versie opvragen via apt-get [Debian]?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kan ik d.m.v. apt-get ook een versie nummer opvragen van een package?

Ik zie namelijk dat er bijvoorbeeld twee unstable bind versies zijn (op de site van debian). Nu wil ik graag weten welke versie er via apt-get install geinstalleerd gaat worden?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
met de optie -s simuleert alleen maar de installatie, maar bekijk de manual eens

• xantos
  • Niet online
dan zie ik nog geen versie nummer!

Verwijderd

"man dpkg", daar staat het precies uitgelegd ;)

• xantos
  • Niet online
sinds wanneer werken 'dpkg' parameters ook voor apt-get?

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 16:34 schreef xantos het volgende:
sinds wanneer werken 'dpkg' parameters ook voor apt-get?
apt-get maakt gewoon gebruik van dpkg ;)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op vrijdag 07 september 2001 16:07 schreef xantos het volgende:
Kan ik d.m.v. apt-get ook een versie nummer opvragen van een package?

Ik zie namelijk dat er bijvoorbeeld twee unstable bind versies zijn (op de site van debian). Nu wil ik graag weten welke versie er via apt-get install geinstalleerd gaat worden?
Er kunnen nooit twee versies met dezelfde naam zijn. Dan zal de ene versie bijvoorbeeld 'bind8' heten en de andere 'bind', elk met een verschillend versienummer. Je kunt dan dus gewoon apt-get install bind8 doen om een van de twee versies in huis te halen. Je zou ook dselect (front-end voor apt en nog een paar progjes) kunnen gebruiken, die laat ook direct het versienummer zien.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Je kunt bij apt-get (al eens feta geprobeerd? Dat werkt ook lekker en kan nog meer) aangeven welke versie je wilt hebben. Boorbeeld:
code:
1
apt-get install bind/testing

Dit zal (ook al heb je unstable in je sources.list staan en is daar een nieuwere versie van) de versie uit testing installeren. Ook geeft hij dan aan welke versie hij gaat installeren. De optie -u wil ook helpen.
Pagina: 1