Occasion stationwagen kopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-tijn
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13-01-2024
Hallo allemaal,

Ik heb jullie kennis, ervaring en advies nodig bij de aanschaf van onze nieuwe auto.
Mijn vrouw, ik en toekomstige gezinsuitbreiding zijn op zoek naar een tweede hands stationwagen.
We rijden ongeveer 20.000km per jaar, voornamelijk woon werk verkeer en dus snelweg en een zuinige auto geniet dan ook de voorkeur.
We gaan vaak met een (grote) tent op vakantie (in de bergen) en nemen dan ook de racefietsen mee dus een trekhaak is wel prettig. iets van trekkracht is in de bergen ook wel lekker.

We willen er wel een paar jaar mee vooruit kunnen en zijn dus ook op zoek naar een betrouwbare auto, welke bijvoorkeur niet te veel kilometers heeft gereden.
We hebben een budget van rond de 15K, maar voor de juiste reden kan de portemonee getrokken worden.
We kijken dan ook vooral naar benzine. Diesel is momenteel te onzeker en we rijden er denk ik dan te weinig voor en hybrides zijn nog wat duur. We hebben geen thuislaadmogelijkheid.

Uiteraard hebben we zelf ook gekeken en we kwamen op de volgende modellen.
- Een Ford Focus Wagon, dan wel met 125 pk motor en het model uit 2018-2019. Mooie auto, van wat ik lees rijdt deze erg fijn, redelijk zuinig, goede opties vaak en deze is wel te vinden met <100K rond dit bedrag. Ik twijfel alleen over de betrouwbaarheid van deze motor en met name ook de trekkracht.

- Een Opel Astra sports tourer. Vindt het een minder mooie auto, maar is wel betrouwbaar, ook iets meer pk (150), qua ruimte ongeveer hetzelfde en iets goedkoper.

- Een Peugot 308 SW (mijn vrouw wil geen franse auto, maar hoe reeel is dat nog?). Verder ook zeer vergelijkbare auto.

En als laatste:
Een toyota corolla hybrid. Deze is alleen wel een stuk duurder.

Zijn dit allemaal goede auto's en maakt het dus niet veel uit en gaat het om smaak? Is er een model wat je absoluut niet zo doen? Toch even de portemonee trekken voor een (stuk) duurdere toyota corolla?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:32

-tom-562

Oliesjeik

Toyota Prius Hybride station? Dat zou mijn eerste keuze zijn.
Zuinig en superbetrouwbaar

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 00:44
Waar ik meteen aan denk is een Volvo V60 (bvb https://www.autoscout24.n...m=copy&utm_campaign=share)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Trekkracht in de bergen is fijn, maar als dat maar 1x per jaar is kun je je afvragen hoe dat je keuze moet beïnvloeden. Ik heb ooit met een Fiat 500 in de bergen gereden en dat ging op zich ook gewoon prima. Je komt echt wel boven.

Verder heeft elke auto(merk) wel z'n eigenaardigheden of problemen waar je even rekening mee moet houden. Ik heb zelf een Astra J en K gehad, op welke heb jij een oogje?