[T.net] Top 250

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23
Kan er een Karma top 250 komen? :P

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Daar sta je toch niet in man.

En nee hij komt niet, want dan krijg je karmahoeren zoals we dat in de volksmond noemen. ;)

Nee serieus: Nee die komt niet, iig niet als het aan mij ligt, het kost load, is redelijk overbodig en net zoals de posts-top-250 werkt het vaker averechts eigenlijk...

Bericht hierboven

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Iedereen die een top50 notering heeft is idd bang vor postgeile types die daaraan status menen te ontlenen. Kwantiteit en bulkposten zodat je toch veel karma krijgt terwijl je alleen maar loopt te flooden...

2000 posten op GoT is doodnormaal, met 2000 posten op Tnet ben je een soort halfgod.

Karmalijst zal alleen maar niet-nuttige dingen doen, dus liever niet.

• Dennis
Tja tegen deze argumenten kan ik natuurlijk niks beginnen :)
:X

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 16:01 schreef ecteinascidin het volgende:
Iedereen die een top50 notering heeft is idd bang vor postgeile types die daaraan status menen te ontlenen. Kwantiteit en bulkposten zodat je toch veel karma krijgt terwijl je alleen maar loopt te flooden...

2000 posten op GoT is doodnormaal, met 2000 posten op Tnet ben je een soort halfgod.
De lijst van de huidige nr 1: ene meneer C. :
Aantal reacties 1734
Gemiddelde per dag 3.55 postings
Reacties totaalscore 3067
Karma 5071 (#1)
Tweakotine 480 (#60)
Status Godlike

Zelfs de no.1 KarmaGod heeft nog geen 2000 reacties :) (wel een hoog gemiddelde)

[edit:] de lijst is niet van mij [/edit]

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik sta zelf overigens netjes op de 16e plek :)

Aantal reacties 614
Gemiddelde per dag 1.17 postings
Reacties totaalscore 993
Karma 1214 (#16)
Tweakotine 384 (#91)
Status Lief Adje

Bericht hierboven

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op vrijdag 07 september 2001 16:11 schreef Otis het volgende:
Zelfs de no.1 KarmaGod heeft nog geen 2000 reacties :)
* IceStorm bows to you him for he is GOD :P

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

nmmmm, de lijst die Otis postte was niet van Otis himself, maar van de karmakoning zelf, Otis staat #7 namelijk.

Deze lijsten en opsommingen hier zijn iig weinig boeiend.

Verwijderd

Ik wilde niet de indruk wekken dat die lijst van mij was, ik heb maar de helft van dat aantal karmafoepies. *sniff*

/me denkt met tranen in de ogen terug aan de tijd dat Otis nog 2e stond met 100 punten achter op Femme

Verwijderd

Wat is er mis met karmawhoren? Als je toch nuttige posts plaatst?

• Dennis
Op vrijdag 07 september 2001 20:14 schreef HlpDsK het volgende:
Hmmmjah hier heeft HlpDsK wel een punt, want hier wordt gemod, dus onzin plaatsen is er niet bij.

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 20:14 schreef HlpDsK het volgende:
Met nuttige posts plaatsen, is niets mis mee. Dat is niet per se Karmawhoren.

Iig is dat wat anders dan 18.000 x "Hmm", " :P ", "Duh", enz. posten en daar dan prat op gaan. ;)

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 20:32 schreef Panter het volgende:

[..]

Iig is dat wat anders dan 18.000 x "Hmm", " :P ", "Duh", enz. posten en daar dan prat op gaan. ;)
Daar gaat je karma toch niet van omhoog? Want die staan snel zat op -1.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Karma-hoeren = continu open deuren intrappen en standaard opmerkingen plaatsen, die puur en alleen inspelen op de mening van de massa. Een erg doorzichtige manier om aan punten te komen, wordt ook zeker niet gewaardeerd :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Aha. Da's niet wat ik er mee bedoelde dus :)

Ik bedoelde eigenlijk gewoon ff serieus wat nuttige info, links, en redenaties neerzetten die op +3 en +4 blijven plakken.

Wat jij zegt daar heb je toch een leger TMF'ers voor om het bij te stellen?

• Bigs
  • Niet online
Ach.. 1x een lijstje plaatsen kan toch wel? :)

* Bigs weet waar hij staat.. verder boeit het niet echt eigenlijk

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zaterdag 08 september 2001 00:17 schreef HlpDsK het volgende:

Ik bedoelde eigenlijk gewoon ff serieus wat nuttige info, links, en redenaties neerzetten die op +3 en +4 blijven plakken.

Hmmjah er zijn wel TMF-ers, maar dat zijn ook geen halfgoden natuurlijk. Ze hebben nog niet genoeg modpower (c) om alles op te vangen wat op ze afkomt, dus het lijkt mij niet zo'n denderend plan om nu nog meer werk te gaan creëeren. Natuurlijk wordt het bemoedigd om goed te posten, je krijgt voor een betere score relatief meer punten. (+3's en +4 tellen erg hard mee voor je Karma ;))

Bericht hierboven

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Mwha, valt wel mee denk ik. Ze zijn vrij duidelijk te herkennen. Als je bij een post over nVidia bijvoorbeeld de volgende tekst in een reactie zet heb je een hele grote kans om +3 of +4 te vangen, terwijl er helemaal niets nieuws of origineels aan is:
Jezus, de vorige kaart is net pas uit, wat gaat deze wel niet kosten dan? Ze mogen de prijzen wel lager maken vind ik. De spellen maken er bovendien toch nog geen gebruik van en meer dan 60 frames per seconde kun je niet zien! Ik heb liever dat ze iets aan die brakke 2D kwaliteit doen.
Of bij AMD:
Ja, maar Intel heeft nog de servermarkt en een veel betere naam. De 'normale' consument kent AMD helemaal niet!
Het is altijd leuk om dit soort reacties te voorspellen en te kijken hoe lang het duurt voor iemand zoiets plaatst, want het is echt een kwestie van tijd :)

Gelukkig hebben we een aantal ervaren moderators op TMF die daar meteen doorheen prikken :)

Professioneel Hyves-weigeraar

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59

Jaymz

Keep on moving !

Mja, maar dat leger is een beetje 'outnumbered', en onderbewapend :)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

TMF-team gebruikt een beetje heuristische methodes om reacties te traceren. Ik kijk bevoorbeeld vrijwel nooit naar de naam, maar echt slechte of echt goede reacties vallen op en dan blijft de naam hangen (Ralph Smeets is voor mij een zeldzaam voorbeeld die opeens oplichtte tussen de reacties. :) ).

Indien deze naam erg vaak bij een echt slechte of echt goede reactie valt dan krijg je bij voorbaat een positieve/negatieve indruk. In het positieve geval zie je een bekende user die altijd erg veeel moeite doet om een +4 te bouwen en daar kijk je dan ff extra naar om te zien of er wederom een +4 inzit en beweeg je deze van de ongemodereerde hoek. Idem voor notoire mafkezen die nutteloos posten.

Iemand die post met het motto karmahoereren kan nog zo nuttig posten, meestal zijn het toch open deuren omdat echte +4s meer moeite kosten dan alleen de karmahoerering, aangezien je 3* een +3 kan plaatsen en er netto meer op vooruitgaan.

De naam ""HlpDsK" kan je inmiddels best wel ascosceren met veel posten en op GoT zit daar nog wel eens 'bulk' bij (no offence). Een bepaald topic in de HK om een karmasprong van wel niet 50 punten te bejubbelen "zie je wel hoe makkelijk het is" doet mij iig niet denken dat de posting geplaatst is om andere extra informatie te geven.

* Delerium probeert duidelijk te maken dat karmabouwen een geavanceerder vak is dan menigeen denkt en het lichtzinnig opvatten betekend vaker een -1 scoren dan noodzakelijk.

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op vrijdag 07 september 2001 20:32 schreef Panter het volgende:
[..]

Iig is dat wat anders dan 18.000 x "Hmm", " ", "Duh", enz. posten en daar dan prat op gaan.

--------------------------------------------------------------------------------

Daar gaat je karma toch niet van omhoog? Want die staan snel zat op -1.
Ehm, volgens mij snapt iemand niet helemaal waar er met die "18.000 posts" op gedoeld wordt :)

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 16:02

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Aantal reacties 664
Gemiddelde per dag 1.11 postings
Reacties totaalscore 854
Karma 914 (#32)
Tweakotine 194 (#603)
Status Godlike

:)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 14:47

Beaves

Usque ad Finem

Aantal reacties 891
Gemiddelde per dag 1.6 postings
Reacties totaalscore 1720
Karma 2576 (#3)
Tweakotine 496 (#54)
Status Godlike

:) ;)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Aantal reacties 342
Gemiddelde per dag 0.65 postings
Reacties totaalscore 345
Karma 349 (#155)
Tweakotine 257 (#326)
Status Grootmeester
een korte extrapolatie leert mij dat deze rond de 800 reacties een karma van rond de 350 heeft.....

HlpDsK contra Beaves is dus een beetje gelopen race zie ik alweer :)

* Delerium post geen karma etc omdat deze onvoldoende kwantiteit heeft.
* Delerium gaat morgen Aargh weer inhalen >:)

Verwijderd

Het is op zich wel jammer dat je niet als Anonymous Coward kan posten, want dan post je als AC een vraag en beantwoord hem dan met een serie google links als je normale user. Les 1 uit het boek "Karmahoeren door de jaren heen". 8-)

Je kunt wel de workaround toepassen op t.net: zoek naar vragen in de postings, en post het antwoord, liefst verpakt in de heersende stemming van de thread. Oogsten maar! :Y)

/me heeft het de laatste tijd wel moeilijk met de karmafoepies. op een of andere manier is er een legertje ontstaan wat het antiotisme aanhangt. *sniff*, zo kom ik nooit van die 7e plek af

Verwijderd

-1 dubbelpost

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aantal reacties 819
Gemiddelde per dag 1 postings
Reacties totaalscore 941
Karma 909 (#35)
Tweakotine 510 (#51)
Status Godlike

Ik zie dat ik binnenkort de Top-30 in ga komen :)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Een bepaald topic in de HK om een karmasprong van wel niet 50 punten te bejubbelen "zie je wel hoe makkelijk het is" doet mij iig niet denken dat de posting geplaatst is om andere extra informatie te geven.
Dat was pas achteraf. Ik gaf gewoon mijn visie zoals ik dat wel eens doe. Ik post niet veel op T.Net, maar wat ik post wil ik een beetje fatsoenlijk doen ook. Ik vind je bevooroordeeld als je zo tegen het modden aan kijkt. Het lijkt wel alsof je juist naar de nick kijkt ipv de inhoud van de replies. Trouwens, het ging in dat topic over het feit dat ik achteraf opmerkte dat ik over de 300 karmapunten zat. Daar kijk ik nl. eigenlijk nooit naar. En dat ik ineens meer dan 100 modpoints er bij had. Wederom achteraf vastgesteld. Ik heb in het geheel niet op T.Net gepost om daar een topic op GoT voor te kunnen openen. Die insinuatie staat mij dan ook zeer tegen.
Het is altijd leuk om dit soort reacties te voorspellen en te kijken hoe lang het duurt voor iemand zoiets plaatst, want het is echt een kwestie van tijd
Precies. Dat is ook erg nutteloos. Maar dat is niet hoe ik post.

Ik ga er ook trouwens echt niet voor zitten hoor. Als ik een bijdrage kan doen, dan doe ik dat, maar ik ga er geen speciale moeite voor doen. Dat "zie je wel" is gewoon een opmerking van mijn kant als ik achteraf zie dat het dus idd niet moeilijk is om een nuttige bijdrage te doen, zonder standaard blaat aan te halen.

En verder heb ik ook wel eens een bui dat ik expres geen nuttige opmerking wil plaatsen. Vooral in het holst van de nacht. Bijvoorbeeld deze. Maar die staat zo op 0 of -1, en niemand die er last van heeft. :P

Verder wil ik wel opmerken dat de automatische associatie van 'veel posten' en 'crap posten' uitermate beledigend vind. Want het is gewoonweg niet waar.
Pagina: 1