Advies soundbar met wireless speakers (uitbreidbaar? )

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-07 08:49
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een soundbar met wireless speakers.

Wat is je budget?
Rond de 1000 euro, mag eventueel iets meer zijn bij het juiste product :)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb momenteel niets, maar voornamelijk voor TV/Film/Series.

Wat heb je zelf al gevonden?
Harman Kardon Citation Multibeam 1100 https://www.harmankardon....ers#brwseAll=true&start=1
Maar daar kan ik bij mijn weten enkel "Tower" speakers op aansluiten, qua formaat zoek ik iets in de trend van de "One MkIII" ,wellicht de citation surround?

Idealiter zouden de speakertjes rondom de hoekbank moeten komen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Geen vragen meer "eisen" kleinere draadloze speakers dei er ook nog mooi uitzien het liefste. Ik laat me graag adviseren.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:38
Yamaha True X Bar 50 + Yamaha True X Speaker WS-X1A.

Is in verschillende kleuren beschikbaar, tevens loopt er momenteel een cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
Uiteindelijk heb ik in verschillende winkels verschillende merken beluisterd, en is mijn keuze op de Sonos Arc gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:25
demokert schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:39:
Uiteindelijk heb ik in verschillende winkels verschillende merken beluisterd, en is mijn keuze op de Sonos Arc gevallen.
Hoe ga je daar draadloze speakers aan koppelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wekko306 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:45:
[...]

Hoe ga je daar draadloze speakers aan koppelen dan?
Een paar Sonos One's als achterspeakers aanwijzen? Ik weet het niet meer zeker, maar ik dacht dat dat mogelijk was.

Bij Denon is zoiets ook mogelijk. Ik had de Heos Home 550 in combinatie met twee Heos 150's als achterspeakers waarbij dit werkte. De geluidskwaliteit voor muziek viel me echter dusdanig tegen (komende van een Denon AVR-X2000 met twee Monitor Audio Silver RX speakers), dat ik een modernere versterker heb gekocht (AVR-X2700H) met DAB en multiroom ondersteuning. Nadeel daarvan is dat de Monitor Audio's niet zo geschikt zijn voor spraak; daarvoor is een soundbar waarschijnlijk beter.

edit: ja dat is blijkbaar inderdaad mogelijk door ze te groeperen, al zijn de One's blijkbaar ook opgevolgd door nieuwere modellen? De Arc zelf claimt echter ook Dolby Atmos na te kunnen doen, dus misschien is het niet nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door gwystyl op 13-01-2024 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:25
gwystyl schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:48:
[...]

Een paar Sonos One's als achterspeakers aanwijzen? Ik weet het niet meer zeker, maar ik dacht dat dat mogelijk was.

Bij Denon is zoiets ook mogelijk. Ik had de Heos Home 550 in combinatie met twee Heos 150's als achterspeakers waarbij dit werkte. De geluidskwaliteit voor muziek viel me echter dusdanig tegen (komende van een Denon AVR-X2000 met twee Monitor Audio Silver RX speakers), dat ik een modernere versterker heb gekocht (AVR-X2700H) met DAB en multiroom ondersteuning. Nadeel daarvan is dat de Monitor Audio's niet zo geschikt zijn voor spraak; daarvoor is een soundbar waarschijnlijk beter.
Ah dat kan ja, maar bij draadloos dacht ik aan speakers op accu en dus zonder stroomkabel. Zoals de door @Freshouttheoven aangeraden Yamaha optie. Of bv een JBL Bar 1000 ofzo, waar de draadloze surround speakers van de soundbar losgekoppeld kunnen worden en je ze dan achter de bank neerlegt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
Het is inderdaad mogelijk om aparte speakers hiervoor aan te schaffen en deze in een groep te plaatsen. Dus eigenlijk precies wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt evt. ook Ikea Symfonisk speakers (ook van Sonos) gebruiken als rear speakers. Scheelt toch weer de helft van het geld en voor alleen surround voldoen die ook prima. Heb dat zelf ook en surround in films klinkt erg goed. Ook bij gewoon tv kijken doen die achterspeakers mee om het stereoeffect te versterken. Ik zou niet meer zonder willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
Palomar schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:44:
Je kunt evt. ook Ikea Symfonisk speakers (ook van Sonos) gebruiken als rear speakers. Scheelt toch weer de helft van het geld en voor alleen surround voldoen die ook prima. Heb dat zelf ook en surround in films klinkt erg goed. Ook bij gewoon tv kijken doen die achterspeakers mee om het stereoeffect te versterken. Ik zou niet meer zonder willen :)
Oh dat is interessant! Heb je een linkje voor me welke speakers dat zijn? En hoe is de kwaliteit volgens jou?

[ Voor 3% gewijzigd door demokert op 15-01-2024 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
demokert schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:51:
[...]

Oh dat is interessant! Heb je een linkje voor me welke speakers dat zijn? En hoe is de kwaliteit volgens jou?
Deze bijvoorbeeld: https://www.ikea.com/nl/n...art-smart-gen-2-50506573/ . Die heb ik ook.

Maar er zijn ook Symfonisk speakers in de vorm van een lamp of schilderij. Die werken volgens mij ook als rear speaker, maar zou je voor de zekerheid even moeten uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
Ok, en hoe ervaar je de kwaliteit van het geluid ? Merkbaar verschil in zuiverheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
demokert schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:08:
Ok, en hoe ervaar je de kwaliteit van het geluid ? Merkbaar verschil in zuiverheid?
Voor surround zijn die symfonisks prima. Als je er ook muziek over gaat afspelen (je kunt in Sonos instellen dat muziek van bijv. Spotify volledig door alle speakers wordt afgespeeld) dan klinken de Sonos ONE's (of Era tegenwoordig) wel wat beter (al zijn de Symfonisks zeker niet slecht). Het is dan aan jezelf te bepalen of je dat de 200+ euro meerprijs waard vindt. Zijn ook wel genoeg reviews te vinden waarin men dit vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
Dank je wel voor je antwoord, ik ga me er zeker eens in verdiepen!
Pagina: 1