Mandrake of redhat

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:25
Voor school moet ik samen met een groepje een linux bak installeren

ik wil mandrake installeren maar de rest van mijn groepje wil Redhat (word ondersteund door de leerraar)

Nu wilde ik meniningen en als het even kan benchmarks van de twee linux os sen om uit te zoeken welke nou beter is naar mijn idee dus mandrake

Specs

• ShadowBumble
  • Laatst online: 08:22

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Al je van veel updaten houd RedHat maar zelf had ik Mandrake derop staan is leuk voor beginners en om mee te starten .....

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:38

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

mandrake heeft i586 voorgecompilede packages. zou een snelheidsvoordeel kunnen zijn.

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

Verwijderd

beetje off topic maarre kun je Redhat ook op een windows partitie installeren? Net zoals Mandrake. Vind ik wel makkelijk...

Verwijderd

Nee, heeft een eigen bestands systeem nodig... kan dus niet op windows partitie geinstalled worde

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 16:43 schreef The_YellowDog het volgende:
Nee, heeft een eigen bestands systeem nodig... kan dus niet op windows partitie geinstalled worde
hmmm minder, ik heb weinig zin om weer m'n partities overhoop te gooien. Dan blijf ik nog maar ff bij Mandrake 8.0

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Linux op fat. Ja tuurlijk dat vind ik echt heel triest. ext2fs is er niet voor niks. Ik koop ook geen auto met fietsbanden.

[deze advertentieruimte is te koop]

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Met als verschil dat een auto met fietsbanden niet kan en linux met FAT wèl :)
Maar aan te raden is dat inderdaad niet.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Ieuw bah.... Als je GNU/Linux op vfat installed, heb je dus totaal geen permissie-beperking.

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Op vrijdag 07 september 2001 18:55 schreef Groot-Moefti het volgende:
Linux op fat. Ja tuurlijk dat vind ik echt heel triest. ext2fs is er niet voor niks. Ik koop ook geen auto met fietsbanden.
Doe ik toch iets verkeert :z

• sharky_
  • Laatst online: 02-04-2021

sharky_

[AbC]

redhat, zeker weten, deze roeleert boven alles..

edit:

Ook al lijkt mandrake er veel op

[AbC]

• albiez
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:24
Ja gewoon redhat installen, mandrake is leuk, maar voor redhat is er veel meer support. Via je leraar en ook op internet is er veel meer te vinden over redhat dan over mandrake.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Eh?

Ik dacht dat Mdk aardig RH compliant is.
En qua support, omdat je leraar het "ondersteunt" vind ik de minst goede reden om je keuze te bepalen.

Waar ga je die installatie voor gebruiken?
Stel dat eerst vast en kijk dan of en hoeveel je support nodig hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Het is voor school, ik neem aan dat je er dus van moet leren.....

Ik vraag me dan uberhaupt af waarom mandrake zelfs maar is toegestaan....... |:( Leer je ab_so_luut niks van. Redhat tegenwoordig ook steeds minder maar nog wel iets....

Eigenlijk zou van school uit debian of slack de enige toegestane keuze mogen zijn (evt. LFS erbij)

• Bananenplant
  • Laatst online: 07:38

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Op vrijdag 07 september 2001 22:09 schreef beelzebubu het volgende:
Leer je ab_so_luut niks van.
hangt dat niet van je eigen keuze af? je hoeft dat fancy spul niet te gebruiken. het is alleen wel handig als je er langs de harde weg niet komt/de boel verneukt etc.

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• banaan-X
  • Niet online
Ik vond Mandrake 8.0 wel baggertraag op mijn P3-500, ik heb nu een Duron800@950, dus het zal straks (als ik linux weer eens installeer) wel sneller zijn, maar ik ga dan denk ik toch RedHat weer nemen.
Maar ik ben idd erg benieuwd naar een benchmark tussen Mandrake, RedHat en Suse (nieuwste versies uiterraard) met KDE 2.2 en GNOME 1.4(? is dat de nieuwste?).

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:40
Mandrake installeren is echt supermakkelijk daar heb je geen hulp bijn nodig. Zelfs als je nog nooit met linux gewerkt hebt is de installatie geen enkel probleem.

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 11:22 schreef Pc123 het volgende:
Mandrake installeren is echt supermakkelijk daar heb je geen hulp bijn nodig. Zelfs als je nog nooit met linux gewerkt hebt is de installatie geen enkel probleem.
De installatie van RedHat 7.1 is dan niet makkelijk? :? Ik zou niet weten wat ze daar nou nog makkeijker aan kunnen maken... Zelfs de firewall stel je meteen bij de installatie ff in. Dat heeft Mandrake weer niet, alhoewel die installatie er wel wat mooier uitziet.
Dus voor installatie maakt het wat mij betreft echt niet uit of je mandrake of redhat neemt.

• venomous
  • Laatst online: 03-06 22:25
Ok bedankt voor jullie meningen

Specs

Pagina: 1