WOL werkt al bij pingen

Pagina: 1
Acties:

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Hey ik heb een probleem.

PC met een Intel (desktop) 100S kaart, die vanzelf uit hibernate komt als je 'm pingt.

Erg vervelend want binnen 20 minuten gaat ie spontaan aan doordat ie gepingt wordt.

Iemand een oplossing voor?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Volgens mij is dat niet de WOL functie. Ik dacht dat je daarvoor speciale "magic packets" op je netwerk moest versturen. Waarschijnlijk is het een andere functie die je anders moet instellen.

No production networks were harmed during this posting

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 16:13 schreef paella het volgende:
Volgens mij is dat niet de WOL functie. Ik dacht dat je daarvoor speciale "magic packets" op je netwerk moest versturen. Waarschijnlijk is het een andere functie die je anders moet instellen.
Nah ik weet niet of dat zo hoort, maar ik kan het inderdaad hier ook met zowel pingen als via de magic packets. En dat heeft zowel voor als nadelen :{

Overigens een standaard realtek kaartje.

• Gman
Ook via magic packets start ie.

Echter met alle instellingen die we geprobeerd hebben is het alles of niets.

Maar het is belachelijk opstarten op een ping...dan gaat de pc in no time een keer aan, want gepingt wordt ie vaak zat.

Verwijderd

Heb je in de BIOS niet iets van wake events (bepaalde irq's ofzo)
Het lijkt me dat als ie gehibernate is dat ie op meer signaler reageert dan wanneer de pc echt uit is.
(toetsenbord, muis, modem, nic)
Als je hem niet hibernate maar gewoon afsluit wat doet ie dan?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

edit:
DOH! WOL staat natuurlijk voor wake on lan ik las weer es verkeerd, maar kabeltje losmaken blijft natuurlijk helpen....

[clueless] kan het gewoon wake up on lan zijn? dan zou het vast helpen om het losse kabeltje van NIC naar mobo los te maken (mits je dat hebt/aangesloten hebt natuurlijk). Maar volgens mij geldt dit alleen voor standby modus (vandaar de clueless) [/clueless]

• Gman
Hij doet het niet als je 'm gewoon afsluit, of als de spanning er al een tijdje af is geweest.

In de bios kan ik echt niks instellen en de NIC heeft zelf geen instelbare bios.

M-M: Het is op m'n werk, daar gaan we niet voor elke pc kabeltjes lostrekken :)

WOL moet juist wel werken, maar niet op pings.
WOL zelf kan je zo uitzetten.
Pagina: 1