• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 15:53

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Wat zijn nou de voordelen van een palmtop als een Palm 505 / Visor Prism ten opzichte van een PocketPC als de iPaq/Jornada/Cassiopeia ?

De voordelen andersom kan ik me namelijk goed indenken, maar wat zet mensen ertoe aan om voor dat (bedrag 1250 enerzijds tegen 1400 gulden anderzijds) een in mijn ogen beperktere palm te kopen. Looks? Softwareaanbod?

ps. dit is geen flame maar ik ben gewoon benieuwd
ook ben ik niet van plan een van beiden te kopen ($$$$)

Verwijderd

sorry hoor.. kan je de search niet gebruiken?

er zijn nu 10 van dit soort topics..

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:56
Op vrijdag 07 september 2001 15:59 schreef Razorfist het volgende:
Wat zijn nou de voordelen van een palmtop als een Palm 505 / Visor Prism ten opzichte van een PocketPC als de iPaq/Jornada/Cassiopeia ?

De voordelen andersom kan ik me namelijk goed indenken, maar wat zet mensen ertoe aan om voor dat (bedrag 1250 enerzijds tegen 1400 gulden anderzijds) een in mijn ogen beperktere palm te kopen. Looks? Softwareaanbod?

ps. dit is geen flame maar ik ben gewoon benieuwd
ook ben ik niet van plan een van beiden te kopen ($$$$)
Vooral formaat

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:49
De palm m505 is dus echt een behoorlijk stuk kleiner en lichter dan de ipac. Dit zorgt er voor dat ik m'n palm echt altijd bij me heb. Daarnaast heeft de palm een uitbreidings slot voor mmc/sdd kaartjes terwijl wanneer je een uitbreiding voor de ipaq wil kopen meteen een uitbreiding krijgt die je achterop de ipaq moet bevestigen waardoor deze nog dikker wordt.

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 14:01
Heb ik nog een vraagje, je zegt dat je hem altijd bij je hebt. Heb je dan een tas ofzo bij je, of heb je hem altijd in je jas- / broekzak?

Verwijderd

Mijn iPAQ zit in mijn broekzak of in de binnenzak van m'n jas.

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:49
Op vrijdag 07 september 2001 20:22 schreef The Spider het volgende:
Heb ik nog een vraagje, je zegt dat je hem altijd bij je hebt. Heb je dan een tas ofzo bij je, of heb je hem altijd in je jas- / broekzak?
me palm zit meestal in me broekzak.

• Arthur
Op vrijdag 07 september 2001 20:22 schreef The Spider het volgende:
Mijn Palm zit soms in de borstzak van m'n overhemd (als ik er een aanheb), anders in een broekzak of de binnenzak van m'n jas. In m'n tas nooit, en das maar goed ook aangezien ik afgelopen woensdag m'n tas in de trein had laten liggen |:(

Voordeel van de m505 is dat hij echt overal in past, daarom neem je hem echt vrijwel altijd overal mee naar toe.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 12:20 schreef ArthurS het volgende:

[..]

Mijn Palm zit soms in de borstzak van m'n overhemd (als ik er een aanheb), anders in een broekzak of de binnenzak van m'n jas. In m'n tas nooit, en das maar goed ook aangezien ik afgelopen woensdag m'n tas in de trein had laten liggen |:(

Voordeel van de m505 is dat hij echt overal in past, daarom neem je hem echt vrijwel altijd overal mee naar toe.
Yup.. hetzelde geld voor m'n ipaq.. past ook en neem ik ook overal mee naar toe.. r0x

• Arthur
Op zaterdag 08 september 2001 14:09 schreef cyberjoy het volgende:

[..]

Yup.. hetzelde geld voor m'n ipaq.. past ook en neem ik ook overal mee naar toe.. r0x
Het was ook niet mijn bedoeling te suggereren dat het met de m505 wel kan en met de iPaq niet hoor :)

* Arthur vindt de iPaq ook een schitterend apparaat, maar wilde graag het kleinste beschikbaar

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 17:36 schreef ArthurS het volgende:

[..]

Het was ook niet mijn bedoeling te suggereren dat het met de m505 wel kan en met de iPaq niet hoor :)

/me vindt de iPaq ook een schitterend apparaat, maar wilde graag het kleinste beschikbaar
Euh? ik zeg toch ook niets? :) M505 vind ik ook phat dingetje :) (heb ipaq genomen voor o.a. mp3's.. )

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 21:33
Op zaterdag 08 september 2001 17:49 schreef cyberjoy het volgende:

[..]

Euh? ik zeg toch ook niets? :) M505 vind ik ook phat dingetje :) (heb ipaq genomen voor o.a. mp3's.. )
kan met m505 ook :P

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 20:32 schreef DSC het volgende:

[..]

kan met m505 ook :P
nope..

• Insano
  • Laatst online: 17-02 21:33
dan niet :)

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

kan het wel of kan het niet :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

het kan niet op de palm 505.. wel op de ipaq (of pocketpc's).

• Arthur
Op zaterdag 08 september 2001 22:58 schreef cyberjoy het volgende:
het kan niet op de palm 505.. wel op de ipaq (of pocketpc's).
Klopt inderdaad, MP3's afspelen kan standaard niet op de m505. Er schijnt wel een module voor in ontwikkeling te zijn, maar die moet je los kopen en dergelijke dus dat maakt het geheel alleen maar duurder. Voor multimedia moet je echt bij pda's met PocketPC zoals de iPaq zijn.

BTW cyberjoy, ik bedoelde niet dat je er iets over zei, wilde mezelf alleen even duidelijk maken :) ("Euh? ik zeg toch ook niets?")

• Aaargh!
  • Laatst online: 14-03 23:14

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Waarom zou je multimedia willen op een PDA :?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 00:44 schreef Aaargh! het volgende:
Waarom zou je multimedia willen op een PDA :?
Is lekker voor in de tram/trein.. zit lekker mp3's te luisteren en beetje de avantgo'en.. perfect :)

• Aaargh!
  • Laatst online: 14-03 23:14

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op zondag 09 september 2001 10:55 schreef cyberjoy het volgende:

[..]

Is lekker voor in de tram/trein.. zit lekker mp3's te luisteren en beetje de avantgo'en.. perfect :)
AvantGo heb ik ook op m'n Palm.
en ik zit niet zo vaak (lees: bijna nooit) in de bus/trein :)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• ZeRoC00L
  • Niet online
Deze module is er voor je palm om MP3's af te spelen:

https://store.palm.com/Catalog/productdetails.asp?productnr=5231&parent=2019&type=1

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• mr_obb
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Er zijn verschillende voordelen voor van een Palm te verzinnen.

(Ik verkoop die dingen al 4 jaar en doe dus al 4 jaar niets anders dan de hele dag met die dingen spelen, nou ja in het weekend dan.)

1. Batterij gaat veel langer mee.
2. Palm OS in plaats van >>Microsoft<< PocketPC. Loopt een stuk stabieler
3. Formaat. Palm m505 is een stuk kleiner dan een iPaq of Jornada of Casiopeia.
4. Palm m505 is volledig gebouwd in Alu. Ipaq is minder stevig. Jornada is wel stevig, maar groot, zwaar en duur.
5. Uit ervaring weet ik dat je hem in een plee kan laten vallen, hem er weer uit vissen :'( en weer aan kunt zetten. Heb ik met andere merken nog niet geprobeerd (mag niet van mijn baas :? )
6. veel meer software beschikbaar.

En toen wist ik het niet meer.
De andere merken hebben ook ieder hun individuele voordelen, maar als je die wilt weten moet je ze eerst maar een tijdje gaan testen :P

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 21:56 schreef mr_obb het volgende:
Er zijn verschillende voordelen voor van een Palm te verzinnen.

(Ik verkoop die dingen al 4 jaar en doe dus al 4 jaar niets anders dan de hele dag met die dingen spelen, nou ja in het weekend dan.)

1. Batterij gaat veel langer mee.
boeie, mijn ipaq gaat iedere avond toch in de lader
2. Palm OS in plaats van >>Microsoft<< PocketPC. Loopt een stuk stabieler
boeie, pocketpc is ook stabiel.. natuurlijk loopt het wel is vast maar dat is incidenteel (net zoals bij palm).
3. Formaat. Palm m505 is een stuk kleiner dan een iPaq of Jornada of Casiopeia.
scheelt niet veel..
4. Palm m505 is volledig gebouwd in Alu. Ipaq is minder stevig. Jornada is wel stevig, maar groot, zwaar en duur.
Sja.. iets zwaarder :) .. maar je kan er dan ook wel meer mee
5. Uit ervaring weet ik dat je hem in een plee kan laten vallen, hem er weer uit vissen :'( en weer aan kunt zetten. Heb ik met andere merken nog niet geprobeerd (mag niet van mijn baas :? )
moet ik hier nog reactie op geven? :) .. erg leuke optie voor palm gebruikers
6. veel meer software beschikbaar.
ik moet zeggen, ik kan alle software vinden die ik nodig heb..
En toen wist ik het niet meer.
De andere merken hebben ook ieder hun individuele voordelen, maar als je die wilt weten moet je ze eerst maar een tijdje gaan testen :P
vind ik ook.. voor sommigen is palm beter, voor anderen pocketpc..

:)
Pagina: 1