Vraag over accu vs adapter in Lenovo Thinkpad P16s Gen 2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achtendertig
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-08 15:37
Ik ben van plan om een Lenovo P16s Gen 2 aan te schaffen. In de configurator liep ik tegen een onduidelijkheid aan. Eerst heb ik de handleiding en productinformatie geraadpleegd en daarna de klantenservice. In contact komen met de klantenservice viel overigens niet mee en toen ik eindelijk iemand te pakken had, kreeg ik geen antwoord op mijn vraag en werd het contact zomaar spontaan verbroken.

Daarom probeer ik het maar even hier.

Waar het om gaat...
De laptop in kwestie ( 21HKCTO1WWNL3 ): https://www.lenovo.com/nl...6-inch-intel)/len101t0065

In deze configurator kan ik naast de standaard 52,5 Wh ook een 86 Wh accu kiezen. Als ik de 86Wh accu selecteer, heb ik de keuze uit twee 65W opladers en één 135 oplader. Alledrie zijn USB-C.

Voor mij suggereert dit dat een 65W oplader prima zou moeten werken in deze configuratie. De handleiding geeft het volgende aan:

Battery**
Integrated Li-Polymer 52.5Wh battery, supports Rapid Charge (charge up to 80% in 1hr)•
Integrated Li-Polymer 86Wh battery, supports Rapid Charge (charge up to 80% in 1hr) with 135W AC adapter

Dit interpreteer ik als: met een 86Wh batterij kun je met zowel 65W als 135W opladen. Met de 135W lader gaat het alleen een stuk sneller.

Is dit de juiste conclusie? Ik gebruik op mijn werkplek namelijk regelmatig beeldschermen met usb-c aansluiting waarop 65W power delivery zit. Gaat dit gewoon werken als ik de 135W adapter laat meeleveren?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Achtendertig op 12-01-2024 17:18)

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ja. Besef wel dat sneller opladen ook, plat gezegd, sneller slijten betekent.

De basis 65W is wat lomper. De andere 2 zijn platter.

Als je veel op 1 plek zit, hoef je niet snel toch?

Als je hele dagen aan de lader hangt, zet dan bij voorkeur de optie aan om niet 100% te laden. Dat komt je accu ten goede.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online

Als je hele dagen aan de lader hangt, zet dan bij voorkeur de optie aan om niet 100% te laden. Dat komt je accu ten goede.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achtendertig
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-08 15:37
Boeryepes schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:03:

Dank je wel voor je reactie!

Ik zit inderdaad vooral op 1 plek, maar ik vind het ook wel prettig om snel te kunnen laden wanneer het nodig is. Is het niet zo dat het alleen schadelijk is voor je accu wanneer je daadwerkelijk zo snel oplaadt? Als hij 100% is (of eventueel op een lagere setting), pakt hij dan niet gewoon wat hij nodig heeft om het op peil te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Snelladen is een instelling in de Lenovo Software