Intel Arc 770 16gb voor MSFS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
Beste Tweakers-vrienden,

Ik zag de Arc 770 16GB op Megekko staan voor 380 euro. Nu overweeg ik mijn GPU te upgraden omdat mijn 2060 Super moeite heeft met third-party add-ons in de sim. Na wat onderzoek keek ik naar alternatieven: de AMD 6700 XT met 12GB VRAM en natuurlijk de 4060 / Ti met 8GB VRAM. De laatste optie is lastig vanwege zaken zoals AI, maar met third-party add-ons is die 8GB VRAM toch een aandachtspunt.

Wat ik nu ook hoor, is dat Intel flink wat driver-updates heeft doorgevoerd en dat de Arc nu tussen de 4060 en de Ti in zit. Wat betreft AMD ben ik niet helemaal zeker, maar volgens mij heeft die vergelijkbare prestaties. Ik geloof ook dat Intel nog flink wat updates zal doorvoeren en dat de drivers en prestaties nog wel wat beter zullen worden. Alleen weet ik helemaal niets over GPU's.

AMD klinkt ook interessant, maar de 16GB VRAM lijkt geen overbodige luxe met MSFS. Ik vroeg me af of iemand anders tips heeft. Als student is dit voor mij namelijk een behoorlijk dure aankoop.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Ik schrik schrik namelijk echt wel over de huidige GPU prijzen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Zoek wat reviews en ook op yt waarbij ze ook msfs testen.

Rond de 400 tref je soms ook nog wel de Rx 6800 met 16gb, de beste keus wat mij betreft.
Als gebruikt geen probleem is is een 6800xt misschien mogelijk.

Voor Nvidia: wacht nog heel even op de aangekondigde super kaarten. Deze zijn duurder maar drukken misschien nog wel wat de prijzen van de 4060 etc.

Verder is de rest van je systeem en de resolutie natuurlijk ook bepalend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:02
meljor schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:10:
Goed punt, MS FS prestatie hangt stevig van de CPU af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
meljor schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:10:
Zoek wat reviews en ook op yt waarbij ze ook msfs testen.

Rond de 400 tref je soms ook nog wel de Rx 6800 met 16gb, de beste keus wat mij betreft.
Als gebruikt geen probleem is is een 6800xt misschien mogelijk.

Voor Nvidia: wacht nog heel even op de aangekondigde super kaarten. Deze zijn duurder maar drukken misschien nog wel wat de prijzen van de 4060 etc.

Klopt helemaal, dat zit ook wel goed op het moment. Dit zijn mijn overige pc-specificaties:

Motherboard: Gigabyte B550M Aorus Pro
CPU: AMD Ryzen 7 5800X
RAM: 4x 8GB DDR4 RAM
PSU: EVGA 600W White
SSD: 1TB Intel
Ik moet sowieso nog mijn PSU upgraden, want 600W is net wat te weinig. Ben wel benieuwd naar wat de Nvidia-prijzen gaan doen nu de nieuwe Supers zijn aangekondigd. Verder ziet de 6700XT er ook wel leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Nu online
De 5800x3d schijnt ook nog behoorlijk wat toe te voegen in msfs.

6700xt gaat prima met een (goede) 600w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
meljor schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:34:
De 5800x3d schijnt ook nog behoorlijk wat toe te voegen in msfs.

6700xt gaat prima met een (goede) 600w.
Intressant! Op het moment gebruik ik deze PSU (EVGA 600 W1, 80+ WHITE 600W,... https://www.amazon.nl/dp/B0100QRRTK?ref=ppx_pop_mob_ap_share)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Nu online
Adriaaanvdb schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:37:
[...]

Intressant! Op het moment gebruik ik deze PSU (EVGA 600 W1, 80+ WHITE 600W,... https://www.amazon.nl/dp/B0100QRRTK?ref=ppx_pop_mob_ap_share)
Kan over de kwaliteit van die voeding niet zoveel zeggen, daar zijn hier wel mensen voor die dat veel beter weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Intressant! Op het moment gebruik ik deze PSU
staat ook in PW uitvoering: EVGA 100-W1-0600-K2

Is al aan vervangen toe als je moderne hardware gaat gebruiken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:05
[...]

Die wil je sws vervangen hebben want is een enorm slechte voeding. De bridge rectifier heeft geen heatsink en kan exploderen als deze te warm wordt cq bij zwaardere belasting. Daarnaast heeft het pul een sterk verouderd intern design dat garant staat voor een hele slechte spanningsregeling icm recente hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
Uszka schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:01:
[...]

Die wil je sws vervangen hebben want is een enorm slechte voeding. De bridge rectifier heeft geen heatsink en kan exploderen als deze te warm wordt cq bij zwaardere belasting. Daarnaast heeft het pul een sterk verouderd intern design dat garant staat voor een hele slechte spanningsregeling icm recente hardware.
Oei dat is goed om te weten! Ik bestel dan direct een nieuwe heb je eventuele tips voor een goeie PSU? Ik heb het al eerder aangegeven dat ik er niet zoveel meer van begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 08:43
Als je een stille voeding belangrijk vindt is de uitvoering: ASUS ROG Strix 750W Gold Aura Edition (met 16-pins kabel) een nog beter alternatief.
Pagina: 1