We zijn al weer meer dan 5 jaar verder met mijn huidige gaming pc. Na kleine upgrades met de jaren is dit mijn huidig systeem:
CPU: Intel i7-8700K CPU @ 3.70GHz
GFX: NVIDIA GeForce RTX 3090 FE
Ram: 64GB G.Skill F4-3200C14D-64GTZR
NVMe 1: Samsung 960 PRO 1 TB PCIe 3.0
NVMe 2: Samsung 980 PRO 1 TB PCIe 4.0
2x 1440p monitors 144hz. LG UltraGear 27GP850P-B (freesync & gsync)
Mobo ondersteunt enkel PCIe 3.0
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel kan ik zo goed als alle games vlotjes draaien, maar zodra ik ga streamen en OBS ernaast draai, dan merk ik dat de CPU toch wel de bottleneck is.
Daarom draai ik OBS momenteel op mijn Macbook Pro met een capture kaart. Dat werkt in de meeste gevallen goed, maar MacOS, en alles aansluiten via USB met de nodige hubs blijkt niet de beste stabiliteit te geven.
Het lijkt me dus handiger om een PC te bouwen die beide kan draaien, als dat mogelijk is. Als dat niet mogelijk is, dan wil ik de macbook vervangen met een streaming PC.
Ik game op 1440p, en wil streamen op de best mogelijke kwaliteit. Daarnaast heb ik heel wat usb devices (streamdecks, Rodecaster Pro, Elgato Prompter, 2-3 cameras, foodpedals, sim hardware).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maakt minder uit, maar geld uitgeven om minimale winsten te halen is overbodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De RTX 3090 kan mogelijkt nog dienen?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil mogelijk, coil whine van mijn huidige PSU komt ook binnen op mijn dynamic mic en dat is storend voor mezelf (nvidia broadcaster of krisp kan het wegfilteren)
De PC hangt onder mijn desk, een glazen paneel met veel lichtjes is geen vereiste, en als we die richting uitgaan, liefst iets met stabiele software.
Wat verwacht je van ons?
Is het zonder aparte streaming PC mogelijk, en wat zou dan jullie voorstel zijn qua hardware?
Ideaal lijkt me gewoon 1 pc, dus daar zou ik het liefst naartoe willen werken. Dan zit je niet met cameras die aangesloten zijn op de streaming pc als je gewoon een videocall wil doen met je gaming buddies.
Ik heb maar iets samengesteld.
CPU: Intel i7-8700K CPU @ 3.70GHz
GFX: NVIDIA GeForce RTX 3090 FE
Ram: 64GB G.Skill F4-3200C14D-64GTZR
NVMe 1: Samsung 960 PRO 1 TB PCIe 3.0
NVMe 2: Samsung 980 PRO 1 TB PCIe 4.0
2x 1440p monitors 144hz. LG UltraGear 27GP850P-B (freesync & gsync)
Mobo ondersteunt enkel PCIe 3.0
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel kan ik zo goed als alle games vlotjes draaien, maar zodra ik ga streamen en OBS ernaast draai, dan merk ik dat de CPU toch wel de bottleneck is.
Daarom draai ik OBS momenteel op mijn Macbook Pro met een capture kaart. Dat werkt in de meeste gevallen goed, maar MacOS, en alles aansluiten via USB met de nodige hubs blijkt niet de beste stabiliteit te geven.
Het lijkt me dus handiger om een PC te bouwen die beide kan draaien, als dat mogelijk is. Als dat niet mogelijk is, dan wil ik de macbook vervangen met een streaming PC.
Ik game op 1440p, en wil streamen op de best mogelijke kwaliteit. Daarnaast heb ik heel wat usb devices (streamdecks, Rodecaster Pro, Elgato Prompter, 2-3 cameras, foodpedals, sim hardware).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maakt minder uit, maar geld uitgeven om minimale winsten te halen is overbodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De RTX 3090 kan mogelijkt nog dienen?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil mogelijk, coil whine van mijn huidige PSU komt ook binnen op mijn dynamic mic en dat is storend voor mezelf (nvidia broadcaster of krisp kan het wegfilteren)
De PC hangt onder mijn desk, een glazen paneel met veel lichtjes is geen vereiste, en als we die richting uitgaan, liefst iets met stabiele software.
Wat verwacht je van ons?
Is het zonder aparte streaming PC mogelijk, en wat zou dan jullie voorstel zijn qua hardware?
Ideaal lijkt me gewoon 1 pc, dus daar zou ik het liefst naartoe willen werken. Dan zit je niet met cameras die aangesloten zijn op de streaming pc als je gewoon een videocall wil doen met je gaming buddies.
Ik heb maar iets samengesteld.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 7950X Boxed | € 549,- | € 549,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ProArt X670E-CREATOR WIFI | € 459,- | € 459,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 XL | € 214,90 | € 214,90 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken Elite 360 Zwart | € 279,- | € 279,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 RGB F5-7200J3445G16GX2-TZ5RK | € 150,95 | € 150,95 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | € 347,85 | € 347,85 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 164,90 | € 164,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.165,60 | ||
[ Voor 34% gewijzigd door anyonas op 11-01-2024 11:48 ]
It's dark but I don't want to find the light