vlak voordat ik mijn dak wil na isoleren zie ik ineens dat een aantal vochtplekken flink groter zijn geworden.
Er zaten al een aantal plekken toen we het huis 4 jaar geleden kochten. Ik heb er toen een lijntje omgezet om te kijken of ze groter werden. Dat is nu dus gebeurd. Het zal door condens veroorzaakt zijn.
De plekken zitten op de naden van het dakbeschot. Bij sommige zie ik de panlat die er bovenop zit lopen. Zou deze misschien een koudebrug kunnen zijn waar de condens zich vormt? Ik zou dan eigenlijk wel ook vocht tussen de naden verwachten maar dat heb ik niet kunnen zien.
opbouw is:
pannen
panlatten met 3cm glaswol en daarop een zwarte folie (1989)
dakbeschot (soort spaansplaat/board van circa 2cm)
De zolder is niet verwarmd. er wordt wel geslapen en was gedaan.
Iemand enig idee waar ik dit probleem moet zoeken?
Er zaten al een aantal plekken toen we het huis 4 jaar geleden kochten. Ik heb er toen een lijntje omgezet om te kijken of ze groter werden. Dat is nu dus gebeurd. Het zal door condens veroorzaakt zijn.
![]() | ![]() |
De plekken zitten op de naden van het dakbeschot. Bij sommige zie ik de panlat die er bovenop zit lopen. Zou deze misschien een koudebrug kunnen zijn waar de condens zich vormt? Ik zou dan eigenlijk wel ook vocht tussen de naden verwachten maar dat heb ik niet kunnen zien.
opbouw is:
pannen
panlatten met 3cm glaswol en daarop een zwarte folie (1989)
dakbeschot (soort spaansplaat/board van circa 2cm)
De zolder is niet verwarmd. er wordt wel geslapen en was gedaan.
Iemand enig idee waar ik dit probleem moet zoeken?