Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliepke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 16:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpOZLZ_ffDRbW9gkrHkqozloBnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzxr8yaR2SeT360FmdBliaR5.jpg?f=fotoalbum_large

Onder de cv zitten een aantal kraantjes en er gaat iets niet goed.

De rode 3 bar drupt continu.
De zwarte knop drie leidingen naar rechts spuit wat water als je ergens in huis een kraan openzet en dan bij het sluiten.

Dit hoort vast niet zo: kan ik hier zelf wat aan doen?

Achtergrond: We zijn hier net een paar dagen komen wonen en er kwam een putlucht uit de muurkast en ik denk dat de zwanenhals die hierbij hoort leeg stond. Ik heb dus wat water daarin proberen te gieten en heb toen vast even tegen het rode kraantje gezeten. Naar links of rechts draaien resulteert beide in een (hete) sproeier. Toen heb ik de slang verplaatst van het rechter zwarte kraantje naar de rode kraan links, omdat hij niet meer stopt met druppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:38
Volgens mij is het van links naar rechts:
1. Zwarte condensafvoer
2. Aanvoer warm cv water met overdrukventiel. -> Is er daadwerkelijk overdruk of is het ventiel defect?
3. Heet tapwater
4. Gas
5. Koud tapwater met een aftapkraan? Klinkt als een uitgedroogd rubbertje als dat lekt.
6. Retourwater CV.

Beetje jammer dat je dit zo opgeleverd krijgt. Hang een nieuwe CO melder op en plan een onderhoudsbeurt in.

[ Voor 7% gewijzigd door Kanoet op 11-01-2024 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byorn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:18
De rode 3bar overdruk ventiel had je beter niet bediend. Deze is er voor wanneer de druk in de installatie te hoog wordt, dat deze hier lozen. Als deze eenmaal dienst gedaan hebben ofwel door over druk of door zelf eraan te draaien blijven ze vaak druppen en moet je hem vervangen.

De zwarte kraan, is je inlaat combinatie en deze heeft ook een ventiel die een beetje water loost als de cv ketel warm tap water gaat maken en je water door de verhitting uit wil gaan zetten.

ik denk dat beiden nu wel toe zijn aan vervanging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Inlaatcombinatie en overstort laten vervangen.
En de gaskraan op de juiste wijze monteren, die zit nu op zijn kop 8)7

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aan die gele ketelrmof van de gasleiding hangen zo te zien ook druppels water dus het lijkt er op dat de CV-ketel intern ook al langer ergens een lekkage heeft (met wat geluk alléén de automatische ontluchter?).

Misschien beter om er een CO-Vrij gecertificeerde CV monteur bij te laten komen om heel die installatie 'even' te laten servicen. Afhankelijk van de rest van de installatie inc. de volledige rookgasafvoer kan dat overigens wel eens een erg duur grapje gaan worden. Wettelijk gezien mag er sinds April 2023 zonder certificering niet meer aan zo'm installatie gewerkt worden, ook niet door de eigenaar/bewoner.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 11-01-2024 19:16 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
sowieso heeft t wel al langer lekkage gehad... die groene bloemkolen groeien er niet na 1x een beetje water...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliepke
Bedankt voor alle tips en informatie. De cv heeft nog een beurt gehad in November...

Gezien we nieuw zijn... Wellicht overstappen naar een ander bedrijf?
Iemand een aanrader voor Amsterdam? (centrum/Oost)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
zit nog eens goed naar de foto te kijken... en het lijkt dat er op de gasleiding, onder de ketel (die gele ring) lijkt er een waterdruppel te hangen?

nu kan dit zijn omdat dit er tegen aan gesproeid is door de inlaat combinatie... maar zou het zelf nog even een keer goed checken... want als dat water wel uit de ketel komt...

en verder hoe oud is de ketel?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lekt het ook bij de koppelingen of alleen daar waar het water uit hoort te komen indien er iets aan de hand is? Wanneer het bij de koppelingen ook lekt: even natrekken en zorgen dat de boel goed vast zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SMSfreakie schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:39:
zit nog eens goed naar de foto te kijken... en het lijkt dat er op de gasleiding, onder de ketel (die gele ring) lijkt er een waterdruppel te hangen?

nu kan dit zijn omdat dit er tegen aan gesproeid is door de inlaat combinatie... maar zou het zelf nog even een keer goed checken... want als dat water wel uit de ketel komt...

Da's eigenlijk precies wat ik eerder ook al aanhaalde en gezien de groene koperoxidatie op de koperen leidingen én de witte aanslag op de gegalvaniseerde stalen leidingen speelt dat lekken daar al gedurende langere tijd (en komt het dus niet alleen door de lekkage welke nu door de TS veroorzaakt is).

Nou kun je die oxidatie met wat Brasso (of azijn) netjes weg gaan poetsen maar beter laat de TS de oorzaak wegnemen. Ik ben overigens wel benieuwd naar een foto van de volledige CV-Ketel incl. rookgasafvoer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliepke
Will_M schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:03:
[...]

Da's eigenlijk precies wat ik eerder ook al aanhaalde en gezien de groene koperoxidatie op de koperen leidingen én de witte aanslag op de gegalvaniseerde stalen leidingen speelt dat lekken daar al gedurende langere tijd (en komt het dus niet alleen door de lekkage welke nu door de TS veroorzaakt is).

Nou kun je die oxidatie met wat Brasso (of azijn) netjes weg gaan poetsen maar beter laat de TS de oorzaak wegnemen. Ik ben overigens wel benieuwd naar een foto van de volledige CV-Ketel incl. rookgasafvoer >:)
U vraagt, wij draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvCXWoWhjwEZjtUSfjYt0BAeP9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NcU0mhLTL9Xvjbd2Nwg63kB5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVF_Kw9_uQVtUSLPodXjFVJaL84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BT1Cllhh1qLWnD8ygzFYai7w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_WeKSx3H28p0uwksKfg7m7lPPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYfFaONufvk7nvB2j8300cQw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliepke
SMSfreakie schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:39:

Oudste onderhoudsstickers is van 2018. Volgens Funda 2016, wat wel kan kloppen met 't intrekken van de vorige bewoonster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Das nog wat te "jong" om hem eigenlijk af te schrijven.. maar ik zou zeker wel even checken dat er echt ook geen water uit de ketel komt... een nieuwe overstort en een inlaat combinatie ist geld niet (en mag je volgens mij nog wel zelf vervangen)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De rookgasafvoer ziet er ansich ook gewoon goed uit (in ieder geval zijn er de juiste materialen gebruikt). Enige waar daar nu zo te zien een 'afkeur' op gegeven kan worden is het feit dat de kanalen niet gebeugeld zijn. Ik doe daarbij even de aanname dat de uitvoer op het dak ook van het juiste type is.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 13-01-2024 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Probeer hem nog een keer een volledige draai te geven, dan zal er even wat meer water uitkomen, maar goede kans dat ie daarna wel dicht klapt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliepke
Will_M schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 08:23:
De rookgasafvoer ziet er ansich ook gewoon goed uit (in ieder geval zijn er de juiste materialen gebruikt). Enige waar daar nu zo te zien een 'afkeur' op gegeven kan worden is het feit dat de kanalen niet gebeugeld zijn. Ik doe daarbij even de aanname dat de uitvoer op het dak ook van het juiste type is.
Thanks.
Hij gaat niet naar 't dak, denk ik, maar naar voren. Is een appartement met twee verdiepingen uit de jaren 70. En op de galerij zie ik bij ieder appt pijpjes naar voren gaan waarbij ik zie dat ze bij de meeste flink gebruikt worden.
Pagina: 1