Hallootjes iedereen, voor het eerst ben ik van plan een game pc te bouwen.
Ooit een prebuilt pc gekocht, beviel me opzich prima (in 2015 althans) maar met alle kosten e.d. leek het me toch maar even tijd om het zelf te gaan doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (als ik recente games op medium kan spelen ben ik al blij) en mogelijk wat simpele videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro zat ik aan te denken, al mag er wat speling in zitten naar boven/beneden zolang dit ook echt nut heeft, dus niet 0,1% sneller voor 50 euro extra of iets dergelijks haha, dit is puur en alleen voor de PC met een aparte budget voor randapparatuur waar ik naar wil gaan kijken zodra de pc zelf goedgekeurd is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het complete plaatje, zie tabel onderin.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, zolang het systeem maar werkt en niet spontaan in brand vliegt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het systeem niet al teveel herrie maakt zie ik dat als een mooie bonus.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Aangezien dit mijn eerste build wordt kan ik alle hulp goed gebruiken, passen mijn keuzes bij wat ik wil, past het budget hierbij, zijn er verbeteringen die ik kan doen, etc, etc.
Eigenlijk gewoon een goede duw in de rug van haal dit en ga bouwen!
Wat ik heb gevonden en ''denk'' dat het zou moeten doen;
Ooit een prebuilt pc gekocht, beviel me opzich prima (in 2015 althans) maar met alle kosten e.d. leek het me toch maar even tijd om het zelf te gaan doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (als ik recente games op medium kan spelen ben ik al blij) en mogelijk wat simpele videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro zat ik aan te denken, al mag er wat speling in zitten naar boven/beneden zolang dit ook echt nut heeft, dus niet 0,1% sneller voor 50 euro extra of iets dergelijks haha, dit is puur en alleen voor de PC met een aparte budget voor randapparatuur waar ik naar wil gaan kijken zodra de pc zelf goedgekeurd is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het complete plaatje, zie tabel onderin.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, zolang het systeem maar werkt en niet spontaan in brand vliegt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het systeem niet al teveel herrie maakt zie ik dat als een mooie bonus.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Aangezien dit mijn eerste build wordt kan ik alle hulp goed gebruiken, passen mijn keuzes bij wat ik wil, past het budget hierbij, zijn er verbeteringen die ik kan doen, etc, etc.
Eigenlijk gewoon een goede duw in de rug van haal dit en ga bouwen!
Wat ik heb gevonden en ''denk'' dat het zou moeten doen;
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 229,- | € 229,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 187,- | € 187,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC 12G | € 636,- | € 636,- |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon RGB LIT 100 | € 73,92 | € 73,92 |
| 1 | Waterkoeling | be quiet! Pure Loop 2 FX 240mm ARGB | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Voedingen | Sharkoon SilentStorm Cool Zero 850 watt | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM710 2TB | € 107,46 | € 107,46 |
| Totaal | € 1.472,28 | |||