Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 19:37
Om de opbrengst van onze zonnepanelen te monitoren heb ik de Homewizard kWh meter in de groepenkast gemonteerd volgens de handleiding. Wifi werkt naar behoren en alle relevante gegevens worden in de app getoond. De meter werkt dus naar behoren, echter de teller van de meter blijft op 0 staan. Hierbij heb ik de instellingen van de meter niet gewijzigd, boven in het display staat 'imp'. Wijzig ik deze instelling naar 'exp' geeft de teller wel de opgewekte stroom aan, maar zijn de grafieken in de app verdwenen.
Wie weet wat hier fout gaat en heeft de oplossing voor mijn probleem?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvR
Probleem opgelost.
Homewizard stuude mij aanvullende informatie. In de app moest bij de kWh meter het totaal vermogen worden aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper1988
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-04-2024
Waar kan ik die optie vinden mijne blijft ook op 0 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvR
Excuus voor de late reactie. In de app moet je bij kWhmeter - instellingen - display - meterstanden de instelling totaal vermogen aanvinken. Hierna werkt de meter in de app naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvschinkel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-03 23:27
Goedemorgen,

Ik heb een vergelijkbaar, maar toch net ander probleem. Ik heb de buitenunit van mijn warmtepomp aangesloten via deze 1fase kWh meter van homewizard. De verbinding is uitstekend, en er wordt ook iets gemeten maar het klopt duidelijk niet. Het verwachte verbruik is typisch ordegrootte 1-3 kW, met wat brede pieken en brede dalen, en wat ik meet is continu 8 watt teruglevering. Zie screenshot. Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hprWGTAEif0VAhzM5eYCwa4Am9w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pk4ZeG0flzQFSvAeBZ3d8ANw.png?f=fotoalbum_large