Van welk dier komt dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kl87
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 27-01-2024
Mijn vraag: heeft iemand een idee van welk dier deze ontlasting is?

Vanochtend trof ik dit op de badkamer op de benedenverdieping aan.. het lijkt ontlasting te zijn van een dier. Maar welke dier? Via Google word ik niet wijzer.

Bij voorbaat dank!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5v6aRAEc1Zm9oEEtupzL6NuY_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j9i4PNzJtGUuhm1zOdkqvWxL.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Kl87 op 22-01-2024 19:22)

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:07
BadpunK schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:02:
Houd wel even het de komende tijd goed in de gaten. Een muis is doorgaans zelden alleen.
Spitsmuizen zijn geen muizen en zijn nogal solitair. Ze verjagen soortgenoten normaal gesproken heel fel. (niet voor niks dat het Engelse "shrew" zowel spitsmuis als feeks betekent)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 07:49
Muis

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:50
Dat lijkt me niet, de ontlasting van een muis is (meestal) droog, in de vorm van zwarte, glimmende rijstkorrels (ongeveer 3x zo groot als een rijstkorrel). Bovendien, wanneer er muizen in je huis rondlopen dan had je dat waarschijnlijk al veel eerder gemerkt.
Weet je zeker dat het van een dier komt? Of heeft er iemand iets schoongemaakt in de badkamer (vuile schoenen of zo)?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kl87
Een muis lijkt mij ook niet waarschijnlijk, we hebben geen andere sporen gevonden.

Viezigheid van schoenen zou eigenlijk ook niet kunnen. We lopen daar nooit (de sporen zitten grotendeels binnen douchedeuren - gebruiken we nooit - en enkel spoor buiten de douchedeur in een hoekje waar je niet kan staan).

Enige verklaring die ik nog kan bedenken is een rat via het riool. Er zit namelijk een wc naast de douche. Hoe waarschijnlijk zou dat zijn? Het was die nacht -7 graden, een rat op zoek naar wat warmte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:46
Beschik je over een UV lamp? Een muis (en rat overigens ook) laat via de buik een UV-reactief spoor achter waardoor dat vrij eenvoudig te herleiden zou moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58
Een rat die een rondje door je badkamer heeft gelopen en toen tegen een wc pot is opgeklommen? Lijkt stug.

Waar komt dat water bij die slang vandaan? Het ziet er meer uit als zooi uit zo'n zwanenhals.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Het ziet er uit als naar binnen gewaaid mos van je dak. Laat je je raam open staan tijdens een storm?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uzuri
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05 14:37
Zoiets inderdaad, of wellicht uit de ventilatieschacht?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Kl87
De boosdoener is inmiddels gevonden en gevangen. Klein spitsmuisje.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTDDWifyxnEyImC9eqyKJi4-arg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqhZAEJuX7ObKymGnxrK0Rg1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UsQGUi6BIwux6OQXLW7wj2crWFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l9HPlnuqsXBE1akBTvrz0an5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-05 08:32

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Houd wel even het de komende tijd goed in de gaten. Een muis is doorgaans zelden alleen.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En zet hem minimaal een paar kilometer van je huis uit, anders wandelt hij morgen weer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:11

Reinier

\o/

Zat hij verstopt in je badkamer? :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-05 11:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kl87 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 23:24:
De boosdoener is inmiddels gevonden en gevangen. Klein spitsmuisje.
Dan klopt het, want een spitsmuis is geen muis ;)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:07
BadpunK schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:02:
Spitsmuizen zijn geen muizen en zijn nogal solitair. Ze verjagen soortgenoten normaal gesproken heel fel. (niet voor niks dat het Engelse "shrew" zowel spitsmuis als feeks betekent)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pagani schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:03:
En zet hem minimaal een paar kilometer van je huis uit, anders wandelt hij morgen weer binnen.
Effectiever is om in huis voedsel (van de mens) 100% onbereikbaar te maken voor de spitsmuis. Deze beestjes zullen binnen enkele dagen dusdanige honger krijgen dat je ze bij bosjes ziet / kan vangen of ze zoeken een ander huis.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kl87
Reinier schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:06:
Zat hij verstopt in je badkamer? :D
Volgens mij ging die daar savonds op bezoek om eten te zoeken.
Ik denk dat hij vanonder het kozijn naar binnen kon, uit de spouwmuur. Heb namelijk een kleine opening gevonden.
Heb wel wering tegen (spits)muizen, maar helemaal voorkomen is hier lastig in landelijk gebied.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01:08
De boosdoener is inmiddels gevonden en gevangen. Klein spitsmuisje.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind deze beestjes persoonlijk wel vet. Heb er 1 (een licht bruine) wonen in mijn tuin, tof beestje.
Zien er ook mooi uit met de spitse snuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 08:22

JK

De boosdoener is inmiddels gevonden en gevangen. Klein spitsmuisje.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je wel eerst een ontheffing aangevraagd (en akkoord bevonden) om de spitsmuis te vangen? Het is namelijk verboden om ze te vangen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:40
MAX3400 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:44:
[...]

Effectiever is om in huis voedsel (van de mens) 100% onbereikbaar te maken voor de spitsmuis. Deze beestjes zullen binnen enkele dagen dusdanige honger krijgen dat je ze bij bosjes ziet / kan vangen of ze zoeken een ander huis.
Tenzij je ongewervelde dieren zoals insecten, spinnen, larven, pissebedden, slakken, wormen, motten, muggen en kakkerlakken, maar ook gewervelde dieren zoals hagedissen, jonge muizen en aas eet, hoef je voor een spitsmuis je eten niet op te bergen ;)

Veldmuizen en huismuizen gaan wel op zoek naar eten in de keuken.

leuke beestjes zijn het wel, helaas denkt mijn vrouw er anders over :P
Het is leuk om rustig te gaan zitten en te wachten tot ze tevoorschijn komen.
Ik heb een spitsmuis in mijn schuur/overkapping wonen.
Gelukkig zit hij in de wand tussen de schuur en de buren in.
Dus ik heb er geen last van. De uitwerpselen verraden dat het een spitsmuis is, doordat ze flink groter zijn dan muizenkeutels en restjes insect hebben.

op het terras in de haardhout stapel wonen (denk-ik) veldmuizen, deze zie je door het gras springen en rondscharrelen onder de boom waar vogelvoer in hangt.

In huis hadden we voorheen ook muizen, deze heb ik wel gevangen met muizenvallen.
Toen er een door de woonkamer liep toen we tv zaten te kijken en ons zat aan te kijken was de maat vol bij mijn vrouw :P

We hebben geen etenswaren liggen in huis, maar een oud huis met veel gaten en kieren wat ideaal is.
Door kleine kinderen liggen er wel eens kruimels onder de tafel, deze zuigen we elke keer na het eten weg.

Niet dat jullie denken dat ik in een griebus hol woon ;)

[ Voor 39% gewijzigd door FRANQ op 30-01-2024 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:15
FRANQ schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:46:
[...]

Tenzij je ongewervelde dieren zoals insecten, spinnen, larven, pissebedden, slakken, wormen, motten, muggen en kakkerlakken, maar ook gewervelde dieren zoals hagedissen, jonge muizen en aas eet, hoef je voor een spitsmuis je eten niet op te bergen ;)

Veldmuizen en huismuizen gaan wel op zoek naar eten in de keuken.

leuke beestjes zijn het wel, helaas denkt mijn vrouw er anders over :P
Het is leuk om rustig te gaan zitten en te wachten tot ze tevoorschijn komen.
Ik heb een spitsmuis in mijn schuur/overkapping wonen.
Gelukkig zit hij in de wand tussen de schuur en de buren in.
Dus ik heb er geen last van. De uitwerpselen verraden dat het een spitsmuis is, doordat ze flink groter zijn dan muizenkeutels en restjes insect hebben.

op het terras in de haardhout stapel wonen (denk-ik) veldmuizen, deze zie je door het gras springen en rondscharrelen onder de boom waar vogelvoer in hangt.

In huis hadden we voorheen ook muizen, deze heb ik wel gevangen met muizenvallen.
Toen er een door de woonkamer liep toen we tv zaten te kijken en ons zat aan te kijken was de maat vol bij mijn vrouw :P

We hebben geen etenswaren liggen in huis, maar een oud huis met veel gaten en kieren wat ideaal is.
Door kleine kinderen liggen er wel eens kruimels onder de tafel, deze zuigen we elke keer na het eten weg.

Niet dat jullie denken dat ik in een griebus hol woon ;)
Vogelvoer bij dat griebus hol blijven ophangen zal ook niet zorgen dat het er minder worden :)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1