Zoek een upgrade voor de GTX 1060 6GB voor onder de 200 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-03 16:05
Schijf dit op dit moment op mijn mobiel, dus alvast excuses als er iets mist.

Ik zoek naar een upgrade voor mijn huidige NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB GDDR5 voor rond 200 euro, liefst iets minder.

Sinds de laatste dagen merk ik op dat 1 van de ventilator het begint te begeven. Nu kan ik een nieuwe ventilator kopen, maar ik heb hem al sinds 2016, dus nu 7 jaar oud. Misschien wel tijd voor een kleine upgrade.

Hij zit in een Gigabyte GA-B150-HD3P moederbord, samen met Cooler Master Hyper 103 en Intel Core i5 6600.

Ik game niet super veel, hier en daar af en toe. Spellen zoals gta 5 mag wel iets soepeler lopen. Nieuwste Harry Potter spel kan ik wel spelen, maar niet echt stabiel. Maar kan daar niet super veel van verwachten met huidige kaart.

Graag wil ik de DisplayPort en hdmi (minstens 2) behouden.

Heb liever een Nvidia kaart. Tenzij je me kan overhalen.

Wie kan me iets aanraden?

Vriendelijke groeten,
Skyrider

[ Voor 5% gewijzigd door Skyrider op 11-01-2024 03:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:23
Nvidia haalt 3050, wat niet echt upgrade is
Amd haalt 6600, wat 20% sneller is...

Is tweedehands een optie? v&a aangeboden: EVGA GeForce RTX 2080 Ti FTW3

Let op nieuwe gebruiker! Als je deze wilt eerst op locatie testen, anders te mooi om waar te zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door 99ruud99 op 11-01-2024 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:16
Ik denk dat tweedehands een goede optie is voor een systeem als dit. Met een quadcore i5 zonder HT kan een een i7-6700 een aardige uitkomst zijn om wat meer leven te trekken uit het systeem..Ja, ik weet dat je het topic hebt geopend voor een GPU upgrade, maar aangezien je aangeeft Hogwarts Legacy te spelen, kan een latere processor upgrade geen kwaad, zeker als je dit systeem nog wat langer wil gebruiken.

Daarnaast, hoeveel RAM geheugen heb je? Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat van 8GB naar 16GB een wereld van verschil maakte voor GTA V. En dat was voor een oud AM3 systeem.

Wat voor voeding heb je? Dat kan een dingetje zijn als je tweedehands gaat en je naar een grafische kaart gaat die wat meer vraagt dan een GTX 1060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
Ik heb 16gb RAM op dit moment, ben wel van plan om dit later uit te breiden. Dacht dat ik dit al vermeld had, mijn excuses. Heb de Corsair RM550x - 550 W.

Verder hardware is een hdd met een paar ssd's erin.

Hogwarts Legacy was misschien een overdreven voorbeeld. Bijzonder genoeg kan ik het nog wel redelijk goed spelen op lage settings. Maar mijn interesse gaan meer voor de oudere spellen. 95% van mijn tijd gebruik ik toch om mijn servers bij te houden.

Het hoeft ook geen super upgrade te zijn, maar (hopelijk) ga ik er wel van uit dat het een upgrade zal zijn.

Mijn plan was om dit stuk voor stuk onderdelen te vervangen, maar niet alles in 1x.

Heb wel mijn twijfels over 2e hands. Als het gaat om computer hardware heb ik wel gelieve nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:14
99ruud99 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 03:54:
Nvidia haalt 3050, wat niet echt upgrade is
Amd haalt 6600, wat 20% sneller is...

Is tweedehands een optie? v&a aangeboden: EVGA GeForce RTX 2080 Ti FTW3

Let op nieuwe gebruiker! Als je deze wilt eerst op locatie testen, anders te mooi om waar te zijn.
Volgens techpowerup is de rx6600 ongeveer 2x zo snel, weet niet hoe je aan 20% komt??

Is een mooie upgrade voor 200 en meer dan snel genoeg vanwege de oude cpu die toch de bottleneck zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:33
De markt van sub €200 GPU's bestaat eigenlijk niet meer. De kaarten die je daar nog vindt zijn (oude) rommel en veel te duur voor de prestaties die ze leveren.
Zo'n GTX1650 bijvoorbeeld is trager dan jouw 1060 en heeft maar 4GB vram.

De AMD RX6600 is echt de beste optie als je nieuw wilt kopen, die is een stuk sneller dan jouw 1060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:23
20% sneller dan 3050*, sorry voor foute bewoording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
Ziet er idd goed uit. Iets boven mijn budget, maar dat is niet super erg. Weet dit of ik "iets" meer omhoog moet gaan om voor de volgende jaren future proof te zijn terwijl ik ook in de loop van tijd de rest van mijn hardware vervang.

Maar weet ook niet of dit een bottleneck gaat worden i.v.m mijn huidige cpu en power supply.

Ik ga er wel van uit dat 2e hands zijn risicos heeft. Dus dat is altijd een twijfel geval.

[ Voor 29% gewijzigd door Skyrider op 11-01-2024 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:14
Oh wauw, zie nu even de prijzen. Je kon ze net onder de 200 vinden maar nu dus blijkbaar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hij zit in een Gigabyte GA-B150-HD3P moederbord, samen met Cooler Master Hyper 103 en Intel Core i5 6600.

Laat die i5-6600 nu de beperking zijn. ik zou niets krachtiger dan je 1060 kopen hiermee

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1