Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenton 2.0
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-05 13:44
Hoi medetweakers!

Op het moment heb ik een al wat oudere MS Surface 3 Pro.
Oud beestje met 6e gen I5, maar nog snel genoeg voor dagelijks werk en wat een scherm!

Nu merk ik dat ik de accu nog meer dan voldoende is voor mijn verbruik. En gebruik hem meestal bedraad.

Vraag: Weet iemand of er software bestaat om de accu niet verder op te laden dan bv 80%?

Heb ook een Lenovo Legion 5 laptop, deze gerbuik ik ook alleen bekabeld, deze heeft echter de software ''Vantage'' geïnstalleerd van fabrieks af (van Lenovo) en hier zit een batterij manage app ingebakken waardoor de accu nooit verder dan 60% opgeladen wordt. Resultaat: na bijna 2 jaar gebruik aan bijna alleen de lader: cappaciteit is 98% van wat het ooit geweest is volgens Lenovo.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:45
Asus laptops hebben ook vergelijkbare software om de accu niet te vol te laden.
Sommige tablets of telefoons doen dat ook (bijvoorbeeld Samsung tablets).
Veel van die software lijkt wel specifiek voor een merk en niet universeel voor alle apparaten.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenton 2.0
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-05 13:44
GarBaGe schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:57:
Asus laptops hebben ook vergelijkbare software om de accu niet te vol te laden.
Sommige tablets of telefoons doen dat ook (bijvoorbeeld Samsung tablets).
Veel van die software lijkt wel specifiek voor een merk en niet universeel voor alle apparaten.
Bedankt, vandaar dat ik zelf niets kan vinden hierover. Dan zit er denk ik toch iets met een configuratie in ook hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:44
Surface app openen en kijken of laatste updates geïnstalleerd zijn. Vervolgens kan je in de BIOS deze functie activeren. Als het goed is bestaat deze optie ook voor jouw apparaat.

https://support.microsoft...74-f629-425c-1c090ac66bed

Toevallig gisteren dit ingesteld bij mijn Surface Laptop die dezelfde functie heeft.

How To:
https://learn.microsoft.com/en-us/surface/battery-limit

[ Voor 9% gewijzigd door Zatara op 11-01-2024 11:20 ]