WYSIWYG editor met filemanager

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertil126
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-04 14:09
Ik heb een website gebaseerd op PHP en MySQL maar zonder een framework.
Hierbij gebruik ik WYSIWYG editor ckeditor en kcfinder, beide nog de gratis varianten.
Echter bij een upgrade naar PHP 8.0 werkt kcfinder niet meer.

Op zich niet gek, gezien de leeftijd van kcfinder maar ja wat nu?
De site is non-pofit en dan zit je niet te wachten op een €40-€50 in de maand aan kosten.

Al 2 avonden ben ik aan het zoeken naar een WYSIWYG editor met een filemanager maar alles wat ik tegen kom en een beetje in de buurt komt van mijn wensen is betaald.

Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die hier tegen aanloopt, maar ik zie ook geen relevant topic op Tweakers.

Ik heb gekeken naar:
- ckeditor + kcfinder (verouderd, werkt niet meer op php 8.0 of hoger)
- ckeditor + ckbox of ckfinder (valt af vanwege maandelijke kosten)
- tinymce + moxiemanager (valt af vanwege maandelijke kosten)
- flmngr kan met ckeditor of tinymce maar voelt vreemd (onveilig) aan omdat het hosted is

Wie heeft een goede tip of wat gebruiken jullie?

[ Voor 0% gewijzigd door Bertil126 op 10-01-2024 21:56 . Reden: typo ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:52

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Bertil126 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:56:
Hierbij gebruik ik WYSIWYG editor ckeditor en kcfinder, beide nog de gratis varianten.
Bedoel je nou kcfinder of ckfinder? Want die laatste is al sinds maart 2021 schijnbaar compatible met php 8?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertil126
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-04 14:09
Bedoel je nou kcfinder of ckfinder? Want die laatste is al sinds maart 2021 schijnbaar compatible met php 8?
kcfinder had ik, maar is verouderd en niet meer compatible 8.0

Daarom heb ik gekeken naar ckfinder, maar dan zit je direct weer aan maandelijkse kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:01

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Dan zou ik als non-profit (maar ook organisatie?) doen wat de help-functie omschrijft:
CKEditor 5 is distributed under a GPL 2+ copyleft license. If GPL 2+ license restrictions are not suitable for your project/s or needs and you wish to use our editor, contact us at sales@cksource.com.
Nee heb je, ja kun je krijgen voor wat betreft deze leverancier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Ik gebruik al jaren https://github.com/Studio-42/elFinder
Meestal met TinyMCE maar kan ook met Ckeditor zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:19

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

De gratis clone KCfinder, daar zou ik goed mee uitkijken. Die had ik ook, en ooit is er shell geuploadt door een paar chinezen. Een .htaccess heeft dit wel 'verholpen'.

Daarnaast is/was het ook behoorlijk buggy dat die los van de paginanavigatie die erin zat alle tumbnails tegelijkertijd inlaadde, want met 2.000 stuks een aanslag was op mijn PHP-proces. KCfinder zijn laatste commits zijn van 10 jaar geleden, dus ik verwacht dat er geen verandering in zit. :P

https://github.com/sunhater/kcfinder

Inmiddels heb ik geen filemanager meer, omdat ik alle afbeeldingen nu via een database aan mijn artikelen koppel, en daar een eigen soort filemanager voor geschreven heb om te zoeken op afbeeldingen of tags die eraan gekoppeld zijn. Eigenlijk ook een beste oplossing, want je wilt sowieso geen bestandsnamen kunnen renamen.

[ Voor 40% gewijzigd door AW_Bos op 15-01-2024 13:31 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Pagina: 1