gamen op afstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjamonkey667
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-01-2024
Goedenavond,

ik ben van plan om een game pc te kopen.
de pc komt op zolder te staan daar heb ik een utp kabel liggen dus hij kan op bedraad netwerk.
is er een mogelijkheid om te game op mijn tv die beneden staat.

ik weet dat er vroeger steamlink bestond maar dat dit end of life is en er nog geen nieuw iets bestaat tenminste na mijn weten.
nu heb ik wel nvidea shield gezien maar geen idee of dit het zelfde is.

hebben jullie een idee of dit uberhaupt mogelijk is om te game in een andere ruimte als waar je pc staat?
alvast bedankt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07:22
Zeker! Ik gebruik een combinatie van Sunshine en Moonlight

Sunshine is -simpel gezegd- een opensource versie van Nvidia Gamestream.

Moonlight is een client die je op je smarttv, computer, telefoon, etc kan installeren.

Zelf heb ik moonlight op mijn Android TV in combinatie met een bluetooth controller :)

https://moonlight-stream.org/

[ Voor 14% gewijzigd door gwabber op 10-01-2024 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjamonkey667
Dit werkt echt geweldig dank je wel voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:55

Mavamaarten

Omdat het kan!

Steam link is niet end of life. Het toestelletje zelf wel, maar Steam Link kan je nog steeds gewoon installeren als app op je Shield, en zo gamen.

Dat gezegd zijnde, your mileage may vary. Ik heb zelf meer succes met Moonlight+Sunshine.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik gebruik zelf Parsec en daar ben ik heel erg over te spreken. Ik heb alle opties geprobeerd, waaronder bijv. Moonlight met Sunshine (maar ook andere clients met andere hosts, en bijv. Steam's oplossing), en ze komen allemaal helaas niet eens een klein beetje in de buurt van Parsec.

Ik heb zelf mijn game PC redelijk in de buurt staan, maar het is makkelijker om gewoon via Parsec te spelen dan om een kabeltje om te gooien, en je hebt alleen last van artifacting als je echt een regenscène hebt en snel met de camera draait, maar dat hebben alle oplossingen wel.

Parsec werkt ook prima van buiten je netwerk, ik zit nu op een langzaam kantoornetwerk met ook nog eens een VPN en hoewel het te merken is dat ik niet thuis zit zou ik hiermee prima een RTS of city builder oid kunnen spelen. Alleen echt van die arcade/twitch shooters als Overwatch en CS:GO/CS2 zouden qua latency lastiger worden, maar ook dat heb ik wel eens gedaan.
Ik heb zo ook heel wat uren co-op gegamed met vrienden en familie over flinke afstand en daar merkte niemand van op dat het traag was of dat de kwaliteit significant omlaag ging oid.

Nadeel van Parsec is dat het aanbod aan clients wat minder is; ze hebben geen geweldige Android app bijv., maar als je vanaf MacOS of Windows speelt dan werkt het perfect.

[ Voor 7% gewijzigd door Oon op 11-01-2024 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Gelijk een vervolgvraag van mij dan: ik heb een Steam Link en een aantal Steam controllers waar ik echt super tevreden over ben, we spelen regelmatig couch-coop games hier. Kan de desktop met Steam nog steeds aparte spelers herkennen als je via Moonlight of Parsec gaat streamen - i.e. met meerdere controllers tegelijkertijd samen dezelfde game spelen?

De Steam Link wordt nogal warm en ik kan geen nieuwe meer bestellen als deze ooit stuk gaat.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14:08
hoe is de latency tussen sunshine en moonlight?

Cat linux.txt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07:22
@Ninjamonkey667 graag gedaan :)

@nst6ldr Volgens mij wel.. Moonlight bridged de controller naar de pc, dus ik denk dat als je meerder controllers paired via bluetooth je dat effect zou moeten krijgen. Zeker weten doe ik het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjamonkey667
@Oon hoe heb je de tv aan je pc gelinked aan via parsec. ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ninjamonkey667 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:13:
@Oon hoe heb je de tv aan je pc gelinked aan via parsec. ?
Ik had voorheen een Steam Link kastje, maar nu heb ik gewoon een mini PC die ik hier voor inzet. Een oude Mac Mini ofzo is hier perfect voor.
Pagina: 1