Advies over verkoopprijs game pc

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views

Vraag

• maxvermeij95
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-09 16:09
Allereerst denk ik niet dat mijn topic in de juiste categorie staat. Mocht een mod dit zien, plaats deze dan in de juiste. Excuses hiervoor.

Ik heb best een leuke game pc gebouwd maar gebruik deze eigenlijk te weinig. Nou twijfel ik om deze pc te verkopen en er gewoon een normale werk browser e-mail desktop voor terug te kopen. Ik heb een notitie gemaakt waarin ik mijn onderdelen heb ingevuld, wat ik er nieuw voor betaald heb en wat de aanschafdatum was en tot wanneer de garantie nog loopt.

De pc is weinig gebruikt en ik ben benieuwd of hier mensen zijn die mij kunnen vertellen wat deze pc zou opleveren en of het het überhaupt waard is om dan over te stappen op een simpelere pc waar ik op kan werken.

Alvast bedankt voor jullie input. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6xmDgmt4xtfRtOQPGfg6omclLA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IsASU2qsg5WrbO5W2s1OKwtI.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:51
@maxvermeij95
Wat is mijn hardware/pc waard?
Een interessante vraag als je iets wil verkopen natuurlijk! Zoals op het hele forum gaan we uit van eigen inzet. Taxatietopics vallen onder deze eigen inzet en zijn dus niet toegestaan op het forum. Om toch een idee te krijgen wat je hardware/pc/laptop nog waard is kan je de Howto: prijsbepaling (oude) hardware doornemen. Andere bronnen die waardevolle informatie kunnen opleveren zijn onze eigen V&A, Marktplaats, e-bay en andere verkoopkanalen.

Zie: DKA beleid

Mijn advies; De 3070TI los verkopen (voor een prijsindicatie: categorie: Videokaarten) en dan een goedkope grafische kaart terug plaatsen.
Dan heb je weer een prima pc en hou je een paar honderd euro over.
Of gewoon lekker blijven gebruiken, over zoveel jaar heb je dan nog een prima pc en wellicht wil je weer eens gaan gamen.

[ Voor 29% gewijzigd door chrisborst op 10-01-2024 19:10 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Die 3070 TI is in een hele slechte tijd gekocht, dure aanschaf. Voor €1500 bouw je nu een systeem met 7800 XT die aardig wat beter presteert in games .

Zoals altijd devalueert hardware in 2.5 tot 3 jaar tijd zeer snel, of je hem nou veel of weinig gebruikt. Verkopen kan wel eens vies tegen vallen. De 3070 TI zou zomaar eens €375 - 400 waard kunnen zijn nu..

[ Voor 15% gewijzigd door stin00 op 10-01-2024 19:23 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:39

br00ky

Moderator Harde Waren
Waardebepaling is niet toegestaan. Daarvoor kan je andere tweedehands bronnen gebruiken.

Dit topic is gesloten.