U2 inbouwboos ombouwen naar enkele utp inbouwdoos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinsean91
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:59
Zoals de titel al aangeeft wil ik in mijn jaren 80 koophuis dit U2 punt vervangen naar een wat modernere oplossing. Er zat een coax en een telefoonkabel in deze zijn eruit en er ligt nu al een cat6 kabel te wachten op iets moois. Omdat het een grote inbouwdoos is wil ik deze zo mooi als het kan een een utp inbouwdoos plaatsen. Een reguliere bouwmarkt heeft geen passende oplossing maar jullie Tweakers hebben vast wel goede ideeën.

De huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TW62acv6F8vyQ_2BABvzEgwTRrc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cbvC6ZAIVDBAmZXJzGt9KXLR.png?f=user_large

De wens is dus om een enkele cat6 utp inbouwdoos te plaatsen indien mogelijk.
Uiteraard neem ik genoegen met een adapterplaat of een andere oplossing.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-05 20:04
Zal vooral belangrijk zijn wat er achter die plaat zit.. als dit een dubbele wanddoos is kan je toch gewoon dubbel raam nemen waarbij je 1 utp plaatst en de ander een blindplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 16:38
Een dubbel raam met één blindplaat en één cat6 inbouwmodule + afdekplaat zou ik doen. Even kijken of als je deze eraf schroeft er ook twee schroefjes beschikbaar zijn voor de raampjes van de modules. Soms hebben ze alleen onder en boven een schroefje en moet je in het midden wat hobbyen om het stevig gemonteerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-05 21:27
Dit zijn afwijkende dozen qua maat. Gewoon standaard schakelmateriaal past hier niet op voor zover ik weet.
In ons vorige huis heb ik er ook naar gezocht maar niets kunnen vinden. Zat gelukkig achter het nachtkastje dus altijd open gebleven :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Afhankelijk van de locatie in je huis is dat 'U2 doosje' een ISRA van de PTT (tegenwoordig KPN) en mag je er als bewoner eigenlijk niet eens aan komen. Vaak zitten in slaapkamers ook nog tweede/derde doosjes welke middels leidingen verbonden zijn met dat ISRA en waar extra POTS / PSTN / ISDN telefoons op aangesloten konden worden. Die doosjes mag je wel gewoon vervangen of verwijderen.

Ik heb dat ISRA doosje in de huiskamer bij mij thuis verlengt / doorgetrokken naar de meterkast middels CAT3 bekabeling en het originele ding daarna voorzien van een NFC deksel voordat ik het achter een laag stuukwerk weg gewerkt hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 11-01-2024 17:51 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:38
Will_M schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:59:
Afhankelijk van de locatie in je huis is dat 'U2 doosje' een ISRA van de PTT (tegenwoordig KPN) en mag je er als bewoner eigenlijk niet eens aan komen. Vaak zitten in slaapkamers ook nog tweede/derde doosjes welke middels leidingen verbonden zijn met dat ISRA en waar extra POTS / PSTN / ISDN telefoons op aangesloten konden worden. Die doosjes mag je wel gewoon vervangen of verwijderen.
Het weer voor morgen:
De dag start in het binnenland regionaal met mist. Elders is het bewolkt en lokaal kan wat lichte regen of motregen vallen. De temperatuur stijgt naar 2 graden delen van Limburg tot 5 of 6 graden in de kustprovincies. In de Limburgse heuvels kan het nog een graadje vriezen. Er waait een zwakke tot matige wind uit een noordwestelijke richting.
Will_M schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:59:
Ik heb dat ISRA doosje in de huiskamer bij mij thuis verlengt / doorgetrokken naar de meterkast middels CAT3 bekabeling en het ding daarna voorzien van een NFC deksel voordat ik het achter een laag stuukwerk weg gewerkt hebt.
TS vraagt niet om weg te werken.

Ik ben het eens met @CuttingStorm en @Springuin . Meet de inbouwdoos om te kijken of de standaard dekplaten passen, maar zoals @ybos al aangeeft is die kans klein. Het netst is dan denk ik het verwijderen van de inbouwdoos en met zevengatenzaag de juiste afmetingen boren om wel actuele inbouwdozen te plaatsen.

[ Voor 10% gewijzigd door mgizmo op 11-01-2024 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-05 21:27
Check dit topic even:

een aantal tips waarmee het zeker gaat lukken :Y

https://forum.kpn.com/int...oe-kom-ik-daar-aan-558015

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:38
ybos schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:36:
Check dit topic even:

een aantal tips waarmee het zeker gaat lukken :Y

https://forum.kpn.com/int...oe-kom-ik-daar-aan-558015
Die link is waardevol gok ik zo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 16:38
Die klembevestigingsset die daar genoemd werd kende ik niet als iets wat je los kunt krijgen. Wel eens gezien bij een inbouwstopcontact. Als dat werkt en past is het by far de snelste oplossing.

[ Voor 38% gewijzigd door Springuin op 11-01-2024 18:42 ]

Pagina: 1