Inbouwreservoir wc vult ineens erg traag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 15:39
Woon inmiddels 7 jaar in een nieuwbouw woning en sinds vandaag doet zich wat raars voor met het vullen van de inbouw wc.

Normaliter hoor ik enkel wat gesuis van water en is het inbouwreservoir binnen 20 seconden gevuld. Sinds vandaag hoor ik ik het water druppelen in het reservoir en duurt het 8 minuten!

Heb het kleine paneeltje er af gekregen van de drukknoppen, maar kan niet echt iets zien. Er is niets veranderd, hoe kan dit ineens ontstaan en hoe los ik dit op?

Beste antwoord (via basjuhh op 11-01-2024 13:06)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51
Waarschijnlijk heb je (net als ik heb gehad) dit probleem:
YouTube: DIY Wisa XS toilet inbouwsysteem loopt nog maar langzaam vol: defect...

Dat membraam kun je inmiddels zelfs bij Gamma kopen van hun huismerk, zo vaak gebeurd dit blijkbaar.

En wat betreft alle tips mbt openbreken en de bovenkant kitten. De bovenkant van de tanks van inbouwtoiletten zijn dicht. Je kunt alles via dat gat vervangen achter de drukplaat.

[ Voor 19% gewijzigd door jongetje op 11-01-2024 13:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 10:34
Zou het te maken kunnen hebben met de vorst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
Vermoed het niet, wc is in de hal en heeft ook vloerverwarming. Alle kranen en wc boven doen het prima. Daarnaast hebben we het veel kouder gehad en geen problemen ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:07

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kalk en rotzooi die aankoekt die de vlotter traag laat opkomen waardoor er minder snel water in komt.

er zijn setjes om het binnenwerk te vervangen in de meeste gevallen en dan ben je het probleem wel kwijt.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 16:41
Klinkt als een defecte vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Inderdaad, een probleem met de vlotter. Op youtube staan filmpjes met uitleg hoe je deze verwijdert en checkt voor jouw type reservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
Betekent dit dat ik het inbouwreservoir moet uitbreken?
Fraggert schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:32:
kalk en rotzooi die aankoekt die de vlotter traag laat opkomen waardoor er minder snel water in komt.

er zijn setjes om het binnenwerk te vervangen in de meeste gevallen en dan ben je het probleem wel kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
basjuhh schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:39:

[...]
Als je daar zin in hebt kan dat. Kan ook gewoon door het bedieningspaneel te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
Ik hoop het, het gat is erg klein.. ik ga specifiek op zoek dan naar vlotter vervangen voor een wisa inbouwreservoir en kijken hoever ik zelf kom. Dank voor het antwoord.
Sethro schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:40:
[...]

Als je daar zin in hebt kan dat. Kan ook gewoon door het bedieningspaneel te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

basjuhh schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:39:

[...]
ik weet toch niet hoe dat bij jou allemaal zit.......merk, type......foto......

als jij niet bij dat spul kunt komen dan zul je allicht inderdaad moeten breken.

Meestal kom je een eind als je het bedieningspaneel kunt verwijderen maar als dat alleen maar zo'n klein knopje is dan gaat dat lastig worden.

zo'n compleet inbouw WC zal ik ook nooit kiezen, je bent geheid na 10 jaar de sjaak dat het spul open moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:27

Coach4All

I'm a Coach 4 All

(jarig!)
Fraggert schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:46:
[...]

ik weet toch niet hoe dat bij jou allemaal zit.......merk, type......foto......

als jij niet bij dat spul kunt komen dan zul je allicht inderdaad moeten breken.

Meestal kom je een eind als je het bedieningspaneel kunt verwijderen maar als dat alleen maar zo'n klein knopje is dan gaat dat lastig worden.

zo'n compleet inbouw WC zal ik ook nooit kiezen, je bent geheid na 10 jaar de sjaak dat het spul open moet.
Inderdaad, vaak zie je boven het reservoir een "plankje" betegeld. Dit zou ik nooit "voegen" maar juist "kitten". Dan kun je het "eenvoudig" opensnijden en er tenminste van alles aan onderzoeken/repareren.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Coach4All schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:50:
[...]

Inderdaad, vaak zie je boven het reservoir een "plankje" betegeld. Dit zou ik nooit "voegen" maar juist "kitten". Dan kun je het "eenvoudig" opensnijden en er tenminste van alles aan onderzoeken/repareren.
goede tip voor @basjuhh als hij het spul weer terug moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-09 09:41
Nou dit klinkt eerder als een defect membraan. Uitgedroogd rubber. Heb het in mijn vorige woning kort achter elkaar bij beide toiletten gehad, waren toen ook allebei 10-15 jaar oud. Vervangen ervan stelt echt niet veel voor.

Vervangen van membraan kan gewoon dmv bedieningspaneel los te maken. Dat spul is gemaakt om via dat gat gedemonteerd/vervangen te worden, het zou toch van de zotten zijn als je alles open zou moeten breken als er iets defect is?

Daarnaast kan het geen kwaad de tank (en daarmee de vlotter) eens goed te ontkalken.

Bij een defecte vlotter vult de tank niet helemaal of juist teveel waardoor er water via de 'overstort' terug de pot in komt.

[ Voor 10% gewijzigd door Aomi op 11-01-2024 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:39

Fanta

FordPerformance™️

Coach4All schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:50:
[...]

Van bovenaf kan je nergens bij, dus dit is geen goede tip helaas. Inbouwreservoirs zijn zo gemaakt dat je overal bij kan door het bedieningspaneel te verwijderen. Ja, dat gaat soms een beetje op de tast, maar het is goed te doen. Over het algemeen zijn er maar 2 onderdelen die na verloop van tijd vervangen moeten worden en dat zijn de vlotter en de bodemklep. Beide onderdelen zijn in vrijwel ieder inbouwreservoir goed te bereiken.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51
YouTube: DIY Wisa XS toilet inbouwsysteem loopt nog maar langzaam vol: defect...

Dat membraam kun je inmiddels zelfs bij Gamma kopen van hun huismerk, zo vaak gebeurd dit blijkbaar.

En wat betreft alle tips mbt openbreken en de bovenkant kitten. De bovenkant van de tanks van inbouwtoiletten zijn dicht. Je kunt alles via dat gat vervangen achter de drukplaat.

[ Voor 19% gewijzigd door jongetje op 11-01-2024 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
Het is exact dit inbouwreservoir. Ga vandaag eens bij de gamma/praxis langs om te kijken of ze het rubbertje hebben.

Nogmaals dank!
jongetje schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:59:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basjuhh
Vandaag de klus geklaard dankzij je post en duidelijke videoinstructie. Water niveau wat aangepast en ook direct knopje verstelt, want die bleef eens in de zoveel tijd hamgen omdat hij net een mm te kort was afgesteld.

Alles kosten iets meer dan een uur en goed zelf te doen.

Nogmaals dank!
jongetje schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:59:

Pagina: 1