Toon posts:

star trek bord spel (roll playing)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger (ja toen ik nog jong en onschuldig was en al het andere beter, toen dus),

Vroeger dus, heb ik eens een spel gespeeld waarbij een ruimteslag tussen een federation ship en een klingon ship kan worden gespeeld.

Het bord was zes kantig en bestond uit zeshoeken (hoe kan je anders een spel spelen?) in het midden een zon.

Weet iemand waarover ik het heb en hoe heet dit spel dan?

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Nee, maar klinkt wel cewl :) kan je eindelijk eens de Picard maneuvre (bestaat (in startrek)echt) doen :P .

Steam

Verwijderd

Topicstarter
Even wat meer info:

In dat spel speel je 1 van de, eeeeuh, bemanningsleden van een ruimte ship. Afhankelijk van het aantal meespelende spelers heb je dus een kapitein, een roerganger, iemand voor de wapens, iemand voor de shields etc etc en dat dan voor elk ship (hmm, zouden ook meer dan 2 schepen mogelijk zijn, jummie).

De kapitein bepaald wat er ongeveer wordt gedaan (probeer die maan tussen ons en et andere ship te krijgen), maar de roerganger bepaald hoe ie gaat draaien. Ook bepaald een wapen dinges met wat en wanneer ie vuurt.

He, Žk heb weer zin om het te spelen.

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Je bedoelt waarschijnlijk Starfleet Battles; dat concept is overigens min of meer omgezet naar de PC in de vorm van Starfleet Command (twee delen).

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Op zaterdag 08 september 2001 13:58 schreef Nephilin het volgende:
Je bedoelt waarschijnlijk Starfleet Battles; dat concept is overigens min of meer omgezet naar de PC in de vorm van Starfleet Command (twee delen).
En ja ik moet zeggen ik vind hem nog steeds phat ! :P

dikzak