest recente versie/updates automatisch
Drive: idem
Telefoon: Google Pixel 7 Pro
Back-ups van Pixel en Whatsapp gaan dagelijks in de nacht, vandaar dat de laatste WA back-up dus ook van een paar uur voor het voorval waren gemaakt
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Veel gezocht, maar niets wat tot een soortgelijke situatie of oplossing leidt.
Voor mijn gevoel heb ik alles al gedaan in de korte tussentijd.
Whatsapp gecontact
Drive support gecontact
Nog geen reactie uiteraard....
Zwaar teleurgesteld want ik hecht veel waarde aan gesprekken uit mijn chatgeschiedenis.
Gesprekken met (oude) liefdes, belangrijke werk informatie of gewoon omdat je nog wel eens wat nodig hebt.
Alles is weg, en lijkt met geen mogelijkheid meer terug te krijgen.
Wat dat betreft is het hele end-to-end backup verhaal wat mij betreft een grote wassen neus.
Zo veilig (om te bewaren) zijn je gesprekjes dus helemaal niet.
Wie weet er een oplossing waarbij ik mijn gesprekken weer terug kan krijgen?
Ik heb zowat al mijn haar al uit het hoofd getrokken en ben echt zwaar teleurgesteld.
Hoe kan dit in hemelsnaam??
Casus:
- Ik DE-installeerde per ongeluk whatsapp van mijn Pixel 7 pro
Wilde aanvankelijk via de play-store de app van mijn ticwatch verwijderen na een update daarvan omdat ie geen meldingen meer doorgaf.
Bleek dus de app van mijn Pixel te zijn die ik de-installeerde.
- Opnieuw installeren en drive-backup terugzetten zou je zeggen toch?
Prima, gedaan> Whatsapp ziet na verificatie van telefoonnummer ook dat er een (zeer recente) end-to-end backup aanwezig is van 1,5 GB
Herstellen:
Helaas; wachtwoord of 64-cijferige code nodig.
Nooit daarvoor iets hoeven ingeven, maar ik neem aan dat dat het wachtwoord van Drive/google is.
En die wordt niet herkend.
Wachtwoord vergeten, alle opties uitgelopen maar dan blijf je verstoken in een niet helpende help pagina.
Wachtwoorden veranderen en het nieuwe dan gebruiken bracht ook geen soelaas.
Geen back-up van oude chats mogelijk op dat moment dus.
In mijn Drive zie ik bij back-ups het Back-upbestand van Whatsapp staan, zeer recent zoals gezegd, maar met geen mogelijkheid aan te spreken om chatgeschiedenis weer terug te krijgen.
Door een aantal mislukte aanmeldpogingen krijg je dan een time-out van een aantal uur alvorens je weer kunt proberen.
(Note: je moet steeds Whatsapp verwijderen en opnieuw installeren om opnieuw in de herstel-loop te belenden)
Na die tussentijd echter is ineens het back-up-bestand geheel verdwenen!!!
Met geen mogelijkheid meer te vinden in Drive, alles geprobeerd.
Als ik nu opnieuw WA installeer dan wordt er dus geen back-up (die ik toch al niet kon draaien) gevonden.
Herstel lijkt daarmee ineens hopeloos geworden.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Whatsapp: Meest recente versie/updates automatisch
Drive: idem
Telefoon: Google Pixel 7 Pro
Back-ups van Pixel en Whatsapp gaan dagelijks in de nacht, vandaar dat de laatste WA back-up dus ook van een paar uur voor het voorval waren gemaakt
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Veel gezocht, maar niets wat tot een soortgelijke situatie of oplossing leidt.
Voor mijn gevoel heb ik alles al gedaan in de korte tussentijd.
Whatsapp gecontact
Drive support gecontact
Nog geen reactie uiteraard....
Zwaar teleurgesteld want ik hecht veel waarde aan gesprekken uit mijn chatgeschiedenis.
Gesprekken met (oude) liefdes, belangrijke werk informatie of gewoon omdat je nog wel eens wat nodig hebt.
Alles is weg, en lijkt met geen mogelijkheid meer terug te krijgen.
Wat dat betreft is het hele end-to-end backup verhaal wat mij betreft een grote wassen neus.
Zo veilig (om te bewaren) zijn je gesprekjes dus helemaal niet.
Wie weet er een oplossing waarbij ik mijn gesprekken weer terug kan krijgen?