Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchmus
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-09 00:07
Dag mede-Tweakers,

Sinds kort heb ik mijn werkkamer omgebouwd en heb ik mijn PC, monitoren, speakerset en PS5 bij elkaar staan. Nu zocht ik een manier om zowel mijn PC als mijn PS5 aan de speakerset te koppelen, zonder dat ik steeds achter mijn bureau hoef te klimmen om kabeltjes eruit trekken en er weer in te steken.

Zou ik de volgende setup met elkaar kunnen verbinden op een manier hoe ik het graag wens? En zo ja, wat moet ik daar dan voor aanschaffen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nu heb ik laatst al een Behringer U-CONTROL UCA222 aangeschaft. Deze heb ik middels USB aan mijn ps5 gehangen en dan met RCA kabels van de UCA222 naar mijn speakerset gedaan. Mijn pc heb ik dan middels een 3.5mm audio kabel aan dezelfde UCA222 verbonden. Het probleem hierbij was dat het geluid enorm zacht stond en er een constante ruis ontstond. Dit is dus niet ideaal.

Zou iemand bij kunnen helpen hierbij?

Alvast bedankt! :)

Jeh, deh is

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:33
Gebruik gewoon een hdmi switch en sluit boxen op je scherm aan?

Dan hoef je niet moeilijk te doen met allerlei rare losse switches, maar gewoon alles in 1 switch.
Of wil je de geluidskaart van je pc gebruiken? ((Is die zo goed?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchmus
99ruud99 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:23:
Gebruik gewoon een hdmi switch en sluit boxen op je scherm aan?

Dan hoef je niet moeilijk te doen met allerlei rare losse switches, maar gewoon alles in 1 switch.
Of wil je de geluidskaart van je pc gebruiken? ((Is die zo goed?)
Sorry, vergeten erbij te vermelden. Dat heb ik eerder ook geprobeerd, alleen is het geluid ook dan een heel stuk minder. Bass is stuk matiger en algemene volume is dan ook direct een stuk lager. Denk dat de geluidskaart in de monitor erg matig is.

[ Voor 4% gewijzigd door mitchmus op 10-01-2024 18:43 ]

Jeh, deh is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:33
Had je bij uca altijd ruis? Zowel ps5 als pc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
receiver/ versterker kopen met losse speakers ? Dure grap maar dan kan wel alles wat je wil.

PS5 met HDMI naar de receiver toe, PC met HDMI naar de receiver toe, monitor aansluiten op de receiver. En gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchmus
99ruud99 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:17:
Had je bij uca altijd ruis? Zowel ps5 als pc?
Jep, in elke combinatie in elk geval ruis.

Jeh, deh is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:39

*sowieso

Pagina: 1